رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان:
بیشتر بیماران ام.اس از ویلچر یا واکر استفاده می‌کنند که سیستم‌های شهری و حمل و نقل برای حضور این افراد در جامعه مناسب نیستند.
کد خبر: ۸۷۹۸۷۵۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان گفت: طبق آمارهای های انجام شده تعداد افراد مبتلا به بیماری ام.اس در استان زنجان یک هزار و 500 نفر تخمین زده شده که از این تعداد ۸۵۰ نفر در انجمن ام.اس تشکیل پرونده دادند.

احمد شکوریان با اشاره به احداث مجتمع درمانی و توانبخشی تخصصی و فوق تخصصی ام.اس در زنجان، افزود: این مجتمع بزرگترین مرکز توانبخشی و آب‌درمانی در کشور است که برای نخستین بار در زنجان ساخته می‌شود.

رییس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان خاطرنشان کرد: زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع برای احداث مجتمع درمانی با زیربنای 5 هزار متر مربع اختصاص یافته و از سال 93 عملیات عمرانی آن آغاز شده و تا کنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیکاری و ازدواج را از مهم‌ترین مشکلات بیماران ام.اس عنوان وخاطر نشان کرد: بیشتر مبتلایان به این بیماری بانوان و افراد بین سنین 20 تا 40 سال هستند که در آستانه ورود به بازار کار یا ازدواج قرار دارند و به همین دلیل بیماری خود را مخفی می‌کنند.

وی نبود مبلمان مناسب شهری برای استفاده این بیماران را از دیگر مشکلات عنوان کرد و اعلام کرد: بیشتر بیماران ام.اس از ویلچر یا واکر استفاده می‌کنند که سیستم‌های شهری و حمل و نقل برای حضور این افراد در جامعه مناسب نیستند.

همچنین رییس کمیته قلک انجمن حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان نیز در این نشست به تهیه قلک‌های خیریه در سه قالب اشاره وخاطر نشان کرد: قلک‌های ساده برای توزیع در ادارات و نهادها، قلک‌های رومیزی برای منازل و قلک‌های استوانه‌ای برای نصب در مدارس تهیه شده است.

امید وثوق افزود : در گام نخست هفت هزار قلک با اهداف تبلیغاتی در سطح مدارس استان زنجان توزیع شده و در حال حاضر بیست ویک هزار دانش‌آموز با انجمن ام.اس آشنایی دارند.

وی گسترش قلک‌ها در سطح شهرستانها را از اهداف بعدی این کمیته عنوان وبیان کرد: تبلیغات و آگاهی در مورد این بیماری و فعالیت این انجمن در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات