خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هفتمین دوره جشنواره نماز و نیایش از 15 تا 17 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۷۱۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحید فرجی در جلسه شورای نماز استان که عصر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان اظهار کرد: این جشنواره به صورت ملی و دوسالانه است، هفتمین دوره جشنواره نماز و نیایش از 15 تا 17 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود، آثار رسیده به این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی خوب بوده است.

وی ادامه داد: هزار و 345 اثر در حوزه فیلم، فیلم نامه و عکس به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش رسیده و داوری این آثار به پایان رسیده است، با وجود اینکه بسیاری از استان‌ها متقاضی برگزاری این جشنواره بودند، اما میزبانی این جشنواره به استان قم رسید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بیش از 100 فیلمساز در جشنواره نماز و نیایش در استان حضور خواهند داشت، همچنین مهمانان ویژه ای از جامعه سینمایی برای شرکت در این جشنواره به استان قم دعوت شدند، مراسم اختتامیه جشنواره نماز و نیایش در روز 17 دی در استان برگزار می‌شود.

فرجی با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره نماز و نیایش در استان قم اظهار کرد: این جشنواره با حضور فیلم سازان در مراسم نماز جماعت یکی از مراجع تقلید افتتاح می‌شود، فیلم‌های جشنواره نماز و نیایش به صورت روزانه در نوبت‌های صبح و عصر در سینما ونوس اکران می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره نماز و نیایش کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای سینماگران برگزار می‌شود، فیلم‌نامه‌های خوبی به این جشنواره رسیده است که این فیلم‌نامه‌ها امکان تبدیل شدن به فیلم سینمایی را دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم برای شرکت در جشنواره نماز و نیایش به شهر قم می‌آید که امیدوار هستیم این سفر توسعه سینمایی استان را به دنبال داشته باشد.

فرجی با اشاره به هدایای فرهنگی جشنواره نماز و نیایش اظهار کرد: برای شرکت کنندگان در این جشنواره یک سری بسته‌های فرهنگی را در نظر گرفتیم و از دستگاه‌های مختلف استان قم می‌خواهم که در تامین اقلام این بسته فرهنگی به اداره ارشاد استان کمک کنند.
ارسال نظرات