مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید معافیت مالیاتی مشاغل خانگی و هزینه پایین راه اندازی این نوع کسب و کارها را از ویژگی‌های این مشاغل عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۹۸۴۷۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،اصغر نورالله زاده  با تشریح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۰۷۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد که ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه اندازی کسب و کار و اشتغال و ۲۷۰ میلیارد تومان در سایر سرفصل‌ها مانند ازدواج بود.

وی با تاکید بر نقش قابل توجه بنگاه‌های کوچک و متوسط در اشتغال کشور گفت: با اعطای مجوز به کارگاه‌های کوچک و متوسط باید زمینه رونق کسب و کار در حوزه‌های مختلف را فراهم کنیم و با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی، افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

نورالله زاده، بهبود فضای کسب و کار را از الزامات توسعه اشتغال عنوان کرد و گفت: باید ضمن کاهش بوروکراسی، مدت زمان دریافت مجوز برای تولید را به حداقل برسانیم تا انگیزه تولید در میان بخش خصوصی افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، صنایع دستی و بومی در روستاها را از ظرفیت‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: پرورش گل‌های خانگی و زینتی یکی از مشاغل پرطرفدار خانگی محسوب می‌شود؛ معافیت پرداخت مالیات و هزینه پائین راه‌اندازی کسب و کار خانگی از ویژگی‌های این نوع مشاغل است.

وی با اشاره به ضعف‌های بازار کار گفت: مهارت افراد نقش بسیار موثری در اشتغال آنها ایفا می‌کند اما امروز مهمترین ضعف بازار کار نبود مهارت در بین بیشتر جوانان بیکار است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه افراد دارای مهارت به راحتی می‌توانند در بازار کار جذب شوند و یا نسبت به راه اندازی کسب و کار اقدام کنند گفت: افرادی که برای اشتغال در حرفه خاصی مهارت نداشته باشند حتی اگر تسهیلات هم به آنها پرداخت شود نمی‌توانند کسب و کار برای خود راه اندازی کنند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه دولت‌ها در حوزه کارآفرینی و رونق اشتغال صرفا باید سیاستگذار باشند گفت: تجربه کشورهای موفق دنیا نشان داده در مقاطعی که امور به خود مردم و بخش خصوصی واگذار شده در پی آن اشتغال نیز ایجاد شده است. بنابراین هر چه دولت‌ها در حاشیه باشند و صرفا موانع قانونی اشتغال زایی را تسهیل کنند می توان به جامعه ای پویا و اشتغال‌زا امیدوار بود.

ارسال نظرات