اقتصاد کلان مهمترین موضوع بررسی بودجه در مجلس بود

مهم‌ترین موضوع در بررسی بودجه بحث اقتصاد کلان بود و درباره سیاست‌‌های اشتغال‌زایی، مهارت‌افزایی و افزایش و ارتقاء دانش حرفه‌ای، حمایت از مشاغل کوچک خانگی و مسائل دانش‌بنیان و... بحث و تبادل نظر مختلفی شد.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۸۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مدت تاکنون حدود چهار ماده رأی حذف کل آورد و از دستور کار مجلس خارج شد، تصریح کرد: موضوع پاداش پایان خدمت کارکنان دولت نیز مطرح شد و در آنجا معادل حداکثر هفت برابر حقوق و مزایای موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری بود، به طور کامل حذف و از دستور کار خارج شد.

قاسم احمدی‌لاشکی درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه بودجه سال 96 دولت، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که باید تا سال 1400 را پوشش دهد به‌عنوان یک قانون و سند فرادستی محسوب می‌شود.

وی افزود: از بین حدود 144 ماده، حدود 41 ماده در یک هفته اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین موضوع در این مدت بحث اقتصاد کلان بود و درباره سیاست‌‌های اشتغال‌زایی، مهارت‌افزایی و افزایش و ارتقاء دانش حرفه‌ای، حمایت از مشاغل کوچک خانگی و مسائل دانش‌بنیان و... بحث و تبادل نظر مختلفی شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه شفافیت نظام اداری و مبارزه با فساد مورد تأکید قرار گرفت، افزود: مقرر شد به حجم اندازه دستگاه‌های اجرایی محدود شود و حداقل باید به میزان 15 درصد در طول برنامه ششم حجم دستگاه‌ها کم شود و در این بین پنج درصد برای پایان سال دوم در نظر گرفته شد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه دولت مکلف شد ظرف مدت یک‌سال نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند که در واقع رأی نیز آورد، اظهار کرد: دولت مکلف شد تا سال سوم برنامه ششم توسعه نسبت به ایجاد مجتمع‌های اداری و ابنیه‌های مورد نیاز بخش‌های جدیدالتأسیس و تأمین نیروی انسانی آن اقدام کند.

وی از تصویب ماده 45 کمیسیون تلفیق درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان خبر داد و تأکید کرد: این موضوع می‌تواند آسیب بزرگی از نظر زیست‌محیطی برای استان‌های شمالی باشد که البته پیشنهادهایی برای حذف این موضوع را دادیم و امیدواریم این مصوبه از دستور کار حذف شود.

نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های فراوانی که درباره بهره‌برداری از جنگل‌ها شد، افزود: عده‌ای به تنفس پنج ساله معتقد بودند و عده‌ای دیگر معتقد بودند که تا سال 1400 نمی‌شود کار زیادی انجام داد جز اینکه عده‌ای بیکار شوند و ما نمی‌توانیم در بهره‌برداری درست عمل کنیم که این موضوع هم در روزهای آینده مورد بحث قرار می‌گیرد.

این مسؤول از نشست با مدیرکل تقسیمات وزارت کشور خبر داد و بیان کرد: در سرشماری اخیر از علی‌آباد عسگرخان تا انتهای سیاهرود نوشهر جمعیتی حدود 26 هزار نفر ثبت شد و این رقم قابل توجهی است و به همین منظور استقلال بخش جدیدالتأسیس سی‌سنگان مورد توجه قرار گرفت.

احمدی‌لاشکی در پایان گفت: درباره الحاق «مازیچال» به کلاردشت هم بحث و گفت‌وگو شد و کارشناسان این وزارت‌خانه نظرات خود را اعلام کردند و وعده‌های خوبی توسط مسؤولان وزارت کشور داده شد که امیدواریم در این دو موضوع هم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار