به نوشته گلوبال ریسرچ، اگرچه کلینتون به عنوان حامی صهیونیست‌ها شناخته می‌شد، اما خانواده‌های سرشناس یهودی در صف حامیان ترامپ قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۸۴۳۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پایگاه تحقیقاتی گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای با عنوان ترامپ و سقوط سرمایه‌داری به قلم جیمز پتراس به بررسی اثر ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر سرمایه داری جهانی پرداخت. در این مقاله آمده است؛ مقامات ایالت متحده و رسانه‌های تحت نظر آن‌ها، به جای مواجهه با این واقعیت سیاسی، در توهمات خود به سر می‌برند. گزارش‌های پیش از انتخابات آمریکا و گزارش‌ها پس از انتخابات بیانگر یک رویداد داستانی و فانتزی است.

 

1. سقوط سرمایه‌داری
 به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، اقتصاددانان و تحلیلگران، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منجر به سقوط سرمایه‌داری خواهد شد. آن‌ها معتقدند دونالد ترامپ در برنامه‌های انتخاباتی خود حملات متعددی به مقوله جهانی‌شدن و توافقات تجاری انجام داده که این اقدامات بیانگر انتقاد شدید وی به سرمایه‌دارانی که قسمت بزرگی از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند، است.

 

ترامپ از سیاست‌های حمایت داخلی که توسط جرج واشینگتن و الکساندر همیلتون ابداع‌شده بود و توسط فرانکلین روزولت و دیگران به اجرا در آمده بود پیروی می‌کند. سرمایه‌داری و اشکال مختلف آن طی تاریخ توسط پیشکسوتان و بزرگان شکل‌گرفته و تا این مرحله پیش آمده است. بسیاری از رهبران، با حمایت از تولید داخلی من‌جمله بخش صنعت، معدن و کشاورزی باعث تقویت بازارهای داخلی شده‌اند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد پیش‌بینی صاحب‌نظران و تحلیلگران راجع به سقوط سرمایه‌داری با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سرعت بیشتری خواهد گرفت و این برای انحصارطلبانی که خود را برای کسب منافع و ثروت‌های هنگفت آماده کرده‌اند فرصت مناسبی تلقی می‌شود. بانکداران میلیاردی جهان با حمایت‌های مالی گسترده از الهه جنگ، هیلاری کلینتون که به ازای هر سخنرانی یک‌میلیون دلار هزینه می‌شد، وارد عرصه مبارزه با ملی‌گرای افراطی، دونالد ترامپ، شدند. علیرغم صرف هزینه‌های گزاف آن‌ها در مقابل دونالد ترامپ شکست خوردند. آن‌ها با صدور بیانه‌های سیاسی در نیویورک‌تایمز خوانندگان را علیه ترامپ ترغیب می‌کردند، اما با بسیاری از مردم از ترامپ حمایت کردند. مردم از بین یک سفته‌باز زمین‌خوار منفور و یک ملی‌گرای منفور، ملی‌گرای منفور را انتخاب کردند.

 

2. بهار منهتن
 پس از پیروزی دونالد ترامپ، بسیاری از سرمایه‌داران با صرف هزینه‌های هنگفت به حمایت از جنبش‌های خیابانی شکل‌گرفته علیه ترامپ اقدام کردند. آن‌ها با دعوت از افراد مختلف به اعتراض و آشوب، قصد سرنگونی ترامپ و تغییر روند انتخابات بودند تا بتوانند کلینتون را به قدرت برسانند. مردم با امضای عریضه تحت عنوان «برملا شدن شب بلورین» را امضا کردند. با این وضعیت، بازار افزایش بی‌سابقه در این مدت به خود دیده است.

 

3. چهار روزنامه پرنفوذ آمریکایی، وال‌استریت ژورنال، فایننشال تایمز، نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست در سوگ شکست در انتخابات 

غرب در زمان انتخابات روسیه، هزینه زیادی را برای مقابله با ولادیمیر پوتین انجام داد. آن‌ها با حمایت از احزاب مخالف پوتین قصد داشتند تا از به قدرت رسیدن وی جلوگیری کنند؛ اما برخلاف تمام اقدامات انجام‌شده و هزینه‌های صرف شده، پوتین به قدرت رسیده و تمامی نقشه‌های غرب را از بین برد. غربی‌ها در پی این شکست، با شدت گرفتن اختلافات میان روسیه و اوکراین، سامانه موشکی ناتو را در مرز روسیه مستقر ساختند. حال با پیروزی ترامپ، کلینتون و حامیان او پوتین را به حمایت مالی از ترامپ محکوم کرده‌اند و با انجام اقداماتی ازجمله بمب‌گذاری در بیمارستانی در سوریه که کودکان فراوانی در آن بودند و نیز تصمیم روسیه مبنی بر حمله به لیتوانی و لهستان قصد برهم زدن افکار عمومی را دارند؛ اما پیروزی ترامپ این نقشه را نیز از بین برد و کلینتون و حامیان وی را ناکام گذاشت.

 

طرح کلینتون در مخالفت با پوتین با شکست مواجه شد و پوتین بارها و بارها با رأی اکثریت به ریاست جمهوری روسیه انتخاب شد. ویکتوریا نولند معاون وزارت خارجه آمریکا، فردی بود که شایعه تجاوز روسیه به خاک اوکراین و کریمه را رواج داد؛ بنابراین تأمین مالی ترامپ توسط خود وی انجام می‌شد و پوتین نقشی در این ماجرا نداشته است؛ اما کلینتون توسط حاکمان مستبد سعودی، سرمایه‌داران صهیونیست، بانکداران وال‌استریت و رسانه‌های مختلف حمایت می‌شد. برای نمونه رسانه‌ها از گزینه هسته‌ای کلینتون برای سوریه و ایجاد منطقه پروازممنوع حمایت می‌کردند درحالی‌که پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره با پوتین را احمقانه خطاب می‌کردند.

 

رسانه‌ها با محکوم کردن ترامپ به تبعیض نژادی، فساد اخلاقی و... قصد داشتند تا چهره او را خراب کنند. درحالی‌که با توجه به اقدامات انجام‌شده توسط اوباما و کلینتون در ماجرا حمله به سوریه که سیصد هزار کشته برجای گذاشت، یا حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق مختلف توسط دولت آمریکا همگی حاکی از جنایات کلینتون هستند و این در حالی است که رسانه‌ها در مقابل این اتفاقات ساکت هستند. کشته شدن افراد بی‌گناه در افغانستان و عراق و سوریه هرگز در رسانه‌های غربی بازتابی نداشته است این در حالی است که مسائل دیگری ازجمله اقدامات برخی افراد برای برهم زدن امنیت آمریکا، مخالفان آمریکا در سراسر جهان، وضعیت کارگران چینی در کارخانه‌های آمریکایی سر تیتر خبرها بوده‌ است. با این اوصاف می‌توان گفت که رسانه‌های غربی با سانسور شدید، وقایع را آن‌چنان‌که باب میل خود باشد به نمایش می‌گذارند و همگی این رسانه‌ها توسط کلینتون و همراهان وی حمایت می‌شود.

 

به دلیل سیاست‌های اوباما-کلینتون طی این سال‌ها، بسیاری از اقشار مختلف جامعه، من‌جمله: کارگران سفیدپوست، ساکنان حومه شهرها، دانشگاهیان و فارغ‌التحصیلان در جست‌وجوی کار، افراد بیکار، افرادی که به دلیل برنامه‌های دولت، ‌خانه خود را از دست داده بودند، همه و همه از ترامپ حمایت کردند و به او رأی دادند.

 

پس از انتخابات رسانه‌های وابسته به کلینتون، در حمایت از او، از جنبش‌های خیابانی شکل‌گرفته علیه ترامپ حمایت کردند. این در حالی است که از میان صد میلیون رأی در کشور، حدود صد هزار نفر مخالف نتیجه انتخابات هستند. بااین‌حال اظهارات ترامپ در برنامه‌های پیش از انتخابات در مورد زنان و نیز مردم مکزیک در مقایسه با اقدامات وحشیانه انجام‌شده توسط کلینتون در خاورمیانه و آفریقا قابل‌مقایسه نیست.

 

بحث دیگری که در مورد ترامپ توسط رسانه‌ها مطرح است این است که ترامپ از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند و قصد ندارد تا امنیت اسرائیل را تضمین نماید. آن‌ها با زدن برچسب ضد اسرائیلی بودن، زن‌ستیزی و نژادپرستی به ترامپ او را در رسانه‌ها بدنام می‌کنند. در مورد این اتهامات باید گفت که اولاً، در تیم انتخاباتی ترامپ یهودیان حضور داشتند، ثانیاً، او حمایت از رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از اقدامات خود بیان کرده است و هرگونه ضرر و صدمه به رژیم صهیونیستی و یهودیان را محکوم می‌کند.

 

ایوانکا دختر ترامپ که به یهودیت گرویده است با یکی از خانواده‌های بزرگ رژیم صهیونیستی ازدواج کرده است. این ازدواج باعث شده است تا ترامپ به خانواده‌های بزرگ صهیونیستی و نیز نتانیاهو نزدیک شود. علیرغم حمایت‌های سازمان رؤسای جمهور پنجاه و دوگانه آمریکا، از هیلاری کلینتون، باید گفت که انتخاب ترامپ تغییری در حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و منافع او ایجاد نخواهد شد. لیکن باید توجه داشت که هیلاری کلینتون کسی بود که می‌توانست تمامی خواسته‌های یهودیان و اسرائیلی‌ها را فراهم کند.

 

سرانجام باید افزود که با شکست هیلاری کلینتون و پیروزی دونالد ترامپ، مواضع رژیم صهیونیستی نسبت به او تغییر کرد، رژیم صهیونیستی نه‌تنها بهترین دوست ترامپ شناخته شد بلکه سازمان‌های اسرائیلی از هیچ‌یک از جنبش‌های خیابانی علیه ترامپ حمایت نکردند. فساد اخلاقی، داستان‌ها و شکست مطبوعاتی در انتخابات آمریکا به پایان رسید و هم‌اکنون همگی بر سر کار خود بازگشته و با جدیت مشغول تلاش هستند تا بتوانند از این طریق بتوانند او را به یک بازاریاب جهانی تبدیل کنند.

ارسال نظرات