رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار اصولی و استراتژیک ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ماهیت دولت آمریکا استکباری، جهان خواری، ظالمانه و ستمگرانه است
کد خبر: ۸۷۹۹۶۶۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در اجتماع «طلایه داران بصیرت» که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، با تاکید بر مطالعه تاریخ، اظهار کرد: در تاریخ نکته های آموزنده فراوانی ثبت و ضبط شده است لذا تاریخ منبع تجربه های انباشته گذشتگان است.

وی با بیان اینکه تاریخ معلم و هدایتگر است، افزود: ما باید در کلاس درس تاریخ بنشینیم و نکته هایی که در پهنه تاریخ وجود دارد را بیاموزیم و عبرت بگیریم؛ چرا که یکی از راه های عبرت انگیزی مطالعه تاریخ است و رمز و رازهای پیروزی ها و شکست ها در تاریخ آمده و لذا ما باید از این رمز و رازها در زندگی روزانه مان بهره گیری کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در تاریخ ماده حیات وجود دارد و لذا می توانیم درس زنده بودن و چگونه زندگی کردن را از تاریخ بدست آوریم. وظیفه امروز ماست که تاریخ انقلاب را مرور کنیم، زیرا انقلاب اسلامی ایران خود یک تاریخ پربار است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه انقلاب از مرکز پرفیض فیضیه نشات گرفته است، تصریح کرد: یک روحانی تربیت شده در مکتب فقه و فقاهت جعفری، مرجع تقلید، فیلسوف، حکیم و سیاست مداری که شخصیتش در فیضیه شکل گرفته بود، مردم را به صحنه آورد و آن فضای سنگین را در هم شکست. فریادهای امام خمینی(ره) رعد و برقی بود که سینه سیاه توده های ظلم و ظلمت را از هم شکافت و با آب بیداری چشمان خمار و خواب گرفته ملتی را بینا و از اندیشه ها غبارزدایی کرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی یک زلزله در جهان ایجاد کرده است، گفت: این انقلاب با فداکاری ها، ایثارگری ها، رشادت ها و شجاعت های یک ملت در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و مردم با همه وجودشان در خدمت امام و راه امام بودند و نهضتشان را حسینی نامیدند لذا این انقلاب از فرهنگ عاشورا وام گرفته و خود را متصل به شور و شعور عاشورایی کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به جلوه گری شعارهای عاشورایی در تاریخ انقلاب، اضافه کرد: نهضت و خیزش عظیم انقلاب اسلامی، عاشورایی است و ملت ما فرزند عاشورا هستند و در دوران پیروزی انقلاب، در تثبیت انقلاب و دوران دفاع مقدس نشان دادند که از مرگ نمی ترسند و پای شعارهایشان ایستاده اند و پیرو امام و رهبر الهی و خدایی شان می مانند. در واقع ملت با بینش و بصیرت حرکت کردند و امروز به این جایگاه رسیدند.

وی انقلاب اسلامی را یک قدرت جهانی در عصر حاضر دانست که موجش مرزها را درنوردیده و اندیشه ها و مغزها را تحت تاثیر خود قرار داده و متذکر شد: امروز انقلاب از مرزها خارج شده و وجهه جهانی پیدا کرده است. جلوه هایی از این جهانی شدن در حماسه آفرینان ما در مرز فلسطین، عراق و سوریه مشهود است که با نوکران استکبار مبارزه می کنند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اذعان رئیس جمهور آمریکا درباره قدرت ایران در منطقه به ویژه مسئله سوریه، خاطرنشان کرد: این قدرت انقلاب و ولایت را نشان می دهد که در مذاکرات 1+5، همه شیاطین و مستکبرین در یک طرف بودند و نمایندگان قدرتمند ملت در طرف دیگر حضور داشتند. عظمت انقلاب از جوشش و رویش خون شهدای پاک و باصفای ماست و به برکت این عظمت و قدرت است که ایران می تواند در مجامع بین المللی حرف خودش را بزند، اما دشمن همچنان دست از سر این انقلاب برنداشته است و توطئه، کودتا، نفوذ و فتنه انگیزی در دل نیروهای داخلی ایجاد می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ترورهای متعدد، جنگ تحمیلی، ایجاد شایعات جهت درهم شکستن چهره های مخلص و... را از جمله این توطئه ها دانست و گفت: دشمن در سال 88 براساس یک برنامه 15 ساله جلو آمد و خیال می کرد می تواند در ایران یک انقلاب مخملین به پا کند لذا فتنه 88 یک شبه متولد نشد و برنامه ریزی برای شکستن نظام بود.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن فتنه 88 و تجلیل 8 و 9 دی، عنوان کرد: برخی می گویند که در سال 88 یک حادثه به وجود آمد و اکنون تمام شده است، اما مگر می شود حادثه کربلا را که اسلام مجسم و مبارزه جلوه حق با باطل است، فراموش کرد لذا حوادث با هم فرق دارند و حادثه سال 88 اساس نظام را مورد حمله و هجمه قرار داده بود و نباید اجازه دهیم که این چراغ به دست فسردگی، خاموشی و فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام تقوی انتخابات 88 را بهانه و پوشش فتنه دانست که آرمان ها و ارزش های ما را هدف گرفته بود و بیان کرد: در فتنه 88 می خواستند بساط نظام شهیدپرور اسلامی را جمع کنند و لذا به آرمان های ما، فضیلت های ما، عزت ما، شرافت ما، استقلال ما و آزادی ما هجوم بردند. البته مبارزه با دشمن رو به رو یا مهاجم خارجی بسیار آسان است، اما مبارزه  با فتنه و فتنه گران به مراتب سخت تر است، زیرا فتنه گران جزو جامعه هستند و لباس خودی به تن دارند و لذا برخورد با آنان بصیرت بالا و ایمان فوق العاده ای می خواهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سابقه خوب سران داخلی فتنه، متذکر شد: طلحه و زبیر جزو افسران رشید جبهه اسلام بودند، اما قدرت طلبی و هوی نفس باعث شد تا رو به روی امام علی(ع) بایستند و لذا کسانی که بصیرت ندارند باور نمی کنند که چنین انسان هایی منحرف شده اند.

وی با بیان اینکه فتنه دارای لایه های مختلفی است، اضافه کرد: افراد ناآگاهی که به خیابان ها آمدند، جامعه را به آتش کشیدند و می خواستند بسیج را خلع سلاح کنند، لایه بیرونی فتنه و روی صحنه هستند، اما برخی از چهره ها که حتی شناخته هم نمی شوند، پشت صحنه هستند و فتنه را فرماندهی می کنند لذا با توجه به تو در تو بودن فتنه، مسئله بصیرت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام تقوی شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار اصولی و استراتژیک ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ماهیت دولت آمریکا استکباری، جهان خواری، ظالمانه و ستمگرانه است و لذا امام خمینی(ره) آمریکا را دشمن شماره یک اسلام و قرآن و مردم مظلوم و مستضعف جهان با همپیمانی صهیونیسم می دانست و می فرمود «رابطه با آمریکا رابطه ظالم و مظلوم است». بر این اساس، شعار «مرگ بر آمریکا» نماد نفرت مردم از آمریکا و جنایات آمریکاست.

وی با اشاره به حذف شعار «مرگ بر آمریکا» توسط فتنه گران و ابراز تاسف نسبت به توهین به عکس امام خمینی(ره) در روز دانشجوی سال 88، یادآور شد: انقلاب اسلامی ضد صهیونیستی و یکی از برجستگی های خط امام مبارزه با صهیونیسم است، زیرا بخشی از تاریخ و هویت مسلمانان با مسجدالقصی پیوند دارد، اما فتنه گران در روز قدس سال 88 شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند و با روزه خواری در ملاء عام مخالفت خود را با اصل نظام و اصل ولایت فقیه اعلام کردند. این در حالی است که فلسطین یک استراتژی سیاسی نیست، بلکه مسئله عقیده و ایمان است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور کشته سازی و شهیدسازی را ترفند فتنه گران برای تحریک احساسات مردم علیه نظام دانست و تصریح کرد: فتنه گران در روز عاشورا به خیمه های عزاداری امام حسین(ع) حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند و بسیاری از نیروهای مخلص و خدمتگزار نیروی انتظامی به شهادت رسیدند لذا سران فتنه باید جوابگوی این خون ها باشند. سرانجام هدایت های مقام معظم رهبری در نماز جمعه و دیدار روسای ستادها با ایشان اجازه نداد که این فتنه عمق بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه فرزندان عاشورا پای انقلاب ایستاده اند، عنوان کرد: ابرقدرت ها و نوکران استکباری آنان، صهیونیست ها، تکفیری ها و وهابیت سعودی بدانند که شعار ما شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) است و محکم پشت سر نظام و رهبری فرزانه، شجاع، مدیر و مدبر ایستاده ایم. فتنه گران و عوامل داخلی استکبار نیز بدانند که لیاقت میراث داری از خون گرم و شفاف شهیدان را ندارند و انسان های ولایتمدار، مخلص، شجاع و با ایمان میراث دار حقیقی هستند.

 

ارسال نظرات