خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان خیر استان در هشت ماهه امسال بیش از 90 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۱۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین دشتی افزود: امسال بیش از 60 درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و بقیه برای طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت هزینه کرد زکات جمع آوری شده حل مشکلات نیازمندان است و زکات جمع آوری شده صرف تامین هزینه های درمان، تحصیل،ساخت و تعمیر مسکن، سرویس بهداشتی و حمام مددجویان،تامین جهیزیه نوعروسان و سایر کمک های حمایتی می شود.

دشتی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در جمع آوری زکات، رتبه ششم کشوری را کسب کرده است،تاکید کرد: مردم خیر استان در هشت ماهه سال گذشته 84 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: از یک هزار و 610 روستای دارای اقلام مشمول زکات، تاکنون، کشاورزان یک هزار و 105 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند و مراجعه به روستاها جهت فرهنگ سازی و اخذ زکوات توسط عاملان زکات ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه حدود شش هزار و 314 نفر عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون 357 روحانی و مبلغ زکات با اعزام دبیرخانه شورای زکات استان، طی هشت هزار جلسه به صورت چهره به چهره با کشاورزان، دامداران و باغداران و 362 جلسه به صورت گروهی نسبت به تبلیغ زکات اقدام کرده اند.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تامین جهیزیه 90 نوعروس،پرداخت هزینه های درمانی 110 بیمار نیازمند و پرداخت هزینه های تحصیل 130 دانش آموز و دانشجو بخشی از موارد هزینه کرد زکات در امور محرومان و نیازمندان استان بوده است.

دشتی افزود: امسال 13طرح عمرانی شامل مسجد،مسکن نیازمندان،حسینیه و خانه عالم با هزینه ای بیش از 9 میلیارد ریال از محل زکات جمع آوری شده در استان ساخته شده است.

ارسال نظرات