تحلیل زاکانی ‌از خسارت فتنه ۸۸ به کشور

نماینده سابق مجلس با تشریح خسارت وارده به کشور در سال ۸۸ گفت: این عده کاری کردند که حیثیت و آبروی نظام مردم‌سالار دینی که تمام دشمنان از نفوذ به آن ناامید شده بودند را بردند
کد خبر: ۸۷۹۸۸۹۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا زاکانی در سلسله نشست‌های هفته بصیرت که در شهرک پردیسان استان قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: برخی در ابتدا انقلاب با امام خمینی (ره) نبودند و دنبال تغییر رویکرد شاه بودند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر حضور و نقش مردم تأکید داشتند عنوان کرد: همه متوجه آن شدند که 50 روز پس از انقلاب، امام خمینی(ره) چرا به آراء عمومی احترام گذاشته و همه‌پرسی را در کشور برگزار می‌کند که نتیجه آن مقبولیت انقلاب اسلامی در نزد مردم بوده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از دهه 70 در کشور رویکردها تغییر کرده و اتفاقات جدیدی در کشور حاصل‌شده است، گفت: برخی در ادامه راه از کارهای انقلابی که انجام داده بودند پشیمان شدند و با شعارهای فریبنده و زیبا به دنبال جذب آحاد مردم بودند.

وی اضافه کرد: به دنبال همین تغییر موضع‌ها، آن‌ها شعار آزاد نبودن انتخابات را در جامعه باب کردند و علت آزاد نبودن انتخابات را به مردم شورای نگهبان معرفی کردند که این عده مردم را تا زمانی می‌خواستند که با آن‌ها باشند.

زاکانی در ادامه با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌ها رأی در سال‌های متمادی که موجب سرشکستگی دشمنان انقلاب شد بیان کرد: پس‌ازاین موارد آن‌ها فهمیدند که باید بر انتخابات لطمه بزنند و در مجلس ششم دیدیم که تحصن کرده تا به‌گونه‌ای انتخابات را تحریم کرده باشند.

وی گفت: در سال 84 دو نامزد اصلاح‌طلب سلامت انتخابات را زیر سؤال بردند که برگزاری این انتخابات برعهده دولت دوم خردادی بود که در همان سال‌ها وزیر کشور و وزیر اطلاعات وقت بر این ادعا معترض شوند تا تهمت‌ها را از خودشان دور کنند.

زاکانی ادامه داد:  دو عامل اصلی قدرت طلبگی برخی خواص و نفوذ دشمنان و اثرگذاری بیگانگان بر خواص سبب راه افتادن فتنه سال 88 شد و این فتنه خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تشریح خسارت وارده به کشور در سال 88 اظهار داشت: این عده کاری کردند که حیثیت و آبروی نظام مردم‌سالار دینی که تمام دشمنان از نفوذ به آن ناامید شده بودند را بردند  و دشمنان انقلاب اسلامی امیدوار شوند.

وی بابیان اینکه برخی از فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان با ارسال نامه به کشور آمریکا خواهان تشدید تحریم و حمله به ایران شده‌اند بیان کرد: حماسه 9 دی سبب شد تا پرونده این فتنه‌گران بسته شود، زیرا آن‌ها خودشان در روز عاشورا به اساس انقلاب اهانت کردند.

زاکانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 گفت: در آن سال جبهه انقلاب به خودش باخت، زیرا که در بین نامزدها تفرقه و نقد کردن‌های نابه‌جا وجود داشت و خودمان فرش قرمز به زیر پای غیرانقلابی‌ها انداختیم.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نیز وحدت به وجود آمد اما برنامه‌های راهگشا از زندگی مردم در کار نبود و این کاستی‌ها موجب شد تا در این دوره نیز رأی نیاوریم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار