مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد: حماسه 9دی، ‌ یک حرکت خود جوش از بطن مردم بود.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۶۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، در جمع کارکنان سپاه ناحیه فارسان، با تبریک هفته بصیرت، مناسبت های ماه ربیع الاول و همچنین آغاز سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح علیه السلام، گفت: سالگرد حماسه 9 دی از ایام الله است و گرامی داشت حماسه 9دی از مصادیق بارز و برجسته قرآنی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:می توان گفت این حماسه یکی از ایام ارزشمند است و زوایای مختلفی دارد، که صاحب نظران و صاحبان اندیشه و تحلیلگران باید عناصر و اجزای آنرا مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مطمئن باشید که روز 9دی در تاریخ ماند. این هم یک روز متمایزی شد و هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال، دست قدرت الهی و روح ولایت و روح حسین بن علی علیه السلام را می بیند.

سرافراز، اضافه کرد: حماسه 9دی ابعاد فراوانی داشت؛ اولین بُعد آن بُعد الهی و ماوراء طبیعی بودن این حماسه بوده است، که قطعا این حماسه با این عظمت و وسعت نمی توانست بدون عنایت الهی خلق شود، تحت عنایت الهی بود که با حضور چند ده میلیونی تجلی پیدا کرد ،حماسه ای که نه فراخوانی داشت و نه شورای هماهنگی؛ بلکه یک حرکت خود جوش از بطن مردم بود.

وی تصریح کرد: دومین بُعد از خلق حماسه 9 دی، بصیرت مبتنی بر ولایت مداری، بصیرت یعنی ولی شناسی، امام شناسی، یعنی رهرو راه ولایت و امام بودن و از خط و مسیر ولایت منحرف نشدن است.

این مقام مسئول، اظهار کرد: سومین بُعد از خلق حماسه 9 دی بُعد فرصت شناسی و زمان شناسی، نه تعجیل و نه تاخیر؛ یعنی به موقع وارد صحنه عمل شدن است. حماسه 9دی مبتنی بر وقت شناسی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در ادامه سخنان خود به پیامهای 9 دی اشاره داشت و گفت: اولین پیام به دشمنان بیرونی و استکبار بود، که انقلاب اسلامی بیدی نیست که با باد انقلاب مخملی بلرزد.

سرافراز، خاطرنشان کرد: دومین پیام به منافقین و جریانهای انحرافی و دنیا طلبانی است که در داخل بودند و سومین پیام به امت اسلامی است، که تنها با تبعیت از شریعت اسلامی و ولایت محوری می توانیم به استقلال، آزادی و آرمانهای اسلامی و ولایی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: حماسه 9دی ویژگی هایی را نیز شامل می شد، که اولین ویژگی آن روز تحکیم ارکان انقلاب اسلامی، یعنی هویت انقلاب اسلامی و روز یاس و نا امیدی دشمنان بود.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: دومین ویژگی حماسه نهم دی، روز تجلی روحیه عاشورایی و حسینی و پایانی بر اغتشاشات و آشوب گری ها، روز تجلی غیرت دینی و لبیک گویی امت به مقام معظم رهبری و ولایت، روز پیشتازی و الگو بودن امت انقلابی برای دیگر امت ها و بیداری اسلامی که شاخص این پیشتازی ولایت محوری بود و تکلیف گرایی و درک صحیح.

وی، در پایان حماسه بزرگ نهم دی سال 1388 را روز هشدار به خواص عنوان کرد.

ارسال نظرات