پروژه سبزه میدان یکی از پروژه های کم نظیر در سطح کشور است ساخت که در راستای تقویت معماری ایرانی-اسلامی پیرو منویات مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۴۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به پروژه سبزه میدان گفت: اطلاعات کاملی را در جلسه آتی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص همه موارد مطرح شده ارائه خواهم کرد.

حبیب ملائی یگانه از حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری تقدیر کرد و افزود: اظهارات صورت گرفته مبنی بر عدم رعایت برخی ملاحظات در خصوص پروژه سبزه میدان دقیق نیست و مطابق بندهای قرارداد و نظرات کارشناسی حقوقدانان مطرح شهر همه موارد حقوقی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در خصوص پروژه سبزه میدان دقیق و صحیح نیست، اظهار داشت: ایجاد اغتشاش و تزلزل در انجام امور موجب ترس سرمایه گذاران از ورود به پروژه های شهری زنجان می شود و باید از این رویکرد پرهیز کنیم.

این مسئول به تشریح فراخوان سرمایه گذاری و حضور شریک برای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از انعقاد قرارداد با شرکت کهن دژ میلاد قراردادی منعقد شد که مدت زمان اجرای آن چهار سال بود.

یگانه با بیان اینکه سال نخست برای طراحی فاز صفر پروژه و همچنین تملکات توسط شریک تعیین شده بود، افزود: مطابق با بندهای متعهد شده، شاهد انجام تعهدات نبودیم.

این مسئول از انجام اقدامات حقوقی لازم در خصوص وضعیت پروژه سبزه میدان خبر داد و گفت: از کارشناسان و تیم های حقوقی قوی شهر برای انجام مسائل حقوقی مربوطه استفاده شده و مشکلی در این بخش نخواهیم داشت.

وی به پیشینه این طرح و مسائل پیش آمده اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق ماده 31 و 32 از متن قرارداد مربوطه فاز یک و تملکات پروژه بر عهده شریک بوده و عدم انجام تعهدات موجب فسخ قرارداد شده است .

یگانه به صدور اخطارهای متعدد به دلیل عدم انجام تعهدات مطابق قرارداد اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان حقوقی شهرداری پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دادند.

یگانه از تلاش های صورت گرفته برای پیدا کردن راهکار جهت ادامه روند کاری پروژه سبزه میدان در گذشته خبر داد و گفت: جلسات متعددی با حضور همه مسئولان دو طرف در زنجان و تهران برگزار شده است.

این مسئول ساخت پروژه سبزه میدان را یک پروژه کم نظیر در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه در راستای تقویت معماری ایرانی-اسلامی پیرو منویات مقام معظم رهبری است.

وی بازگشت سود و سرمایه در این پروژه را مناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این فضای مهم شهری در سال های بعد از اتمام آن ارزش افزوده لازم برای آن متصور خواهیم بود. این پروژه برای تقویت گردشگری در شهر زنجان نیز اثر گذاری زیادی خواهد داشت.

یگانه همچنین توضیحات کاملی در خصوص وضعیت کوی فرمانیه ارائه داد و تاکید کرد: صورتجلسه ای در این خصوص طی سالیان گذشته منعقد شده و بخشی از این اراضی نیز توسط کمیسیون ماده 5 تفکیک شده است.

ارسال نظرات