سخنان جالب پدر شهید گرگانی در مراسم تجلیل از اعضای ستاد اجلاسیه
پدر پا به سن گذاشته شهید ملک با صدایی خسته اما کوبنده از اعضای ستاد برگزاری اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان تشکر کرد و گفت: خدا را به آبروی پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) قسم می دهم که در دنیا و آخرت به شما عوض دهد.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۶۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان به پاس امنیت، به پاس استقلال، به پاس آسایش و آرامش، به پاس حاکمیت دین، به پاس عزت و شرف و تمامیت ارضی این سرزمین که با خون سرخ شهدا بدست آمده در طول مدت یک سال گذشته کار خود را در استان آغاز کرد و در ۲۵ آذر با برگزاری مراسم اختتامیه چندین هزار نفری به پایان رسید.

اتفاق جالب این اجلاسیه قدردانی خانواده های شهدای گرگانی از اعضای ستاد برگزاری این مراسمات بود، تمام این اجلاسیه برای تشکر از اینها بود که چنین فرزندانی تقدیم این مرز و بوم کردند و اما کرامت آنان این وظیفه مندی را نیز ارج نهاد.

جمعی از خانواده های شهدای گرگانی شب گذشته طی مراسمی از اعضای ستاد برگزاری اجلاسیه در مسجد شهرک امام تقدیر و تشکر کردند.

پدر شهید ملک که سن و سال زیادی از وی گذشته بود، با قدم هایی که گویا از رنج پادرد کوتاه بر می داشت، پشت میکروفون رفت و با صدایی خسته اما محکم گفت: به هیچ زبانی نمی توانم بابت زحمتی که در راه شهدا کشیدید از شما تشکر کنم.

این پدر جوان از دست داده صدایش را محکم تر کرد و با صلابت بیشتری افزود: ۳۱ شهید را خودم دفن کردم که ۲۶ شهید آن گمنام بودند، شاهد عینی بودم و دیدم که کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی برای یک مشت استخوان که بعد از سالها آمده چگونه بر سر می زنند، من چطور از شما تشکر کنم؟ من با هیچ زبانی نمی توانم تشکر کنم.

سخنان این پدر اینگونه ادامه یافت: «وقتی شهدای آق قلعه را دفن می کردم دیدم که زنان سنی چارقد خود را، انگشتر خود را و النگوی خود را به داخل قبر می انداختند تا آن را به کفن شهید متبرک کنند، من شاهد عینی این صحنه ها بودم، من کوچکتر از آن هستم که از این مردم تشکر کنم، مخصوصا این یادواره هایی که می گیرید، دیدم چه زحمت هایی در گردهمایی گنبدکاووس و مراسم اجلاسیه در جاده محمدآباد کشیده شد.

دستتان درد نکند، خدا را قسم می دهد به آبروی پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) که در دنیا و آخرت به شما عوض بدهد، ما چیزی از دستمان بر نمی آید غیر از کلام، ما عوض نداریم از خدا می خواهم به حق آبروی معصومین به شما عوض بدهد..»

لحظات زیادی را روی پا ایستاد تا از اعضای ستاد اجلاسیه تشکر کند، خانواده شهدا دلخوش به این قدردانی ها از خون پاک فرزندان و عزیزانشان هستند، برق خوشحالی را از اینکه مورد توجه قرار گرفته بودند می شد در چشمانش دید چه بسا که در کلامش نیز هویدا بود، پس از او پدر شهید سیدمحمود میرحسینی اجازه گرفت که پشت میکروفون بیاید.

دنیا از اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان متحیر شد

پدر شهید میرحسینی لهجه شیرین شمالی داشت و سعی می کرد بلندتر فریاد بزند تا به این ترتیب به میزان قدردانی اش بیافزاید.

ابتدا از جمعیت خواست تا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و سلامتی کشور عزیزمان صلوات بفرستند، بعد با صدای بلند گفت: دنیا از اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان متحیر شد، جلسات شما نورانی به نور شهیدان است، با زحماتی که کشیدید گلستان را زنده کردید استان ما با این اجلاسیه در کشور نمونه شد دست شما درد نکند...

به قدری اجلاسیه در نگاه این خانواده ها شکوه داشت که شاید همه کس این عظمت را درک نکرده باشند، این پدر سالخورده اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان را به قدری باشکوه توصیف کرد که آن را در کشور نمونه خواند، پدر شهید میرحسینی با شال و کلاه سبز سیدی که بر سر و گردن داشت دعایی برای اعضای ستاد کرد و گفت: ان شاءالله پاداش خود را از شهدا بگیرید، ان شاءالله هر چه از خدا می خواهید به شما عنایت کند.

گفتنی است گرگان ۱۴۰۰ شهید تقدیم باغ انقلاب کرده است که شهید سید مهدی حسینی، پاسدار ۳۱ ساله کوی انقلاب گرگان، در ۲۲ آذر سال جاری، در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی به خیل عظیم این شهدا پیوست و بر کهکشان نورانی این شهدا در آسمان استان نوری دوباره بخشید.



ارسال نظرات