با وجود آثار فاخر فرهنگی و تاریخی در کشور، ایران می تواند به یکی از مقاصد و اهداف مهم گردشگري فرهنگي و تاريخي در سطح جهان تبديل شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۵۰۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در ديدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: عدم همراهی مناسب شهرداری‌ها و نیز ارائه طرح‌های ساختمانی مشابه و كپي برداري شده و فقدان طراحي ها و معماري نو متناسب با فرهنگ بومي، کیفیت ساختمان در کشور را با اُفت شدیدی مواجه نموده و عمر بناهای ساخته شده امروز به کمتر از 20 یا حتی 15 سال رسیده است.

درويش اميري بر ضرورت توجه به هنر معماری فاخر در کشور، استفاده بهینه از ثروت‌ ملی در صنعت ساختمان و ارائه راهکارهای مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی در بناها تاکید نمود و همراهی شهرداری‌ها و مدیران اجرایی را در اين زمينه خواستار شد.

وي با تاکید بر سابقه معماری فاخر در ایران، با بیان این مطلب که ایرانیان در معماری، سرآمد همه تمدن‌های بشری هستند، خاطرنشان ساخت: با وجود آثار فاخر فرهنگی و تاریخی در کشور، ایران می تواند به یکی از مقاصد و اهداف مهم گردشگري فرهنگي و تاريخي در سطح جهان تبديل شود.

استاندار زنجان زمین، مصالح ساختمانی و زیرساختهایی نظیر آب، برق و گاز را از جمله ثروت‌های ملی در صنعت ساختمان برشمرد و اظهار داشت: به دلیل استفاده از ثروت‌های ملی در صنعت ساختمان، مهندسین نباید از کمیت و کیفیت بنا به راحتی چشم‌پوشی نمایند.

وی از عدم احداث ‌بناهای فاخر در سطح کشور طی سنوات اخیر انتقاد نمود و گفت: معماری عالی در بناها و آثار تاریخی گذشته همچون عمارت "چهل ستون" اصفهان و عمارت "مسعودیه" در تهران زمانی ساخته شده اند که مهندسین و معماران از امکانات و دانش امروز بهره‌مند نبوده اند.

درویش امیری در سخنان خود بر ضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی در تامین و صرفه‌جویی از انرژی در ساختمان‌ها و بناها تاکید نمود و افزود: در احداث ساختمان‌های مسکونی باید با فکر فعال و ارائه طرح‌های نو به معماری فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه توجه بیشتری شود.

وی ایجاد انسجام در نظام های مهندسی در حوزه‌های مختلف را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: ارائه دیدگاه‌های تخصصی مهندسین به مدیران اجرایی کشور در احداث بناهای فاخر کمک نماید و معماران نیز با مهندسین همراهی بیشتری داشته باشند.

مدیرعالی استان همچنین وجود بخشی از کاستی‌ها در سازمان نظام مهندسی و جامعه مهندسین کشور را به دليل شرایط اقتصادی و عدم رونق اقتصادی در بخش مسکن عنوان نمود.

در ادامه این دیدار هر یک از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود در حوزه عمرانی و معماری پرداختند.

ارسال نظرات