خبرهای داغ:
در جلسه شورای نماز استان قم مطرح شد
مدیران دستگاه‌های استان قم بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص نماز در استان تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۹۸۷۰۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص نماز در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه شورای نماز استان عصر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه نماز در استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مفیدی که می‌توانیم برای ترویج نماز داشته باشیم، بحث ارتقای معلومات مردم نسبت به مفاهیم و پیام‌های نماز است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای معلومات مردم در زمینه نماز، برگزاری مسابقات کتابخوانی است، در این راستا برگزاری مسابقه کتابخوانی برای عموم مردم در ایام دهه فجر را در استان قم در دستور کار داریم.

محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز اظهار کرد: این مسابقه در روز 15 بهمن ماه در مصلی قدس برگزار می‌شود، همچنین برنامه برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز را در بخش‌های استان قم در دستور کار داریم.

وی افزود: بخشی از هدایای مسابقه کتابخوانی نماز تامین شده است و دستگاه‌های استان قم باید در تامین مابقی هدایای این مسابقه مشارکت داشته باشند، مرحله اول مسابقه کتابخوانی نماز به صورت حضوری و مرحله بعدی به صورت اینترنتی خواهد بود.

فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان اظهار کرد: این جشنواره به صورت ملی و دوسالانه است، هفتمین دوره جشنواره نماز و نیایش از 15 تا 17 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود، آثار رسیده به این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی خوب بوده است.

وی ادامه داد: 1345 اثر در حوزه فیلم، فیلم نامه و عکس به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش رسیده و داوری این آثار به پایان رسیده است، با وجود اینکه بسیاری از استان‌ها متقاضی برگزاری این جشنواره بودند، اما میزبانی این جشنواره به استان قم رسید.

موسوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: در بحث نماز نیاز به فرهنگ سازی داریم و اگر بتوانیم که جوانان را به سوی نماز سوق بدهیم، کار ارزشمندی انجام دادیم.
ارسال نظرات