خبرهای داغ:
در گردهمایی سیاسی مسجد ولی‌عصر(عج) مطرح شد:
شب گذشته، گردهمایی سیاسی با موضوع «حماسه نهم دی ماه» به همت پايگاه مقاومت بسيج شهيد آبکار حوزه یازده شهید حصیری ناحیه امام رضا(ع)قم با حضور خانواده معظم شهدا و قشرهاي مختلف مردم در مسجد حضرت وليعصر (عج) خیابان تولید دارو قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۰۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
روشن‌گری و مدیریت قدم به قدم رهبری نهم دی را رغم زد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سخنران ویژه این گردهمایی دکتر سید عباس پیغمبری مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران و کارشناس حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، بود. 

وی صحبت‌های خود را در سه محور تقسیم‌بندی و ارائه نمود: 1. مسائل منطقه‌ای 2. حماسه نهم دی 3. نقش ولایت فقیه و رهبری در تحولات کشور و جهان.

پیغمبری در ابتدا به تحلیل تحولات منطقه به ویژه در سوریه و عراق پرداخت و با اشاره به روایت دیدار شهید حسین همدانی و حاج قاسم سلیمانی با رهبر معظم انقلاب در آغاز بحران سوریه و درخواست آنها برای برگشت به ایران به دلیل کم‌توجهی ارتش سوریه گفت: «حضرت آقا یک رهنمودی به حاج‌ قاسم دادند و فرمودند: شما نباید برگردید! سوریه مریضی است که خودش نمی‌داند مریض است. باید این مریضی به دولتمردان سوری تفهیم شود. اگر دکتر نمی‌رود، شما ببریدش. خودش به دکتر نمی‌گوید مریضی‌اش چیست؟ شما بگویید چه مشکلی دارد! اگر حاضر نمی‌شود که دکتر برایش نسخه بنویسد، اگر نمی‌رود تا داروی نسخه نوشته‌شده را بگیرد، شما بروید دارویش را بگیرید. دارو نمی‌خورد؟ شما بهش بدهید و نظارت هم بکنید که داروها را بخورد تا درمان شود.» حضرت آقا اصلاً در سوریه نبودند، اما انگار که در عمق میدان سوریه حاضر بودند.
روشن‌گری و مدیریت قدم به قدم رهبری نهم دی را رغم زد
در ادامه مدرس دانشگاه تهران و کارشناس حوزه تاریخ انقلاب اسلامی درباره اهداف انقلاب اسلامی گفت: مظلوم گرایی و استکبار ستیزی از مفاهیم بنیادین انقلاب اسلامی بوده، زیرا این تفکرات در ذهن مردم شکل گرفته بود.

وی در ادامه با اشاره به بعثت پیامبر در عصر جاهلیت و توهش گفت: حضرت محمد(ص) در آن زمان دیدگاه آورد و بشر را از جهالت و نادانی نجات داد و آن حرکت به عنوان جریان حق در دل بشر ماند. در قرن بیستم که قرن جاهلیت مدرن بشریت است بعثت قرن بیستم با ظهور انقلاب اسلامی ایران رخ داد.

این کارشناس حوزه تاریخ انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در سال 88 افزود: در حوادث فتنه 88 سه عامل در کنار هم قرار گرفتند و آن مسائل تلخ را رقم زدند: 1. دشمن که در رأس آنها آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود. 2. عناصر خودی یا همان خواص قدرت طلب داخلی. 3. افراد ساده که عمق دید و بصیرتشان کم بود.

ایشان در پایان با اشاره به روشن‌گری و مدیریت قدم به قدم مقام معظم رهبری طی شش ماه از خرداد تا دی ماه 88، افزود: با تدبیر، درایت و هدایت حضرت آیت الله خامنه‌ای، چندین میلیون انسان متوجه اشتباه خود در آن برهه از زمان شدند و در خاتمه حماسه نهم دی را رغم زدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها