خبرهای داغ:
رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

افزایش 20 پد بالگرد امداد هوایی در کشور/جانمایی پد بالگرد امداد هوایی در بیمارستان علیمرادیان نهاوند

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 25 استان کشور دارای پد بالگرد امداد هوایی هستند، گفت: طی چند ماه آینده 20 پد بالگرد نیز به این مجموعه اضافه می شود و کشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۹۸۶۹۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، دکتر حبیب معصومی امروز در ستاد بحران شهرستان نهاوند ضمن تقدیر از دستگاه‌های شهرستان به دلیل برگزاری مانورهای متعدد پدافند غیرعامل اظهار داشت: بر اساس اسناد بالادستی که وجود دارد همه ادارات برحسب شرح وظایف خود خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند اما یکسری وظایف نیز وجود دارد که همه باید آن را انجام دهند و به نظر می رسد به این قضیه توجه زیادی نشده است.

وی افزود: مانورهای پدافند غیرعامل به مناسبت‌های مختلف به شکلی که از قبل برنامه‌ریزی شده باشد در راستای ارتقای آمادگی و توجه به ضعف‌هایی که هست برای برطرف کردن این ضعف ها برگزار می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: باید در این زمینه از ظرفیت NGO‌ها استفاده کرده و برای زمان بحران آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها و این گروه‌ها بدهیم که در زمان بحران بدانند چه کارهایی را انجام دهند.

وی گفت: طی دو سال اخیر در تمام شهرستان‌های استان بحث ورود بالگرد امداد ونجات به میان آمده که هر شهرستانی در بخش درمان خود باید یک پد فرود بالگرد داشته باشد و نهاوند نیز پد بالگرد را در فضای بیمارستان علیمرادیان طراحی کرده که یک اقدام خوب برای این شهرستان است.

معصومی با بیان اینکه 25 استان کشور دارای پد بالگرد امداد هوایی هستند، افزود: طی چند ماه آینده 20 پد بالگرد نیز به این مجموعه اضافه می شود و کشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد : در بیمارستان‌هایی که در حال احداث و افتتاح است پد بالگرد نیز باید جانمایی شود و بیمارستان جدید نهاوند نیز از این قضیه مستثنا نیست.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به اینکه بعضی جاده‌های روستایی قابل عبور و مرور نیستند و دسترسی به این روستاها امکان‌پذیر نیست از طرف کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای استان دستورالعملی صادر شده که یک پد بالگرد در کنار این جاده‌های فرعی و روستایی احداث شود.

وی افزود: تیمی متشکل از پلیس راه، اورژانس و راه و شهرسازی برای جاده‌هایی که امکان ورود بالگرد نیست، در حاشیه جاده، جایی را مشخص می‌کنند که در صورت نیاز به بالگرد امداد هوایی از آن منطقه استفاده شود.

معصومی در خصوص جانمایی پد بالگرد بیمارستان علیمرادیان نهاوند گفت: با توجه به اینکه قبلاً اعتباری معادل 10 میلیون به این طرح داده شده و هنوز تکمیل نشده است درصورتی که پیشرفت فیزیکی این جایگاه دیده شود مبلغ 20 میلیون دیگر به آن اعتبار تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه به مباحث دیگر پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: با توجه به اینکه در شهرستان نهاوند ریل‌گذاری قطار در حال انجام است و اینکه حادثه‌های ریلی نیز در کمین هستند بنابراین باید در محدوده ریل‌گذاری امکانات امداد و نجات فراهم شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختلالات مخابراتی ابراز داشت: با توجه به اینکه دنیای امروز دیجیتالی است و تمام دستگاه‌ها به این سیستم مجهز هستند مشکلاتی نیز سد راه است که از آن جمله به اختلالات مخابراتی می‌توان اشاره کرد که متأسفانه اپراتورهای مختلف در یک مکان و یک محدوده از لحاظ آنتن دهی و بقیه موارد با هم دچار مشکل هستند.

وی افزود: به‌واسطه دیجیتالی بودن، دستگاه‌های بیمارستان‌ها و مراکز امداد نیز دچار اختلالاتی خواهند شد که از همه دستگاه‌های شهرستان تقاضا داریم که به جز سیستم‌های دیجیتال، سیستم‌های سنتی را نیز داشته باشند که در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.

معصومی گفت: همه مدیران دستگاه‌های شهرستان موظف هستند که در ادارات خود نقشه‌های خطرپذیری نصب کنند و مراکز حیاتی و حساس و قابل حفاظت شهرستان را روی آن مشخص کنند تا در زمان بحران دسترسی راحت‌تری به این مناطق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه تهدیدات به‌خصوص تهدیدات سایبری را جدی گرفته و شبکه های خود را غیر قابل نفوذ کنید تا دسترسی به آنها غیرممکن شود و یک بک‌آپ از اطلاعات سیستم خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات