خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین:

درسال88 درک کردیم اسلامیت و جمهوریت جدا نیستند

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: حماسه 88 نشان داد که جمهوریت و اسلامیت جدا از یکدیگر نیستند و حماسه 9 دی نمایش عملی مردم سالاری دینی و تجلی پیوند مستحکم دین و سیاست است.
کد خبر: ۸۷۹۹۳۲۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

قنبرلو استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون حماسه 9 دی اظهار کرد: فلسفه به وجود آمدن حماسه 9 دی به مردمی بودن پایه های اصلی انقلاب بر می‌گردد.

وی افزود: انقلاب ما برگرفته از آمیزه‌های دینی و نهضت ابا عبدالله‌الحسین(ع) است و مردمی که در ایجاد آن نقش داشتند، در بقا و حفظ آن نیز بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

این کارشناس بیان کرد: انتخاب و رای دادن بیش از 13 میلیون نفر به آقای میرحسین موسوی انتخاب به جا و شایسته ای بود چراکه ایشان نخست وزیر دفاع مقدس و مورد تایید رهبری بود و اعتراض به آرا و نتیجه انتخابات به خودی خود فتنه برانگیز نبود.

این استاد دانشگاه در ادامه مطرح کرد: سران این ماجرا که تهمت تقلب تقلب در انتخابات را زدند و نخواستند از موضع خود کوتاه بیایند و ادامه دهنده این ماجرا بودند، از افراد موثر در ایجاد این فتنه هستند.

قنبرلو توضیح داد: پس از عزاداری‌های حسینی، سخنان همراه با صبر،حوصله و متانت رهبری سبب روشنگری، آگاهی و بصیرت مردم درخصوص تقلب در امتحانات گردید.

وی اضافه کرد: پس از بیانات رهبری مردم متوجه شدند هدف از این آشوب‌ها تنها انتخاباتی نبوده بلکه هدف اصلی زیرسوال بردن خود نظام جمهوری اسلامی بوده است.

این کارشناس تبیین کرد: پس از آگاهی، همه مردم برای پاسداشت انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن در صحنه حضور یافته و اجازه ندادند که دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

قنبرلو پیروزی مسلمانان در فتنه 88 را جلوه ای از اعتقادات الهی دانسته و گفت: در این فتنه خود مردم عامل هدایت و راهنمای بسیاری از خواص و مسئولین شدند که نمونه ای از آثار نزدیک شدن به آخرالزمان است که مردم خود پیشوای خواص هستند.

وی در خصوص دستاوردهای حماسه 9 دی تصریح کرد: حماسه 9 دی سبب شد تا تا بار دیگر خط امامت و انقلاب برای همه و به ویژه نسل های جدید روشن و بازخوانی شود.

این کارشناس تشریح کرد: فتنه 88 یک شبه اتفاق نیفتاده بود بلکه نتیجه زحمات، برنامه‌ریزی‌ها وسرمایه‌های 20 ساله دشمن بود که می‌خواست از طریق به راه اندازی جنگ نرم انقلاب را نابود کند ولی خوشبختانه با تلاش‌های ملت ایران شکست خورد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: حماسه 88 نشان داد که جمهوریت و اسلامیت جدا از یکدیگر نیستند و حماسه 9 دی نمایش عملی مردم سالاری دینی و تجلی پیوند مستحکم دین و سیاست است.

قنبرلو خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی باعث شد دندان طمع دشمن کند شود و بفهمد که با فتنه نمی‌تواند قدرت، عظمت و پایداری انقلاب و مردم ایران را از بین ببرد.

وی در خاتمه یادآور شد: حماسه 9 دی تجلی بصیرت و تقوا ملت است و نشان داد که رهبری و ولایت فقیه از محبوبیت بسیاری در کشور برخوردار است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار