مجتبی عبداللهی
موج اعتراضات مردمی درقالب بیانیه های مختلف در سطح گسترده و تشکیل کمپین اعتراضی به مواضع استاندار ایلام و نیز انتقادات شدید ائمه جمعه و بالا رفتن این اعتراضات موجب شد تا استاندار ایلام از مردم برای حضور در مراسم 9 دی دعوت کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۷۸۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ایلام  بیدار،موضوع از روزهای گذشته شروع شد آنجا که "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در گفتگویی اعلام کرد که در مراسم 9 دی شرکت نمی کند.

وی در این گفتگو اظهار کرده بود: بالاجبار نمی توان دیگران را در مراسمات شرکت داد و قانون در این باره چیزی را تعیین نکرده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه از طرف دولت نیز هیچگونه بحثی برای این مراسم نشده گفت: تنها در دو موضوع مهم از جمله دهه فجر، ستادهای مدنظر برای گرامیداشت این برنامه ها تشکیل شده است.

مروارید همچنین اعلام کرده بود: اگر بخواهیم برای هر کدام از تظاهرات و برنامه های دوران انقلاب نیز ویژه برنامه اجرا کنیم باید ۳۶۵ روز سال مراسم های لازم برگزار شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۹ دی نیز روزی همچون سایر راهپیمایی ها بوده ادامه داد: انتظار اینکه مسئولان در این مراسم حضور داشته باشند نباید داشت.

اما این صحبت های استاندار ایلام بلافاصله بازتاب زیادی در سطح رسانه های استانی و کشوری و به خصوص شبکه های اجتماعی داشت و بعد از این بازتاب با واکنش های گسترده ای رو به رو شد.

در همین راستا جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی در استان ایلام با تشکیل کمپینی با عنوان"به درک شرکت نمی کنید" اعتراض خود را به عدم حضور مسئولان در مراسم 99 دی و سخنان اخیر استاندار ایلام نشان دادند.

واکنش ها به سخنان استاندار ایلام در فضای مجازی به حدی رسیده که علیرغم گذشت چندین روز از اعلام عدم شرکت استاندار در مراسم 9 دی اما کماکان مبحث مهم در شبکه های اجتماعی ایلام پرداختن به عدم شرکت نکردن استاندار و مسئولان در مراسم 9 دی است.

واکنش شدید ائمه جمعه استان ایلام

اما این مواضع استاندار و مسئولان استان با واکنش های شدید ائمه جمعه استان همراه شد به وطری که اکثر سخنرانی های اخیر ائمه جمعه استان مربوط به انتقاد از سخنان استاندار ایلام در خصوص شرکت در مراسم 9 دی است.

در همین راستا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:  از برخی مسئولان استان که بی گدار حرف می زنند و بی منطق موضع گیری می کنند گلایه مند هستیم

وی اظهار کرد: این چه منطقی است که اعلام می کنند در مراسم 9 دی شرکت نکرده و چیزی برای این روز ندارند.

امام جمعه ایلام افزود: اکثر امام جمعه های محترم اعلام کردند که فرمانداران در مراسم 9 دی شرکت نمی کنند باید پرسید چرا حضور پیدا نمی کنید، شما سر سفره نظام نشسته اید و میلیون ها تومان حقوق از این نظام دریافت می کنید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: چرا حماسه 9 دی برای شما تا این اندازه سنگین است و چرا ناراحت هستید مگر شما خدایی ناخواسته اصحاب فتنه هستید یا در فتنه حضور داشتید که حالا اسم حماسه 9 دی آورده می شود چهره هایتان بر هم می خورد و اخم می کنید.

لطفی بیان کرد: این رفتارها و مواثع قابل قبول نیست چرا احساسات مردم را جریحه دار می کنید و چرا نسبت به شعور مردم بی توجه هستید.

وی عنوان کرد: از رئیس جمهور محترم یاد بگیرید که بسیار موضع گیری خوبی داشتند در موضوع فتنه 88 و این چه منطقی است که تمام استانداران اعلام می کنند که شرکت نمی کنیم به درک که در مراسم 9 دی شرکت نمی کنید اما چرا موضوع گیری می کنید.

امام جمعه ایلام اشاره کرد: چرا قدر نظام و مردم و لایت را نمی دانید در سایه ولایت به همه چیز رسیدید بعد وقتی سالروز حماسه 9 دی رسید با حرف های بی پایه و بی اساس این گونه سخن بر زبان بیاورید.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برای مردم سوال ایجاد می شود که معلوم است آقایان طرفدار فتنه بودند حالا ما نمی گوییم حتما اما یک روزی روشن خواهد شد که در این فتنه چه کسانی نقش محوری را داشته و دل رهبری را جریحه دار کردند.

موج اعتراضات مردمی نتیجه داد

اما موج اعتراضات مردمی درقالب بیانیه های مختلف در سطح گسترده و تشکیل کمپین اعتراضی به مواضع استاندار ایلام و نیز انتقادات شدید ائمه جمعه و بالا رفتن این اعتراضات موجب شد تا استاندار ایلام از مردم برای حضور در مراسم 9 دی دعوت کند و در این راستا گفت: در مراسم 9 دیماه 88 شرکت کردم.

 

 

ارسال نظرات