مسوول سازمان بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با «بسیج»:
سعید غفاری گفت: اردوهای جهادی نقش موثری در بهبود وضعیت مناطق محروم، شناخت اقلیم و جغرافیا، جمعیت، زیرساخت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، وضعیت اشتغال، صنایع، معادن، کشاورزی و دامپروری دارند.
کد خبر: ۸۷۹۹۲۴۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

سعید غفاری مسوول سازمان بسیج حقوقدانان شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش بسیج در محرویت‌زدایی اظهار داشت: یکی از برنامه های جانبی و فوق العاده پایگاه مقاومت بسیج این بوده است که به روستاهای محروم زابل مراجعه حضوری داشته باشد و از این طریق بتوانند مشاوره در زمینه‌های مختلف خانواده با مباحث مختلف و احکام حقوقی  ارائه دهد؛ این دوره‌ها در مساجد روستاها برگزار می‌شود و بازتاب خوبی در افکار روستاییان شهرستان زابل داشته و نوعی پیشگیری از ارتکاب جرم محسوب شده است.

وی با بیان اینکه بررسی مبانی حقوقی در اقتصاد مقاومتی امری مهم است افزود: مبانی حقوقی نقشی موثر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.از اینرو اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای حقوقی کرده ایم.

غفاری با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی نقشی موثر در رفع محرومیت‌زدایی دارد گفت: راه اندازی اردوهای جهادی نوعی ایجاد فرصت به مسوولان دولتی است این در حالی است که اگر از مسوول دادگستری زابل یا دادستان مربوطه از نقش اردوهای جهادی در کاهش ارتکاب پرسیده شود به طور قطع و یقین به تاثیرات مضاعف این اردوها و مشاوره ها اذعان دارند و معتقدند ارائه مشاوره‌های حقوقی موجب شده است تا بسیاری از پرونده های بی‌مورد حقوقی از بین برود و فرصت رسیدگی دادپرسی به حداقل زمان خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: اردوهای جهادی نقش موثر در بهبود وضعیت یک منطقه محروم دارند. مردم یک روستا با شناخت کامل تنها با حضور مستمر در یک منطقه توسط گروه‌های جهادی شناخته می‌شود. گروه‌های جهادی در طول هجرت به طور تخصصی به ارزیابی منطقه‌های محروم پرداخته و تمام فرصت‌ها و تهدیدات منطقه را ارزیابی می‌کنند. تاثیرات اردوهای جهادی نقش موثری در شناخت اقلیم و جغرافیا، جمعیت، وضعیت تحصیل، زیرساخت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، صنایع ، معادن، کشاورزی و دامپروری، وضعیت اشتغال، مسائل اجتماعی، امنیت، بهداشت و فرهنگ است.

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان شهرستان زابل خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جوامع محروم در شهرستان زابل در دورافتاده بودن است و اینکه هیچ نام و نشانی از آن‌ها در سازمان‌‌ها و ادارات و فضاهای آکادمیک و دانشگاهی وجود ندارد. اردوهای جهادی وسیله‌ای برای شناخت هر چه بیشتر نیازها و توانمندی‌های مردم است و به مسوولان انتقال دهند. با روحیه محرویت‌زدایی که در اقشار بسیج وجود دارد می‌توانیم به طور علمی و دقیق مشکلات مناطق را مرتفع کنیم. باید اقشار مختلف  جامعه با مسائل و مشکلات مناطق محروم آشنا شوند و مسائل را از نزدیک لمس کنند.

غفاری در خاتمه افزود: اردوهای جهادی باید آن چنان گسترده و عمیق و علمی باشد که در پویایی اقتصاد مناطق محروم نقش موثر داشته و تفکرعدالت‌محور را زنده کند.

ارسال نظرات