عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره):

9 دی به مراتب بالاتر و مهمتر از یوم ا... 22 بهمن است

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره) گفت: 9 دی از جهاتی از 22 بهمن مهمتر است 22 بهمن روز ملی ماست و یک روز اسلامی است و ایام ا... است ولی روز 9 دی ار 22 بهمن مهمتر است در مقایسه 9 دی با 22 بهمن می توان جنگ های زمان پیامبر(ص) را با جنگ های دوران امام علی(ع) مقایسه کرد.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۰۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره) و دبیر هفته نامه پرتو در مراسم اجتماع طلایه داران بصیرت به مناسبت 9 دی که عصر امروز با هدف برائت از فتنه گران  در مصلای امام خمینی(ره) املش برگزار شد؛ اعلام کرد و گفت: 9 دی از جهاتی از 22 بهمن مهمتر است 22 بهمن روز ملی ماست و یک روز اسلامی است و ایام ا... است ولی روز 9 دی ار 22 بهمن مهمتر است در مقایسه 9 دی با 22 بهمن می توان جنگ های زمان پیامبر(ص) را با جنگ های دوران امام علی(ع) مقایسه کرد.

وی گفت: مجاهدان در جنگ های جمل و نهروان و صفین چند برابر ارزش بالاتری از شهدای جنگ احد و سایر غزوات زمان پیامبر(ص) دارند زیرا در جنگ های زمان پیامبر(ص) نیروهای جبهه مقابل از بت پرستان و کفار و مشرکان قریش بودند ولی در جنگ های زمان امام علی(ع) طرف مقابل سپاه اسلام کسانی بودند که دارای سوابق درخشانی در زمان پیامبر(ص) بودند و اینجا بصیرت و صبر و استقامت نیاز بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره) تصریح کرد: در زمان امام علی(ع) بسیاری جنگ را ترک و امام علی(ع) را رها کردند و آنان که ماندند اهل بصیرت بودند و فهمیدند که جنگ در کنار علی(ع) به منزله جنگ در کنار پیامبر(ص) هرچند در بین سپاه مقابل همسر پیامبر(ص) و صحابه وی و اهل عبادت ظاهری حضور داشته باشند.

حجت الاسلام روانبخش افزود: در مقایسه پیروزی انقلاب در 22 بهمن با قیام مردم ایران علیه فتنه گران در 9 دی و مردم گیلان در 8 دی در این است که در پیروزی 22 بهمن مردم ایران در برابر یک حکومت طاغوت به تمام معنا پیروز شدند ولی در 9 دی فتنه ی کسانی را خنثی کردند که سابقه مسئولیتی مهمی در دوران انقلاب و مبارزاتی و بعضی لباس روحانی بر تن داشتند و به همین دلیل در ابتدا عده ای از مردم فریب خوردند.

وی یادآور شد: در فتنه سال 88 پیدا کردن راه و جریان حق و برعکس راه و جریان باطل آن هم با شبهه تقلب در آراء انتخابات، برای عده ای سخت و دشوار شد و هدف دشمن هم در فتنه سال 88 براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که متأسفانه عده ای خواص هم سکوت کردند و خفقان گرفتند و به دشمن کمک کردند و به نظام خیانت کردند.

وی افزود: 9 دی امتحان بزرگ مردم ولایتمدار ایران بود ملتی که در این مصاف غبارآلود که اصحاب خواص هم سکوت کردند ولی مردم به تکلیف خویش عمل کردند و مردم گیلان زودتر از بقیه هشتم دی وارد میدان شدند و 9 دی به مراتب مهمتر از 22 بهمن است.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به این مردم گیلان در بصیرت و حماسه 9 دی نمره بالاتری دارند، گفت: 9 دی در تاریخ ماندگار شده و مردم ایران آن روز را پاس می دارند و فتنه تمام نشده زیرا ریشه هایش هنوز خشک و قطع نشده تا زمانی که ریشه فتنه خشک نشده و امکان جوانه زدن آن وجود دارد پرونده فتنه هم نباید بسته شود و باید باز باشد.

وی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که اسلام بر پنج ستون و رکن نماز، روزه، حج و زکات و ولایت استوار است؛ گفت: ولایت بربقیه ترجیح دارد برای این که راهنما و کلید بقیه است و ولایت یک امر اعتقادی است و ولایت نه فقط یک اعتقاد بلکه التزام عملی را با خود به همراه دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: بسیارند که از واژه مقام معظم رهبری بسیار بکار می برند ولی التزام عملی به ولی فقیه ندارند و برعکس نظر مقام معظم رهبری عمل می کنند که نمونه ی آن را در برخورد با حقوق های نجومی و مسئله هسته ای و عمل به مفاد برجام و موارد دیگر مشاهده کردیم.

وی گفت: در برخورد با حقوق های نجومی که مطالبه مردمی و تأکید مقام معظم رهبری است بی توجهی می کنند در مسئله هسته ای علی رغم سفارش مقام معظم رهبری از خطوط قرمز تعیین شده عبور کردند و در عمل به مفاد برجام عجله کردند و از همه بدتر به دشمن اعتماد کردند و لطمات و خسارات سنگینی به کشور وارد کردند.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: در طول تاریخ شیعه هروقت ولایت پیروی کرد پیروزی نصیبش شد و هر موقع در برابر دستورات و تأکیدات ولایت سهل انگاری شد سستی کرد دچار شکست و خسران فراوان شده است و تاریخ شیعه پر است از این موفقیت ها و شکست ها که باید خوب مطالعه شود و امروز هم هیچ کس نمی تواند بگوید که رهبر انقلاب مانع پیشرفت مذاکرات هسته ای شد.

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حضرت امام راحل(ره) گفت: چرا امروز ما در قضیه برجام در جای ناخوشایند نشسته ایم و احساس نارضایتی می کنیم و بجای جشن پیروزی مسئله مذاکره هسته ای مسئولان مربوطه و دست اندرکار تیم مذاکره کننده احساس پشیمانی و اقرار و اعتراف به اشتباه خویش کنند و اکنون همه چیز را از دست رفته می دانیم دلیلش آن است که به دشمن اعتماد کردیم و به فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب خوب عمل نکردیم که نتیجه اش این شد.

وی  افزود: امروز رهبر معظم انقلاب با عده ای نیروی اندک ولی واقعی، جریان تکفیری را مچاله کرد و با آزادسازی شهر حلب سوریه یک پیروزی بزرگی را به ارمغان آورده که آزادی حلب در سوریه به مراتب بزرگتر از فتح خرمشهر است زیرا خرمشهر در داخل کشور مان و حلب چند برابر از خرمشهر وسیع تر است.

حجت الاسلام روانبخش گفت: به لطف خدا ما امروز در کشور عراق 60 هزار بسیجی داریم و در سوریه 120 هزار نفر و در نیجریه ده میلیون نفر شیعه شده اند و در بحرین و یمن هم علیه دشمنان اسلام و به نفع اسلام غوغایی است و سیاست های غلط آمریکائیها در منطقه شکست خورده و سرافکنده شده اند.

حجة الاسلام روانبخش اضافه کرد: 9 دی یعنی حرکت در زیر پرچم ولایت و با اشاره ولایت و همه وظیفه داریم که در انتخابات ریاست جمهوری آینده دقت ویژه ای کنیم و اشتباهی رآی ندهیم و یک رئیس جمهور انقلابی و هوشمند و بصیر و ولایی انتخاب کنیم و کشور چنین رئیس جمهوری می خواهد.

ارسال نظرات