خبرهای داغ:
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

دانشگاهیان در تصمیم سازی به صنعت برق كمك كنند

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در حاشیه دوره بین المللی مدیریت مصرف انرژی گفت: در ارتباط با دانشگاه نباید صرفاً به بسته شدن چند قرارداد تحقیقاتی بسنده شود بلکه دانشگاهیان باید در همه جلسات تصمیم گیری به صنعت برق کمک کنند.
کد خبر: ۸۷۹۸۶۱۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمود رضا حقی فام تاکید کرد: ما در صنعت برق باید خیالمان راحت باشد که به دریایی از علم و تجربه دانشگاهی تکیه کرده ایم.

وی با پیشنهاد تبدیل سیستم برق دانشگاه تبریز به سیستم میکرو گرید، افزود: با توجه به علاقه مندی صنعت برق کشور به توسعه پارک های انرژی در کشور، امیدواریم در آینده پارک انرژی را در دانشگاه تبریز نیز ایجاد کنیم که توسعه انرژی های نو در کشور و بینش آحاد جامعه به بحث انرژی را در پی دارد.

حقی فام حضور مدیران و کارشناسان مدیریت مصرف شرکت های توزیع و برق منطقه ای سراسر کشور در مدرسه انرژی را فرصتی بزرگ عنوان و بیان کرد: ما علاقه مند به خارج کردن دانشگاه ها از بحث های صرفاً تئوریک هستیم و چنین رویدادهایی این فرصت را فراهم می آورد تا نیازهای مهم صنعت برق را به گوش دانشگاهیان رسانده و از آن ها کمک بگیریم.

وی از ایجاد قطب های علمی مشترک بین صنعت برق و چندین دانشگاه کشور خبر داد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز توانسته در یک اقدام موثر قطب علمی مدیریت مصرف را با همکاری دانشگاه تبریز ایجاد کند و این مدرسه نیز یکی از محصولات همین قطب علمی می باشد.

در ادامه این دیدار، رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی در دانشگاه تبریز، افزود: ما نیز در دانشگاه بر این باور هستیم که باید آموزش و پژوهش را تقاضا محور کنیم.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط دانشگاه تبریز با مجموعه صنعت برق استان خوب است، بیانکرد: هدف ما رفع تنگناهای علمی و انجام کارهای مشترک با صنعت برق است که چنین همایش هایی نمونه ای از این همکاری هاست.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم پژوهشکده ای مشترک راه اندازی شود که هیئت مدیره آن هم از دانشگاه تبریز و هم از مجموعه صنعت برق باشد که بتوانیم کارهای مشترک را به خوبی ساماندهی و مدیریت کنیم.

همچنین وی از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه تبریز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز که با فضایی بالغ بر سه هزار و 600 متر مربع ایجاد شده، طرح ها ی برتر و ایده های نو را حمایت خواهد کرد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه تبریز از دکتر حقی فام به عنوان دانش آموخته برتر دانشگاه تبریز و همچنین همکاری در برگزاری مدرسه بین المللی مدیریت مصرف انرژی، با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.

دوره بین المللی مدیریت مصرف انرژی از 6 تا 8 دی ماه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تبریز، دانشگاه تبریز، شرکت توانیر و انجمن انرژی ایران شاخه آذربایجان شرقی، در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها