خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از بهبود یافتگان موفق با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری سازمان بهزیستی در اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۲۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در این مراسم بر اهمیت تجلیل از بهبود یافتگان تاکید کرد و اظهار داشت: بهبود یافتگانی که با اراده فولادین خود از چنگال اعتیاد رهایی یافته اند باید فرهنگسازی کنند که در سخت ترین شرایط می توان استعمال مواد مخدر را ترک کرد.

سید محمد رحیم فاضلی نژاد  با ارائه گزارشی از میزان جرایم و معضلاتی که بر اثر استعمال مواد مخدر در جامعه اتفاق می افتد، تصریح کرد: 55 درصد اختلافات و دعاوی خانوادگی که منجر به طلاق می شود بر اثر مقوله اعتیاد است؛ 25 درصد قتل هایی که در کشور رخ می دهد متاثر از اعتیاد است؛ همچنین مواد مخدر و اعتیاد بعد از تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور است؛ 95 درصد درگیری ها و گروگانگیری ها مرتبط با مواد مخدر است. وی ادامه داد: 65 درصد موارد همسر آزاری، 25 درصد کودک آزاری، 67 درصد زندانیان کشور و همه نابسامانی های اجتماعی مربوط به اعتیاد و استعمال مواد مخدر است.

وی با قدردانی از افراد رها شده از بیماری اعتیاد و بهبودیافتگان موفق، خاطرنشان کرد: باید از افرادی که به مبارزه با این بیماری مهلک برخاستند و با اراده خود  بر این معضل پیروز شدند به بهترین نحو شایسته تجلیل کرد.

فاضلی نژاد اظهار داشت: متاسفانه 15 درصد درآمد نفتی کشور صرف عوارض ناشی از اعتیاد می شود که ترک مصرف مواد مخدر برای خود بهبودیافتگان، خانواده آنها و جامعه اثرات مثبتی در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: درمان بیماری اعتیاد مستلزم بسیج همگانی و امکانات عمومی است.

ارسال نظرات