مراسم بزرگداشت 9 دی امروز در امام زاده زید واقع در بازار تهران با مشارکت سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، سازمان اوقاف ناحیه 3، بسیج مسجد ملک، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12، با محوریت جامعه انجمن اسلامی اصناف برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۶۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

 به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،در این مراسم حجت الاسلام قربانی نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلمه فتنه در قرآن 60 بار تکرار شده است گفت" فتنه معانی مختلفی در قرآن دارد مانند شرک و عذاب ولی در اینجا معنی مورد بحث ما فتنه مصطلحی است که معنی گمراهی و یا پنهان کردن حق زیر باطل را می دهد، می باشد.

وی افزود خداوند در قرآن فتنه گر را از آدم کش بدتر معرفی می کند چون فتنه چنان امر را متشنج می کند که یک جامعه را به تردید می اندازد.

حجت الاسلام قربانی همچنین با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) در نهج البلاغه که می فرماید: در فتنه مانند شتر دوساله باشید که نه می تواند سواری دهد و نه شیری برای دوشیدن و هیچ نفعی به هیچ کسی نمی رساند گفت: در فتنه مواظب باشید که هیچ منفعتی از شما نبرند.

قربانی همچنین با اشاره به اینکه در فتنه کشته سازی کردند یعنی آدم کشته شده اعلام کردند تا از آن سود ببرند، افزود: تقریبا آنچه در فتنه اتفاق افتاد را اگر بخواهیم با صدر اسلام مقایسه کنیم تقریبا مشابه هم هستند، که ریشه آن هواهای نفس می باشد.

وی در ادامه گفت: موضوع و مصادیق روشن می باشند حال باید ببینیم چه کار باید بکنیم، در فتنه ملاک اصلی فرمانبرداری از رهبری می باشد، اینجا بحث دونفر نیست که مثل زمان معاویه قرآن بگذاریم وسط، اینجا همه چیز معلوم است باید بدانیم علم انقلاب دست چه کسی است تا از او تبعیت کنیم هرچند اشتباه کرده باشد. هرجا که مسئول دارد موقه تردید باید حرفش را رعایت کرد. آنچه که ملاک است این است که باید از کسی که در راس می باشد هرچند اشتباه کرده باشد برای حفظ نظام و انقلاب باید از او تبعیت کنیم.

حجت الاسلام قربانی افزود: اینجا جایی نیست که هرکسی برای خودش تصمیم بگیرد، سابقه اشخاص هم نباید ملاک قرار گیرد، این نباید در ذهن افراد باشد که کسی نخست وزیر بوده و یا رئیس بنیاد شهید برخورد جامعه اسلامی در زمان بروز فتنه یک راست تبعیت از رهبری می باشد به غیر از این به راه کج می رود.

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مسئولین کشور گفت: مسئولینی که در راس کار هستند باید طوری برخورد کنند که بفهمند امام و رهبری چه می گوید تا بر اساس آن عمل کنند که نیاز نباشد رهبری برای هرکاری بگوید چه کار بکنید چه کار نکنید.

قربانی در پایان گفت: هنگام فتنه تنها راه نجات گوش و چشم داشتن به سخن و فرمان رهبری می باشد.

ارسال نظرات