خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین:

قیام7 دی در روند شکل‌گیری انقلاب تاثیرگذار بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین گفت: قیام 7 دی سال 57 مردم قزوین در روند شکل‌گیری انقلاب تاثیرگذار بود.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۵۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: قیام 7 دی سال 57 مردم قزوین در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود.
وی با تشریح جریان رخداد 7 دی افزود: در این روز یکی از خودروهای فرماندهی حکومت نظامی با حمله به صف مردم در محل دریافت نفت موجب شهادت چهار تن از دانش‌آموزان و مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: این رویداد بازتاب گسترده‌ای در سطح شهر به وجود آورده و عامل مهمی در گسترش حضور مردم در راهپیمایی‌های علیه رژیم ستم‌شاهی شد که یاد و خاطره‌ی آن روز را گرامی ‌می‌داریم.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه قزوین 50 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: این شهدا با دادن خون خود، موجب تثبیت، تحکیم و اقتدار انقلاب اسلامی شدند.
این مسوول افزود: امروز مردم قدردان ایثارگری‌های شهدا هستند و در مناسبت‌های مختلف با حضور آگاهانه، موثر و پررنگ خود از آرمان‌های شهدا و نظام اسلامی پشتیبانی می‌کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی همه‌ی گروه‌های مردمی حضور داشتند، گفت: در بین این گروه‌ها، روحانیت نقش بسزایی داشتند و به درستی وظایف خود را انجام دادند.
وی تبیین کرد: در قزوین نیز روحانیونی مانند آیت‌ا‌له هادی باریک‌بین و حجت‌الاسلام سید عباس ابوترابی‌فرد به تبعیت از امام خمینی(س) مبارزات انقلاب اسلامی را مدیریت می‌کردند که در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به معنی از خودگذشتگی و فداکاری است، عنوان کرد: شهدا در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با داشتن روحیه‌ی ایثارگری، این فرهنگ را معنا کرده و با خون خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کردند.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها