معاون نخست وزیر بلاروس گفت، برنامه هایی برای فروش اتوبوس های برقی ساخت شرکت مهندسی مکانیک بلکومونماش بلاروس به ایران وجود دارد. این اتوبوس ها برای استفاده در شرایط درون شهری مورد آزمایش قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۷۹۸۴۵۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مینسک سفارش ساخت 20 اتوبوس را دریافت کرده است. ابتدا 2 خط تولید اتوبوس برقی فعالیت خواهند کرد. سپس تعداد خطوط تولید افزایش خواهد یافت... سفارش هایی از جانب شهرهای تهران، مسکو و سن پترزبورگ برای ساخت اتوبوس داریم.»

وی افزود، حمل و نقل شهری در حال گسترش است. «تاکنون حمل و نقل شهری محدود به تراموا، متروی برقی و اتوبوس بوده است. اما امروزه همه کشورها در تلاش برای کاهش هزینه ها و تبعات زیست محیطی حمل و نقل شهری هستند. به همین علت است که نمونه های اولیه از شیوه های جدید حمل و نقل شهری، یعنی اتوبوس های شهری و اتوبوس های دوگانه سوز وارد عرصه شده اند.»
وی در مورد نحوه کار این اتوبوس ها گفت: «این اتوبوس ها پس از شارژ شدن در پایانه می توانند بدون شارژ مجدد 15 تا 16 کیلومتر حرکت کنند. » سماشکو همچنین بر مزیت های زیست محیطی اتوبوس های برقی تاکید کرد و افزود: «فارغ از این، هزینه اتوبوس های برقی بسیار پایین تر است و استفاده از آنها می تواند مصرف انرژی را 30 تا 40 درصد کاهش دهد.»
ارسال نظرات