مدیر آموزش و پرورش بوکان عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده استارت جذب آموزش یاران نیز در حال اجرا است که امید با تحقق این مهم شاهد استخدام این افراد در بدنه آموزش و پرورش باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۹۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همزمان با هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی مراسم تقدیر از آموزش یاران برتر در بوکان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستانی و آموزش یاران این سازمان در سالن کوثر برگزار شد مدیر اموزش و پرورش بوکان ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: نهضت سواد آموزي به عنوان یادگار حضرت امام خمینی (ره) و به عنوان يك نهاد موثر و مهم در زمينه كاهش بي سوادي در جامعه در ذهن مردم ماندگار خواهد ماند.

احمد رحمانی افزود: در قبل از انقلاب 57 درصد افراد بالای 6 سال در ایران بی سواد بودند اما با تلاش و خدمات بسیار فعالان نهضت سواد آموزی هم اکنون 93درصد جامعه ما باسواد هستند.

وی ادامه داد: نهضت سواد آموزی پیوسته و مستدام همچنان به فعالیت مستمر خود ادامه و توانسته است خدمات بسیار بزرگی برای ریشه کنی بی سوادی در سطح جامعه انجام دهد.

رئیس آموزش و پرورش بوکان تصریح کرد: در شهرستان بوکان نیز با کمک همه ارگانهای مرتبط و همچنین آموزش یاران اکنون در گروه سنی هدف (10 الی 49 سال) شاهد باسوادی 5/94درصد مردم این شهر هستیم.

این مسئول بوکانی تصریح کرد: هرچند امکان دارد این امار طی چند هفته اینده و به دنبال انتشار اخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن تغییرات جدی را به خود ببیند.

رحمانی ادامه داد: در سال 94 بیش از یک هزار و 800 نفر تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گرفتند که بیست در صد از سهمیه ابلاغی بیشتر بوده است.

وی عنوان کرد: برابر تمام آمارهای موجود هم اکنون شهرستان بوکان از لحاظ فعالیت های سواد آموزی جزء شهرهای برتر است و امید داریم هچنان این روند را ادامه دهیم.

وی در پایان یکی از مهترین اقدامات نهضت سواد آموزی و همچنین آموزش و پرورش را انسداد مبانی ورودی بی سوادی در بوکان دانست و افزود: این یکی از مهمترین وظایف شورای نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش شهرستان است که با راهکارهای ویژه ای جلوی بی سوادی در جامعه خورد سال را بگیرد.

رحمانی در پایان صحبت های خود خبر خوشی را نیز به اموزشیاران نهضت سواد آموزی داد و عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده استارت جذب آموزش یاران نیز در حال اجرا است که امید با تحقق این مهم شاهد استخدام این افراد در بدنه آموزش و پرورش باشیم.

در پایان این مراسم و با حضور مسئولین از فعالان عرصه سواد آموزی شهرستان بوکان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات