خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان به اوقاف واگذار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان در راستای توسعه حریم به اوقاف واگذار شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۱۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در نشست سه‌جانبه مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف این دو سازمان موجب سند زدن، بهره‌برداری و اراضی توسط فرد ثالث شد، بیان کرد؛ طی تفاهم‌نامه‌ای، 14 هزار و 250 هکتار از اراضی تعیین تکلیف و سهم اوقاف و منابع طبیعی مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم در این بخش موجب حل اختلاف در تعیین تکلیف اراضی شد که حدود 9 هزار و 500 هکتار سهم موقوفات و باقی آن سهم منابع طبیعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به بحث اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان که از موضوعات مطرح‌شده در جلسه برای تعیین تکلیف بود، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر زائران حرم امن رضوی قرار دارد، توسعه فضای آستان مطهر امام‌زادگان بستری را برای گردشگری فراهم می‌آورد.

واحدی بیان کرد: در راستای تحقق این هدف، تفاهم‌نامه‌ای با منابع طبیعی استان سمنان بسته شد که اراضی‌ای که متعلق به منابع طبیعی است و آستان امام‌زادگان در آن واقع شده‌اند، در قالب توسعه حریم این اراضی به اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان واگذار شود.

واحدی با بیان اینکه اختلاف اراضی با منابع طبیعی طی تفاهم‌نامه‌ای برطرف شده است، اظهار داشت: در استان سمنان، حدود 14 هزار و 250 هکتار اختلاف اراضی با منابع طبیعی وجود داشت که دو سالی بوده سهم اوقاف و منابع طبیعی تفکیک شده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی اصل تفاهم انجام‌شده، بیان کرد: 9 هزار و 500 هکتار از اراضی مربوط به اوقاف و بقیه در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته؛ اما منجر به صدور اخذ سند نشده است.

واحدی به بحث اراضی اطراف آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و افزود: زمین‌هایی که ازلحاظ قانونی شرایط دارند، با اصلاح سند در اختیار آستان مقدس امام‌زادگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها و استان سمنان با برگزاری جلسات و نگاه وسیع به این مسأله بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: اگر اراضی اطراف آستان مقدس امام‌زادگان در راستای توسعه حریم به اوقاف واگذار شود، با ساخت‌وساز و ایجاد فضای سبز مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و با توجه به قرار داشتن استان سمنان در مسیر زائران بستری برای توسعه گردشگری فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها