هاشمی در جلسه هفتگی قرآنی های شاهرود گفت: روز نه دی در تاریخ ملت ایران ثبت شد و یوم الله نظام نام گرفت و اهمیت 9 دی کمتر از 22 بهمن نیست.
کد خبر: ۸۷۹۸۲۹۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه هفتگی قرآنی های شاهرود که به میزبانی مسجد موسی بن جعفر پای نخل شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به حماسه نه دی ملت ایران در سال 88 اظهار کرد: این روز در تاریخ ملت ایران ثبت شد و یوم الله نظام نام گرفت و اهمیت 9 دی کمتر از 22 بهمن نیست.

وی افزود: بصیرت مردم آگاه سبب شد تا طومار بدخواهان و معاندان داخلی و خارجی نظام به هم پیچیده شود و به دشمنان ثابت شود که انقلاب اسلامی صاحب دارد و به پشتیبانی این مردم این انقلاب با ولایت پیش می رود.

هاشمی با بیان اینکه برنامه دهگردشگری را ما در شهرستان اجرا و مورد استقبال امام جمعه شاهرود قرار گرفت اظهار کرد: با پیشنهاد ایشان مسجدگردی را نیز در داخل شهر شاهرود برنامه ریزی کردیم که خواسته های مردم در این جلسات احصاء شود و در حد توان با حضور برخی از مسئولین در بر طرف نمودن مشکلات محله و حیطه مساجد بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: امروز ما در لاوج عزت هستیم و در زمان غیبت امام عصر(عج) زعامت بر عهده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در سرزمین و نظام اسلامی و این همه موقعیت و توفیق ما را در بالاترین نقطه عزت قرار داده و مسئولین امین و صادق هستند.

هاشمی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: امام صادق صداقت و امانت داری را دو نشانه و علامت مومن بیان می کند و ما با مردم باید صادق باشیم و امانت دار مسئولیتی که داریم باشیم و صاحب اصلی این انقلاب شما مردم هستید و ما خادم و همه زیر پرچم ولایت هستیم و کار می کنیم و سیاست دولت دکتر روحانی، تدبیر و امید نیز این است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به سه اولویت اعلام شده وزارت کشور در سال 95 تصریح کرد: توجه به مسائل اجتماعی و رفع موانع آسیب های اجتماعی،تحقق شعار سال و تکریم ارباب رجوع که این سومین مهمترین موضوع است و ما وظیفه خود می دانیم.

وی با تاکید بر ارتباط مسئولین و مردم گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی که از برکت خون شهیدان بدست آمده ارتباط مردم و مسئولین است و بالاترین وفاق و صمیمیت و مودت بین مردم و مسئولین وجود دارد و رهبری تاکید دارند ما به مردم امید دهیم و این در قول و فعل تلاش می کنیم که انجام شود.

هاشمی با اشاره به دغدغه شهرستان موضوع بیکاری و مسائل اقتصادی است افزود: ما در سال 94 بدترین سال مالی در طول انقلاب اسلامی را داشتیم که حتی در هشت سال دفاع مقدس این مشکل را نداشتیم اما کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به مثلث امام جمعه،نماینده شهرستان در مجلس و فرمانداری عنوان کرد: وفاق و همدلی در بین مسئولین شهرستان، امام جمعه به عنوان عمود خیمه ولایت و نماینده و عالی ترین مقام دولت در شهرستان وجود دارد و همه با وحدت و انسجام کارها را انجام می دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری جلساتی با گروه اقتصادی کوثر در شهرستان و بازدید از برخی روستاها برای سرمایه گذاری بیان کرد: حفظ وضعیت موجود اولویت ماست که بر آن تاکید داریم، ما 267 واحد صنعتی تولیدی داریم که 38 درصد آنها در شرف تعطیلی است و ما باید اینها را حفظ کنیم که تعطیل نشوند و اولویت حفظ شرایط موجود است.

وی با اشاره به احداث فاز دوم کارخانه فولاد گفت: این کار قریب به 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واحد پالایش نفت و گاز را نیز ایجاد شده که اشتغالزایی داشته است.

هاشمی با اشاره به آب شُرب شهرستان و شهر شاهرود بیان کرد: آب مورد نیاز شهر شاهرود 725 لیتر در ثانیه است که با منابع موجود 500 لیتر آن تامین می شود و 225 لیتر دیگر نیز با کمک چاه های ارگان های دیگر موجود در شهرستان به خصوص در تابستان تامین شد تا مشکل کم آبی نداشته باشیم.

وی با اشاره به 12 پروژه مصوب سفر هسئت دولت به استان سمنان برای شهرستان شاهرود اظهار کرد: دو پروژه در سال جاری اعتباری واگذار شده که پروژه راه شاهرود به آزادشهر و انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود است که اولویت دار است و از مصوبات سفر هیئت دولت می باشد.

هاشمی با اشاره به هزینه کرد 30 میلیارد تومانی در پروژه آب قطری گفت: 46 کیلومتر این پروژه انتقال آب است که 95 درصد پیشرفت داشته و مشکلاتی فی مابین شاهرود و شهرستان علی آباد پیش آمده که در حال پیگیری هستیم و 700 متر بیشتر از این پروژه نمانده که باید با دست حفاری انجام شود که در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 720 میلیون تومانی از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان به مساجد گفت: ما لیست همه مساجد شهرستان را احصاء کرده ایم و با هماهنگی امام جمعه و سایر دستگاه های ذیربط ان شالله این مبلغ را به همه مساجد خواهیم داد هرچند مبلغ قابل توجهی نمی شود اما ما این تلاش را داریم.

رئیس اداره گاز شهرستان نیز در خصوص موضوع گاز مصرفی مساجد گفت: در این خصوص با امام جمعه شهرستان جلساتی برگزار نموده و به جمع بندی خوبی رسیده ایم که ان شالله بعد از انجام مراحل آن به اطلاع هیئت امنا مساجد می رسانیم اما قانون برای گاز مساجد تعاریفی دارد که ما با توجه به آن عمل می کنیم و تلاش داریم مشکل مساجد در این زمینه از طریق قانونی حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها