آیت الله"سیداحمد خاتمی" در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در کرمان اظهار کرد: حماسه 19 دی، تاج و تخت سلطنت را بر انداخت و حماسه 9 دی فتنه گران را به زباله دانی تاریخ فرستاد.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۶۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  آیت الله"سیداحمد خاتمی" در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در کرمان اظهار کرد: حماسه 19 دی، تاج و تخت سلطنت را بر انداخت و حماسه 9 دی فتنه گران را به زباله دانی تاریخ فرستاد.

وی افزود: 9 دی، حماسه وحدت ملت ماست و این اجتماع نماد وحدت است و کسانی که این حماسه را تفرقه انگیزی می دانند، خود فتنه گر هستند.

خاتمی با اشاره به حضور مسوولان ارشد استان کرمان در اجتماع بزرگ 9 دی و بیان اینکه کرمان پاره های تن و همه خدمتگزارانش را به صحنه آورده، تصریح کرد: باید حماسه 9 دی را شناخت و نباید اجازه داد کسانی این حماسه را تحریف کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از ولایت اساسی ترین عنصر 9 دی است، تصریح کرد: ولایت ستیزی ریشه جنایات بعدی شد و به دلیل اینکه با ولایت در افتادند، قانون را نپذیرفتند، با سید الشهداء علیه السلام در افتادند و به دلیل اینکه با ولایت درافتادند، عکس امام و خانه خدا به آتش کشیده شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: حماسه 9 دی حماسه بیعت جاوید دیروز و امروز با ولایت است اگر از تک تک افرادی که به این اجتماع آمده اند، سئوال کنید، اعلام می کنند که تا آخرین نفس و نفر حامی ولایت هستیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عنصر ولایتمداری در گوشت و خون و جان مردم است و مردم ولایتمدار بدانید فتنه های بعدی را ولایت گریزی و ولایت ستیزی رقم می زند، بیدار باشید و ببینید قانون اساسی مشروعیت سه قوه را به ولایت فقیه می داند و ولایت فقیه ارزنده ترین ارمغان امام راحل است.

وی با بیان اینکه دومین عنصر 9 دی، بحث تبری و نفرت از کسانی است که به انقلاب ضربه زدند، افزود: همان جریانی که مقابل امام علی علیه السلام ایستاد، با همان خصوصیات در فتنه 88 در مقابله نظام ایستادند.

خاتمی با بیان اینکه مردم ما نشان دادند هم اهل تولی و هم تبری هستند و اراداتشان را به ولایت با تبری از دشمنان ولایت نشان دادند، تصریح کرد: نمی شود برخی بگویند ما ولایت را دوست داریم اما خط قرمز ما فتنه نیست. 9 دی حماسه تبری از ولایت ستیزان است و فتنه گران و حامیانشان بدانند، تا زمانی که فتنه گری آنها هست، این تبری در ملت ما باقی است.

وی با اشاره به اینکه 9 دی حماسه وحدت ملت بود، ابراز کرد: ولایت فقیه تجلی ولایت امیرالمومنین علیه السلام است و کسانی که 9 دی را موجب تفرقه می نامند، نشان از بی بصیرتی آنهاست.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عنصر دیگر 9 دی، پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: قریب به 300 هزار شهید برای انقلاب اسلامی ایثار کرده اند و مردم با عنصر بصیرت پاسدار انقلاب بزرگشان هستند.

وی افزود: تا روز 9 دی 88 اسمی از تحریم نبود و از روز 10 دی تحریم ها آغاز شد و این امر نشان می دهد که دشمنان به تحرکات شیطانی فتنه گران امید داشتند که مردم آن ها را ناکام گذاشتند.

خاتمی اظهار کرد: 9 دی گره خورده با مقاومت است و مردم ما در جنگ تحمیلی هشت ساله نشان دادند که مقاوم در صحنه اند و با بصیرتشان ثابت کردند که خستگی ناپذیر و مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه برخی می گویند، بحث فتنه را تا کجا می خواهید ادامه دهید؟ افزود: تا فتنه گران تسلیم حق نشده اند و سران فتنه اعتراف به خیانت در حق ملت نداشته باشند، این حرکت ادامه خواهد داشت.

خاتمی با بیان اینکه کسانی در پی به فراموش کشاندن فتنه 88 هستند، در حالی که حمایت از فتنه، فتنه گری است، تاکید کرد: سران فتنه بگویند یا مکتوب بنویسند که بیراهه رفتند و حماسه حضور 40 میلیونی ملت را که سرمایه عظیم بود، به آتش کشیدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حامیان فتنه بدانند، گذشت زمان چیزی از جرم آنها نمی کاهد و پرونده فتنه گران پرونده سیاهی است و پیام اجتماع بزرگ امروز این است که به همان میزان که تولی داریم، با همان صراحت و فریاد، برائت و تنفر خود را از فتنه گران و حامیانشان ابراز می کنیم.

ارسال نظرات