پیش نویس قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی
شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۷۹۸۸۹۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج
شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را تصویب کرد. این پیش نویس با 14 رای موافق در مقابل یک رای ممتنع آمریکا تصویب شد. ارائه دهندگان این پیش نویس، کشورهای نیوزلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال بودند و خواستار رای گیری برای تصویب این پیش نویس شده بودند.

در این قطعنامه تاریخی که پس از 37 سال بدون وتوی آمریکا علیه رژیم صهیونیستی صادر شد، از این رژیم خواسته شده است تا شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی از جمله شرق بیت المقدس را فورا و به طور کامل متوقف کنند. در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: "شهرک سازی اسرائیل، بقای راه حل دو کشوری را به شدت به خطر می اندازد و مانعی در برقراری صلح است."

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا کشورش این قطعنامه را وتو کند. در همین حال سامانتا پاور نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت گفت: "واشنگتن با شهرک سازی در مرحله انتقالی مخالف است." او همچنین افزود شهرک سازی مانع روند صلح است.

اما سفیر مصر که به دلیل تماس دونالد ترامپ با رئیس جمهور مصر، پیش نویس قطعنامه محکومیت شهرک سازی را پس گرفته بود گفت: چهار کشور ارائه کننده پیش نویس قطعنامه محکومیت شهرک سازی، با این اقدام خود مانع مشارکت طرفهای مختلف برای حل مساله فلسطین می شوند.

ارسال نظرات