داود مرادیان در گفتگو با «بسیج»:

هنرمندان حماسه 9 دی را اجتماعی کنند/ این روز مثل 22 بهمن سنت جاریه است

کارگردان و مستندساز گفت: این روز مثل 22 بهمن است سنت جاریه است اگر جاری نباشد فایده ای ندارد. می توانیم کل فتنه 88 را فیلم بسازیم ولی وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند یوم الله باید به این مسئله توجه شود.
کد خبر: ۸۷۹۹۳۱۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
داود مرادیان کارگردان و مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به رسالت هنرمندان به عنوان قشر تاثیرگذار برای ماندگاری حماسه 9 دی گفت: هنرمندان باید حماسه 9 دی را اجتماعی کنند.

وی افزود: صرف اینکه جشنواره ای در مورد 9 دی راه بیفتد و آنرا تبدیل به یک روز در موزه کنیم چیزی است که جریان روشنفکری می خواهد اینکه ما یک سری تولیدات داشته باشیم که دغدغه مردم نباشد فایده ای ندارد.

کارگردان و مستندساز کشورمان تصریح کرد: هنرمندی که 9 دی برایش دغدغه باشد آن را در همه موارد اجتماعی و زندگی دنبال می کند. هنرمند باید فتنه را در همه عرصه ها وارد کند الان ازاین جنبه عقب هستیم یعنی به یک جمع درون محفلی تبدیل شده ایم.

مرادیان تصریح کرد: 9 دی حماسه روشنفکری نبوده و آنها هم نسبت به این حماسه بی توجه نبوده اند نسبت به روز و اتفاق 9 دی بی توجه بودند ولی بیشترین فیلم ها در سینمای ما مربوط به فتنه است که آنطرفی ها ساخته اند. ما غیر از دو سه تا فیلم چیز دیگری نداریم و در این چند سال تله فیلم خاصی از صدا و سیما نمی بینیم.

وی عنوان کرد: هنرمند هست ولی ابزار نمود وجود ندارد به هر حال عده ای روی این موضوع کار می کنند ولی این روز مثل 13 به در نیست بلکه یک روز جاری مثل 22 بهمن است سنت جاریه است اگر جاری نباشد فایده ای ندارد. می توانیم کل فتنه 88 را فیلم بسازیم ولی وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند یوم الله باید به این مسئله توجه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار