مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه پاسداران گفت: امروز افسران جوان خط مقدم در مقابله با جنگ نرم دشمن روحانیون و حوزه‌های علمیه هستند که باید به انگشت اشارت رهبری نگاه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۴۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش «طلایه‌داران بصیرت» که در اراک برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این برنامه‌ها در راستای هم افزایی نهادهای منتسب به ولایت بوده و فرصتی است برای بررسی پیشامدها و وقایع طول تاریخ و مهم‌ترین ثمره آن هم افزایش بصیرت است که امروز هم اقتضاع می کند یک روحانی فهیم و دلسوز به بحث بصیرت بپردازد.

وی افزود: مبادا خدای ناکرده آن روزی بیاید که به عنوان یک روحانی داشته‌ها و انقلاب‌مان را که حاصل خون هزاران شهید است را فراموش کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد:از تاریخ صدر اسلام فتنه های متعددی همواره درصدد بودند تا اسلام را از مسیری که پیامبر اسلام(ص) ترسیم نموده بود، جدا کرد. اگر آن فتنه‌ها نبود امروز چهره دیگری از اسلام را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه از همان صدر اسلام نیز دشمنان درصدد بوده‌اند تا مانع از رشد اسلام شوند، گفت: اتاق فکر دشمن پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) اتاق فکر انحراف به تنها چیزی که اندیشید و اساسی‌ترین تلاش و راهبردی‌ترین برنامه‌ای را که برای خود در این راستا مشخص کرد این بود که جلوی پیشرفت و رشد اسلام را برای ایجاد حاکمیت و ایجاد نظام حکومتی بگیرد و یکی از خیانت آلودترین و جفاآلودترین راهبردهایی که نسبت به اسلام روا داشتند و در آن هم موفق شد همان شأن حاکمیتی اسلام را مانع شدن بود.

وی ادامه داد: یعنی هرگز اجازه ندهند که مردم مسلمان و جامعه اسلامی طعم حاکمیت و عدالت اسلام را در جامعه بچشند و حس کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد: جریانات مختلف در تاریخ اسلام اگر صدها اختلاف دارند ولی یک وجه اشتراک دارند و آن هم این است که هرگز مجال را برای رشد اندیشه های علوی و توحیدی و اسلامی فراهم نکنند و اجازه ندهند حتی در یک مقطع حکومت به اهل بیت(ع) برسد.

وی افزود:تا عصر غیبت این روند ادامه داشت و می بینیم که تمام علما و شخصیت‌های برجسته اسلام همه تلاش خود را کردند و با طاغوت‌ها و حاکمیت‌های تاریخی مبارزه کردند تا مجالی را برای حاکمیت اسلامی فراهم کنند تا جایی که احکام اسلام بتواند فرصتی برای عملیاتی شدن پیدا کند.

حجت‌الاسلام مرادی با تاکید بر لزوم ترویج اسلام ناب گفت:دنیای بیش از یک‌میلیاردی اسلامی و مسلمان از اسلام تنها چیزی را دارد که بُعد عبادی احکام اسلامی است آن هم به شکل ناقص و آنچه که مفتی‌های قلم به مزد برایشان تعیین کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد:از پدیده‌ای به نام جهاد و مبارزه که دست کم یک چهارم آیات قرآن به آن پرداخته است و موضوع دشمن شناسی و فضیلت جهاد در راه خدا را مطرح کرده است مطلع نیستند.

وی افزود:این وضعیت در طول تاریخ استمرار دارد تا اینکه در عصر غیبت عالمان بزرگ پرچمدار اسلام شدند و پیشگام روشنگری در دنیای اسلام بودند چه در ایران چه در کشورهای مصر، سوریه و عراق به واقع بخشی از راه را پیمودند ولی در ادامه مسیر ناکام ماندند فرض ما بر این است که اثر حرکتی آنان پیش زمینه و زیرساختی برای نهضت انقلاب به رهبری حضرت امام راحل شد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به احیای اسلام توسط حضرت امام خمینی(ره) گفت:آرزوی حاکمیت شیعه در عصر ما به رهبری حضرت امام و به برکت خون هزاران شهید به ثمر نشست و آنچه که بیش از هر چیز وظیفه روحانیت در عصر حاضر است اینکه برای ادامه راه انقلاب بصیرت جامعه را تقویت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد:برخی در یک نگاه کوتاه اندیشانه سبقه نهضت انقلاب را از سال 42 تا68 می بینند در حالیکه ثمره مبارزه روحانیت از عصر غیبت تاکنون بوده است که در زمان حضرت امام به ثمر نشسته است.

وی افزود:امام راحل از همان ابتدای فعالیت خویش و قبل از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ساختار حاکمیتی کشور را برگرفته از مبانی دینی و اسلامی مطرح می‌کند و جمهوری اسلامی ایرانف نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر مطرح می کنند و این نشان می دهد که برای حاکمیت اسلام و این آرمان بزرگ از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه داشته‌اند و می توان این واقعیت را در کتاب «کشف اسرار» ایشان به وضوح دید کهحضرت امام خمینی(ره) به اشکال مختلف ایده حاکمیت دینی را مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد:خدا را شاکریم که در عصر ما آرمان حاکمیت دینی محقق شد و کسانی که حتی در خوابشان هم گمان نمی‌کردند روزی چنین مسئله ای محقق شود امروز شاهد تحقق حاکمیت اسلامی هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد:اگر کسی بخواهد قیمت این حاکمیت را بداند باید از افراد و روحانیونی که دوران مشقت‌بار طاغوت را درک کرده‌اند بپرسد.

وی افزود:امروز ما به امام راحل، خون شهدایی که برای به ثمر نشستن این انقلاب ریخته شده و حتی شهدایی که امروز هم برای آبیاری این انقلاب ایثار می کنند مدیون هستیم. مدیون خانواده شهدا و 4500 شهید روحانی هستیم که خونشان را پای نهال انقلاب ریختند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه به وظیفه خود جامه عمل پوشانده است، گفت:تعداد شهدای طلاب بیش از هر قشر دیگری است و جفایی که در آن زمان به روحانیت می رفت و می گفتند شما بچه های مردم را برای رفتن به جبهه‌ها تشویق می کنید امروز تعداد شهدای روحانی سند محکم این روحانیون و حوزه‌ها است که نشان می دهد آنان در خط مقدم جبهه‌ها و در پشت جبهه ها نقش آفرین بودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم جایگاه خودمان را بررسی کنیم علی رغم همه کوشش ها و ایثارگری‌ها بیشترین نگرانی و بدهکاری را باید به انقلاب داشته باشیم و بدانیم دشمنی که همه نسل‌های جنگ را پشت سر گذاشته امروز در جنگ نرم با توان بیشتری ورود کرده است.

وی افزود: امروز افسران جوان خط مقدم در مقابله با جنگ نرم دشمن روحانیون و حوزه‌های علمیه هستند که باید به انگشت اشارت رهبری نگاه داشته باشند. مقام معظم رهبری در سال های اخیر سبک زندگی را مورد تاکید قرار داده‌اند و مواردی را هم برای تحقق آن بیان نموده‌اند که عملیاتی کردن آن با دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و روحانیون است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به حضور دشمن در فضای سایبری برای تقویت جبهه جنگ نرم خود گفت: امروز بایستی از ظرفیت فضای مجازی و سایبر برای رسیدن به هدف بهره گرفت و نسبت به این فرصت‌ها که دشمن برای تحقق اهدافش از آن استفاده وافی و کافی را می برد غفلت نکرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گام اول دشمنان این نظام جنگ تحمیلی هشت ساله را بر ملت ما روا داشتند و بحران‌های داخلی را در نقطه نقطه این سرزمین شکل دادند و مطالبه گری تجزیه‌طلبی را در اقدام این سرزمین ایجاد کردند. برای ریشه کنی و براندازی نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و از همه ابزار خود استفاده کردند و از قبل انقلاب اسلامی پای کار آمدند و همچنان این برنامه های خود را ادامه می دهند.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: از همان ابتدا جریانی در زیر پوست شهر آماده است تا در فرصت مناسب بتواند نظام اسلامی را براندازد. فضا را برای اهداف خود آماده کردند تا فضای جریان فتنه 78، فرصت فراهم شد فرصتی که حاصل برنامه ریزی ده ساله آنان بود.

وی افزود: دشمن درصدد است تا از راه نفوذ، اصل براندازی و در صورت عدم موفقیت در هیچ یک از این دو مسیر نفوذ و اصل استحاله را که از سایر راهبردهایش خطرناکتر است را در پیش بگیرد و اینک راهبرد نفوذ و اصل استحاله را در پیش گرفته و جنگ نرم خود را علیه نظام در پیش گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضا سپاه پاسداران تصریح کرد: بایستی هوشیار باشیم چراکه موضع نفوذ و استحاله بس پیچیده‌تر و خطرناکتر از سایر راهبردهای دشمن است و خودشان هم اذعان دارند که آنتی تز براندازی نظام را باید از همانجایی شروع کنند که تز انقلاب زده شد و آن هم روحانیت است.

حجت‌الاسلام مرادی روحانیت بصیر و آگاه که در رأس همه آن‌ها مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد:زمانی که از هشت سال دفاع مقدس سخن می گوئیم باید در کنارش از هشت ماه دفاع هم بگوئیم که چه توان و انرژی از این کشور گفت. فتنه ای که با حضور مردم در 9 دی 88 به پایان رسید و مردم بصیر ما نشان دادند که همه جوره پای نظام و ارزش‌های اسلامی ایستاده اند و حاضر هستند برای حفظ آن خون بدهند. حماسه 9 دی تجلی بصیرت مردم و به پیشگامی روحانیت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات