امام جمعه خمین

فتنه 88 حاصل شکست استکبار در منطقه و قدرت‌طلبی برخی در داخل بود

امام جمعه خمین گفت: استکبار در پی عدم موفقیت‌های گذشته، انقلاب مخملی را در ایران به راه انداخت و با کمک عوامل داخلی که ریاست طلب بودند، برای انتخابات برنامه ریزی کرد تا در نهایت فتنه 88 را با رمز «تقلب» رقم زد.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۵۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در نشست بصیرتی که به مناسبت حماسه 9 دی به همت بسیج اساتید سپاه روح‌الله در دانشگاه اراک برگزار شد با تاکید بر اینکه بحث فتنه 88 یک حادثه بسیار پیچیده‌ای است، گفت: از تاریخ صدر اسلام فتنه های متعددی همواره درصدد بودند تا اسلام را از مسیری که پیامبر اسلام(ص) ترسیم نموده بود، جدا کرد. اگر آن فتنه‌ها نبود امروز چهره دیگری از اسلام را شاهد بودیم.

وی افزود: در غبار فتنه‌ها همیشه تشخیص کاری حق از باطل کاری سخت بوده است. فتنه به معنای یک سری پدیده‌های اجتماعی سیاسی است که جامعه را دچار موج تلاطم نموده و در عین حال، حالت حق به جانب و فریب کارانه داشته باشد یا به عبارت دیگر، فتنه ترفندی سیاسی اجتماعی است که از آمیزش حق و باطل و پنهان نمودن باطل در پوسته حق با هدف اغفال و فریفتن مردم برای رسیدن به مقاصدی شوم طرح ریزی می شود.

امام جمعه خمین تصریح کرد: دشمنی‌های نظام استکبار عیله ایران و به راه انداختن فتنه و تفکر براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران همیشگی بوده است چراکه با پیروزی انقلاب اسلامی تحولی در جهان شکل گرفت که به واسطه آن منافع نظام سلطه به خطر افتاد.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی توطئه‌ها و ترفندهای متعددی را علیه انقلاب اسلامی به کار برده است، گفت: استکبار به دلیل عدم موفقیت در انقلاب و خنثی شدن توطئه‌ها علیه ایران از قبیل تشکیل گروه‌های معاند در سراسر کشور و رهبری آنها توسط سفارت خودشان، نسبت به جمهوری اسلامی ایران بغض و کینه پیدا کرده است از این‌رو هرگز دست از دشمنی خود با ما بر نمی‌دارد.

وی افزود: دشمن در پی عدم موفقیت‌های گذشته، انقلاب مخملی را در ایران به راه انداخت و با کمک عوامل داخلی که ریاست طلب بودند، برای انتخابات برنامه ریزی کرد. برای اینکه به هدفشان هم برسند از چندماه قبل از انتخابات، با قدرت رسانه‌ای خود مرتبا از حراست از آرای مردم، برگزاری انتخابات سالم و عدم تقلب در انتخابات سخن می‌گفتند به واقع فتنه 88 با رمز تقلب در ایران شکل گرفت.

امام جمعه خمین با تاکید بر اینکه کارنامه آمریکا سراسر جنایت علیه اسلام است، تصریح کرد: دشمنان ذهن‌ها را مخدوش و با شبیه‌سازی، زمینه را برای اجرای برنامه‌های خود مهیا کردند.در داخل هم افراد شاخص به این حرف‌ها دامن زده مساله تشکیک در انتخابات به وجود آید.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به عدم رعایت قانون در بحث تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها گفت: در تبلیغات انتخاباتی اخلاق از سوی هر دو طرف زیرپا گذاشته شد اما با تمام این وجود به حق انتخابات سالمی برگزار شد که حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات برگ برنده و امتیاز بزرگ نظام بود.

وی ادامه داد: متاسفانه کاندیداهای که رأی نیاوردند بحث تقلب را مطرح کردند و سبب مستحکم و قانع‌کننده‌ای هم نداشتند که در انتخابات تقلب انجام شده است اگر هم تقلبی شده بود می‌توانستند به مراجع قضایی مراجع کنند اما به سبب نداشتن سبب منطق، مردم را تحریک و به خیابان‌ها کشاندند با این کار خود ظلم به نظام و مردم کردند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: افرادی که حتی سابقه انقلابی داشتند و از یاران امام راحل بودند متاسفانه فکر انقلابی در جریان فتنه از آنان گرفته شد و فکر لیبرالی پیدا کردند قصد داشتند با دشمن کنار بیایند و خودشان روی کار بیایند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نقش خواص در دامن زدن به فتنه گفت: در جریان فتنه 88 خواص نقش خوبی را ایفا نکردند به این آشوب‌ها دامن زدند، مردم هم تحت تاثیر آنان قرار گرفتند که البته با روشنگری‌های مقام معظم رهبری و همچنین عدم ارائه دلیل برای تقلب از جانب سران فتنه، مسائل برای مردم روشن شد و به واقعیت فتنه پی بردند.

وی افزود: مردم با روشنگری‌های مقام معظم رهبری در روز 9 دی به خیابان‌ها ریختند و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دیگر عوامل فتنه زدند.

امام جمعه خمین با بیان آیاتی از سوره توبه گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» که حضرت امام راحل نسبت به آن تاکید داشتند برگرفته از آیات قرآن است ولی متاسفانه برخی درصدد هستند تا بگویند این شعار تندروها است؛ باید بدانیم با دشمنی روبرو هستیم که خیانت، تجاوز، جنایت، غارت و بسیاری دیگر از جنایت‌ها را در کارنامه خود دارد و اظهار پشیمانی نکرده است. نمی‌توان با کوتاه آمدن، لبخند زدن و اعتماد به دشمن، مشکلات را حل کرد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه حماسه 9دی همچون دیگر روزهای تاریخی و روزهای سرنوشت ساز کشور، باید زنده نگه داشته شود تا آیندگان بدانند که دشمن چه اهدافی دارد و از آن عبرت بگیرند، گفت: در چنین روزی بسیاری از خواص سکوت کرده و در پس پرده حق را به طرف مقابل می‌دادند اما با گذشت زمان تعداد کمی از خواص متوجه شدند و به صحنه آمدند، حضور عوام بیشتر از خواص بود و توده مردم بودند که این حماسه را آفریدند و نقش اصلی را در این فتنه، بصیرت و آگاهی مقام معظم رهبری ایجاد کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم آگاه ایران در همین روز به حمایت از دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و حمایت از مقام معظم رهبری و سیدالشهدا(ع) شتافتند و با آگاهی، بصیرت واعتقاد به اسلام و رهبری وارد صحنه شدند و نقشه و فتنه غرب را برچیدند. در واقع در روز 9 دی مردم به سخنان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و نشان دادند در هر زمانه‌ای طرفدار ولایت فقیه و ولی امر خود هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات