مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حماسه 9دی نمایشگاهی از اجتماع شور و شعور مردم بود، گفت: به عبارتی 9دی یک نمایشگاه غیرت ملت ایران و جمع بین شور و شعور انقلابی و حسینی بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۹۵۱۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی روز بصیرت، اظهار داشت: حماسه 9 دی یکی از حماسه‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی شد.

وی در خصوص ضرورت گرامیداشت ایام الله 9 دی ابراز داشت: 9 دی به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله است و ضرورت دارد در این واقعه آن رخدادهایی که اتفاق افتاده زنده نگاه داشته شود چراکه این حماسه یک نمایشگاهی از اجتماع شور و شعور مردم بوده و به عبارتی یک نمایشگاه غیرت ملت ایران و جمع بین شور و شعور انقلابی و حسینی بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: این حماسه هم ماهیت ملی، هم ماهیت دینی و هم رنگ سیاسی دارد و از این جهت حماسه 9دی یک حماسه است.

وی با بیان اینکه حماسه بودن 9دی برای این است که رنگ انتخاباتی به خودش نگرفته است، ادامه داد: 9 دی با حضور میلیونی مردم در سراسر کشور یک حماسه‌ای را آفرید.

* فتنه 88یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی

گنجعلی با بیان اینکه این حماسه نه رنگ انتخاباتی داشت و نه حزب و گروهی، داشت، گفت: این حماسه هم رنگ سیاسی و هم رنگ مذهبی به خودش گرفت و هم خواست ملی برای پایان منازعات بود.

وی با بیان اینکه یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی همین فتنه 88 بود، اضافه کرد: در واقع این فتنه یک تهدید علیه ساختارهای بنیادین نظام جمهوری اسلامی بود؛ تهدیدی علیه قانون اساسی، علیه نهادهای استوار و با قوام نظام، و نیز تهدیدی علیه آرای مردم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: این فتنه دشمن را امیدوار کرد اما از جهت دیگر ارزش و اهمیت قانون را بالا برد و احترام به رأی مردم را به معنای واقعی کاملاً ظهور و بروز داد و باعث شد آرای مردم به معنای واقعی در منصه ظهور قرار گیرد و در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه شود.

وی یادآور شد: فتنه سعی داشت قانون زیر پا گذاشته شود و آرای مردم مخدوش شود چون شعار آنها تقلب بود.

گنجعلی با بیان اهداف دشمن از فتنه 88 اظهار داشت: دشمن مستکبر است و گاهی با اهرم‌های خارجی و گاه با اهرم‌های داخلی وارد عمل می شود.

وی ادامه داد: از جمله اهداف دشمنان تغییر ساختار نظام است یعنی سقوط نظام و اصلاً نمی‌خواهند این ساختار حاکم باشد و وقتی نمی توانند ساختار را تغییر دهند و آن را ساقط کنند سعی در تغییر رفتار نظام دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: هدف دیگر دشمن تغییر ماهیت دینی و انقلابی نظام است که جزء راهبردهای آنها بوده و در دستور کارشان قرار دارد.

* خطر نفوذ دشمن بیشتر در حوزه جنگ نرم است

وی تصریح کرد: با تغییر رفتار نظام سعی دارند نظام را مورد هجمه قرار بدهند و شعارشان اصل ولایت فقیه که پایه اصلی نظام بود را مورد هجمه قرار داد و یکی از اهداف مهم دشمن سقوط نظام بود.

گنجعلی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فتنه 88 نظام را در مرحله پرتگاه قرار داد، گفت: اگر آن کیاست و مدیریت حکیمانه حضرت آقا نبود و این پیوند بین امت و امام نبود انقلاب ما کاملاً در معرض خطر قرار گرفته بود و آسیب های جدی می دید که قابل جبران نبود.

وی در مورد اینکه خطر نفوذ دشمن بیشتر در حوزه جنگ نرم است، گفت: یکی از ابزارها در این جنگ نفوذ است که بسیار روی آن سرمایه گذاری شده و یکی از خطرات جدی است که ممکن است نظام ما را تهدید بکند و مقام معظم رهبری بارها در مورد نفوذ صحبت کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه چرا فتنه 88 هشت ماه به دارازا کشید، گفت: نظام می‌توانست با این قضیه به خوبی مقابله کند و یک حرکت شورش گونه‌ای را که ایجاد شده بود را خیلی راحت خاموش کند اما نظام سعی کرد سعه صدر به خرج دهد و تحمل کرد که شاید سران فتنه سرعقل بیایند و متوجه شوند که چه خطری نظام را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه دید سران فتنه به حکومت و نظام یک دید منفی بود، گفت: آنها به هر قیمتی که بود می خواستند به نظام ضربه وارد کنند تا به خواسته‌های خود برسند و به همین دلیل باعث شد ساکت شدن فتنه زمان ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات