خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

مناطق آزاد؛ امپراتوری خودمختار با قوانین خاص/ انتقال مدیریت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد چراغ های نظارتی را روشن کرد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مناطق آزاد، امپراتوری خودمختار و حیاط خلوت دولت ها با قوانین خاص است، گفت: با انتقال مدیریت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد، مجلس می تواند نظارت دقیق تری بر عملکرد مناطق آزاد داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۹۸۲۶۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به انتقال تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات دبیرشورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از بندهای خوب و قوی که در برنامه توسعه ششم به تصویب رسید این بود که مدیریت مناطق آزاد تجاری به وزارت امور اقتصادی و دارایی سپرده شد و دلایل نمایندگان برای این مصوبه این بود که این مجموعه به دستگاه های نظارتی از جمله نمایندگان پاسخگو نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مناطق آزاد امپراتوری خودمختار یا فدرالی را با قوانین خاص ایجاد کرده اند، افزود: با انتقال مدیریت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و امور دارایی، مجلس می تواند نظارت دقیق تری به مناطق آزاد داشته و از وزیر سوال کند و وزیر موظف به پاسخگویی است.

حسینی شاهرودی بااشاره به اینکه مصوبه مجلس درباره مناطق آزاد به منظور هماهنگی تجارت، تولید، صنعت، پولی و بانکی و گمرکی است، ادامه داد: مناطق آزاد اختلاف ها و مغایرت های فراوانی با حوزه گمرکی داشته و زمانی که این دو حوزه زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار می گیرند وزیر موظف است مغایرت های موجود این دو حوزه را رفع کند.

وی با بیان اینکه وضعیت مناطق آزاد نامناسب است، به طوری که به سادگی نمی توان وضعیت این مناطق آزاد را ساماندهی کرد، یادآور شد: آزادی عملی که در مناطق آزاد در دوره های مختلف از گذشته تا به امروز بوده سبب شده مناطق آزاد به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شود و بسیاری از اقدامات دور از چشم ناظران در این مناطق صورت گرفته است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مناطق آزاد لطمات زیادی به حوزه اقتصادی، صنعت و صادرات کشور وارد کرده و باید به نوعی اختیار آن به مجموعه ای تعلق می گرفت که مجلس از این نهاد گزارش خواسته و توضیحات ارائه دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها