به طور معمول متوقف شدن نماد شرکتها در فصل برگزاری مجامع یک امر مرسوم محسوب میشود اما بسته ماندن طولانی مدت برخی از این نمادها در زمستان، در نوع خود یک رکورد تاریخی در بازار سرمایهبه حساب می آید.
کد خبر: ۸۷۹۹۳۱۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،از بازار سرمایه این نتیجه را به دست می دهد که تا پایان روز گذشته دستکم  54 نماد بسته درتالار شیشه ای به چشم می خورد که البته بر این عده، باید تعدادی دیگری از شرکتهای با نماد بسته در فرابورس را هم افزود.

براساس این گزارش در شرایط حاضر، نماد شرکت هایی چون "ونوین"، "ولغدر"، "وتوکا"، "وتجارت"، "وپست"، "وپاسار"، "وپارس"، " وبملت"، "وبصادر"، "وبشهر"، "مرقام"، "کطبس"، "فایرا"، "فاراک"، "شبندر"، "رمپنا"، "خساپا"، "خزامیا"، "خاور"،"ثاخت"و"آکنتور" متوقف بوده است. این عده تنها برش کوچکی از خیل عظیم نمادهای متوقف به شمار میروند با این حال این تعداد، بخش مهمی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.

به طور معمول متوقف شدن نماد شرکت ها در فصل برگزاری مجامع یک امر مرسوم  محسوب می شود اما بسته ماندن طولانی مدت برخی از این نمادها در زمستان، در نوع خود یک رکورد تاریخی در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

بنا به این گزارش  گفته می شود، با توجه به جنس شرکت های دارای نماد بسته، یک سر علت متوقف ماندن این نماد هابه بانک مرکزی متصل می شود چرا که عدم همکاری بانک مرکزی و اختلاف نظر پیرامون صورتهای مالی بانک ها سبب شده تا همچنان نماد آنها بسته بماند.

توقف طولانی مدت نماد شرکت های بورسی و رکود سنگین اقتصادی سبب شده تا فضای سرد و سختی بربازار سرمایه حاکم باشد که نتیجه آن مغبون شدن کم سابقه فعالان بازار سرمایه بوده است.

تا اینجای کار سازمان بورس، مشی سکوت اختیار کرده و شاپور محمدی، هم از هرگونه اظهار نظر پیرامون انفعال سازمان تحت امر خود در مورد متوقف ماندن نماد شرکت های  بورسی اجتناب ورزیده است.

ارسال نظرات