امسال صادرات غیرنفتی کشور 31میلیارد و 600 میلیون دلار بود.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۵۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
معاون صنایع کوچک شهرک های صنتی کشور امروز در حاشیه بازدید از شهرک های صنتی در یاسوج گفت: هدف‌گذاری صادرات غیر نفتی در سال جاری 50 میلیارد دلار است که در 9 ماهه امسال 31 میلیارد و 600 میلیون دلار کالای غیر نفتی صادر شد.

غلامرضا سلیمانی به تغییر کاربری برخی واحد های صنتی خالی از ماشین آلات خبر داد و افزود: 2 هزار و 800 واحد صنتی خالی از ماشین آلات است که قرار است با همکاری خانه صنعت و معدن ایران و خانه صنعت و معدن جوانان این واحد‌ها تغییر کاربری داده ‌شوند به همین منظور لیست این واحد ها را به اطلاع متقاضیان میرسانیم.

وی به نقش آموزش در شهرک های صنتی به منظور افزایش بهره وری اشاره کرد و گفت:به همین منظور امسال 100 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سلیمانی کارآفرینی و سرمایه گذاری را نیاز اساسی یک کشور در راستای ایجاد اشتغال و بهبود رفاه مردم  دانست و افزود: کنترل تورم و ایجاد اشتغال از مهمترین خدمات دولت یازدهم است اما چون تعداد افراد جویای کار زیاد بود اشتغالزایی احساس نمی‌شود.

سلیمانی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای توسعه روستا‌ها، گفت: تعدادی کارخانجات پوشاک، گیاهان دارویی و سنگ‌های قیمتی در روستا‌ها ایجاد می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این کارخانجات برای ایجاد اشتغال دیده می‌شوند.

مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه 450 میلیارد تومان اعتبار برای رونق واحد های صنعتی استان اختصاص داده شد گفت: تا کنون 82 میلیارد تومان به واحد های متقاضی پرداخت شده و انتظار داریم  در این زمینه به کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای شود.

 مسئول اتاق بازرگانی استان نیز با بیان اینکه شرایط رکود حاکم بر اقتصاد اجازه فعال و زنده بودن واحد های صنتعی را نمی دهد گفت: بیشتر واحد های تولیدی به نوعی دچار مشکل هستند که باید برای حل این مشکل راهکارهایی اندیشده شود.

جبار کیانی با اشاره به اینکه بدون حمایت صنعگران و تولید کنندگان رفع این مشکلات محقق نخواهد شد افزود: ایجاد کمیته های عارضه یابی در ارتباط با واحد های صنتعی مهم است چرا که هر واحد صنتی به جز مشکلات کلی ، مشکلات خاص خود را نیز دارد.

ارسال نظرات