از ویژگی‌ها و خاصیت‌های 9دی این است که مشمول قاعده‌ فراموشی و کهنگی درگذر زمان نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۲۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برآمده از این انقلاب پیوند بین امام و امت هم در زمان امام خمینی(ره) و هم بعد از ایشان و زعامت امام خامنه ای (مدظله العالی) در بسیاری از مقاطع، قدرت و اتحاد جامعه اسلامی را نشان داده و توانسته است این حرکت عظیم و رو به جلوی اسلامی را از خطرات بسیاری برهاند، اما به جرأت می‌توان ادعا کرد، بعد از انقلاب بزرگترین حضور گسترده امت اسلامی در دفاع از امام امت، به ۹دی سال ۸۸ بر می‌گردد، زمانی که معاندان و دشمنان قسم خورده اسلام عزیز به همراه فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان داخلی نقشه‌های شوم خود را برای فلج کردن حرکت اسلامی و انقلابی برآمده از خون شهیدان و خون دل امت رنج کشیده، به اجرا در آوردند.

در این لحظه حساس و سرنوشت‌ساز بود که ملت مسلمان و انقلابی همچون سیل خروشیده و عرصه از تمام ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها پاک و منزه ساختند.
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وقایع سال 88 و حماسه 9دی، به خبرنگار بلاغ گفت: جمهوری اسلامی همیشه در معرض فتنه قرار دارد و استکبار جهانی هر نوع ترفندی را برای براندازی این نظام در نظر گرفت، اما 9دی افکار پوشالی آنها را برهم ریخت.

وی 9دی را نماد وحدت ایرانیان خواند و گفت: برای استمرار نظام اسلامی باید فکر، قلم و جامعه واحد را در سایه ولایت فقیه داشته باشیم، زیرا 9دی خلق نمی‌شد مگر با وحدت و ایمان مردم کشور.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ایستادگی مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام گفت: ایران به برکت ولایت‌فقیه در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کرد و شوم‌ترین نقشه‌های دشمن نیز برای به چالش کشیدن نظام اسلامی ما به شکست انجامید.

9دی، پیامی است برای تمام کسانی که فکر می‌کردند و فکر می‌کنند که می‌توان با براه انداختن فتنه و فریب امت اسلامی، امام امت را گرفتار غربت کنند و با استفاده از غفلت امت و تنهایی امام نقشه‌های شوم و شیطانی خود را به اجرا درآورند.

اما زهی خیال باطل! که عمق معرفت امت اسلامی به ژرفای دریایی است که مروارید ولایت را در آغوش کشیده و با قطره قطره ی وجودش از آن محافظت و مراقبت می‌کند.

۹دی را باید زنده نگه داشت و در این روز با تمام توان باید نشان داد امام امت تنها نیست و امت اسلامی در راه دفاع از ولایت و اسلام هر جا که لازم باشد وارد شده، سره را از ناسره جدا کرده و فتنه گران را به زباله دان تاریخ می‌اندازد.

کیومرث هاشم‌زاده کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه در تبیین یوم الله خواندن 9دی و ماندگاری این روز در تاریخ ایران گفت: 9دی یوم‌الله است و یکی از خاصیت‌های یوم‌الله، مانایی آن است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان 9دی را حذف کرد، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌ها و خاصیت‌های 9دی این است که مشمول قاعده‌ی فراموشی و کهنگی درگذر زمان نمی‌شود، بلکه همواره تازگی دارد و پاسداشت و یادآوری آن، زنده کننده و شعله‌ور کننده‌ی همان احساسات پاک و الهی‌ است که منشأ و دلیل خلق آن روز بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به خاص بودن 9دی در تاریخ ایران، تصریح کرد: یوم‌الله 9 دی برای میکروب‌های سیاسی جدیدی از نوع نفاق، تحمیل، تردید و تحریف ساخته‌شده و هیچ یوم‌الله دیگری چنین کارکردی ندارد.

در 9دی سال88 مردم با حضور آگاهانه و هدفمند خود پيام روشن و قاطع خويش را با صدای رسا اعلام کردند كه در جبهه فرهنگی نيز همچون سال‌های دفاع مقدس، مقتدارنه ، آگاهانه و با تجهيز سلاح ايمان، علم و بصيرت با محوريت ولايت فقيه از آرمان‌ها و اصول اسلام عزيز و انقلاب اسلامی حراست می‌کنند و اين مسير پر افتخار را تا فتح قله‌هاي فرهنگی و علمی جهان ادامه خواهند داد .
ارسال نظرات
پر بیننده ها