برنامه ریزی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در 4 هزار هکتار از مزارع و باغات استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۶۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در همایشی با عنوان راهکارها و یافته های قابل ترویج در بخش های کشاورزی،منابع طبیعی،آبخیزداری و محیط زیست یکی از اولویتهای کاری این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی را اجرای طرح هایی از جمله اجرای سامانه های نوین آبیاری برشمرد و گفت:در سه سال گذشته این سامانه ها دربیش از 5 هزار هکتار از مزارع و باغات استان اجرا شده و امسال قرار است در 4 هزار هکتار دیگر هم این سامانه های نوین آبیاری اجرا شود.

گوهرگانی با بیان اینکه با اجرای این سامانه ها 4 هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود افزود: توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار، توسعه کشت گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی استان از دیگر برنامه های این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی با تولید انواع محصولات کشاورزی است گفت: تولید بیش از 14 میلیون شاخه گل بریده ،800 هزار تن گندم و بیش از 8 هزار و 500 تن انواع سبزی و صیفی از جمله این ظرفیت ها است که زمینه خوبی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هم با بیان اینکه بخش خصوصی تمام توان خود را برای استفاده بهینه از ظرفیت های مختلف استان و سرمایه گذاری در این بخش ها بکار گرفته و می گیرد گفت: این آمادگی را داریم که همانند گذشته از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای بازدید از ظرفیت های استان و سرمایه گذاری در این بخش ها دعوت کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 485 طرح در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری 8 میلیارد تومان اجرا شده است گفت: این طرح ها در زمینه های پرورش ماهی، مرغ بومی، بلدرچین، بوقلمون، کشت گیاهان دارویی و نیز کشت زعفران است.

رنجبر افزود: در برنامه داریم تا پایان سال این طرح ها را به بیش از هزار و 450 طرح با اعتبار 13 میلیارد تومان در استان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد ضمن پرداخت تسهیلات خوداشتغالی متناسب با طرح ها، آموزش های لازم را در زمینه های مختلف به کارآفرینان ارائه دهد.

ارسال نظرات