کارشناس مسائل سیاسی گفت: در خصوص بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برجام و مذاکرات، بایستی حافظه تاریخی ملت ایران حفظ شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۰۸۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

قاسم فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ 18 تیرماه 78 را آزمون عملی انسجام، استحکام، بالندگی و مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در سال 78 عده‌ای به بهانه توقیف روزنامه «سلام» جریاناتی را در کشور رقم زدند. فتنه‌ای که در حقیقت یک استراتژی از پیش تعیین شده با سه محور فشار از پائین، ایجاد اغتشاش و دنباله‌دار کردن اغتشاش‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی و خارجی بود.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز اصلاح‌طلبان زیر بار این چنین مسئله‌ای نرفته‌اند، افزود: کسانی در دامن زدن به فتنه 78 نقش آفرین بودند که اکثرا یا در مناصب دولتی بودند یا اینکه با بدنه دولت ارتباط داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کسانی که از نزدیک شاهد اقدامات رسانه‌ای وابسته به دولت بودند برخی دانشجویان و فتنه‌گران را برای پیشروی در زمینه فتنه‌گری و به چالش کشیدن نظام تشویق و ترغیب می‌کردند. برنامه ریزی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و پیش‌بینی وقایع آینده تیتر اکثر روزنامه‌های اصلاح طلب از چند روز قبل از کشته شدن دانشجویان در کوی دانشگاه بود در حالیکه در روز 18 تیر هیچ کس کشته نشد و روز بعد از آن «عزت ابراهیمی‌نژاد» به قتل رسید.

فراهانی با یادآوری سخنان برخی از چهره‌های شناخته شده اصلاحات گفت: تئوریسین جبهه اصلاحات(حجاریان) نیز در سخنان خود گفته بود که «اصلاحات برای بقا خون می‌خواهد». مصطفی تاج‌زاده عضو کمیته تحقیق و تفحص شورای امنیت ملی در مصاحبه خود با یک روزنامه ایتالیایی گفته بود در حال حاضر می‌دانیم که دو نفر در این حادثه کشته شده‌اند.

وی افزود: در همان زمان نیز موسوی‌لاری وزیر وقت کشور و رییس وقت شورای امنیت کشور نیز در این باره گفت «ادعای دفتر تحکیم وحدت درباره کشته شدن دانشجویان و برگزاری مراسم بزرگداشت، ادعایی کذب و کار بسیار بدی بود که باید به این تخلف دفتر تحکیم رسیدگی شود

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وجه اشتراک فتنه 78 و 88 گفت: ناکارآمدی مدیریت عاملی دولت اصلاحات در ایجاد نوعی نارضایتی عمومی و بسترسازی برای مشکلات، بدترین سوء استفاده سیاسی فتنه‌گران از ظرفیت دانشجویان و جوانان کشور، نقش برخی از چهره‌های نفاق در بین مسئولان در دامن زدن به فتنه‌ها و در نهایت در همه این وقایع دشمنان خارجی با حضور قدرتمند جاسوسی رسانه‌ای و مالی خود درصدد مدیریت آشوب‌ها و دست‌یابی به اهداف خود بودند.

فراهانی فتنه 88 را یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: فتنه 88 ماحصل 10 تا 15 ساله برنامه ریزی دشمنان برای از بین بردن گفتمان انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی با کمک عوامل و افراد داخلی دارای سابقه انقلابی بود.

وی با یادآوری سخن مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 و طراحی دشمن برای رسیدن به اهدافش گفت: ایشان فرمودند«آنان تصور می‌کردند در سال 88 برخی زمینه‌ها آماده شده و با توجه به مطالباتی که مردم وفادار به نظام دارند می‌توانند نقشه خود را عملی سازند.» حماسه نهم دی‌ماه سال 88 را بدون شک باید در زمره ایام الله محسوب کرد 9 دی به تنهایی توانست پس از هشت ماه آتش افروزی فتنه گران یک روزه بساط آنان را جمع کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نقش راهبردی نظام سلطه در فتنه‌های سال 78 و 88 در ایران اولاً به دنبال براندازی و تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و در مرحله بعد، در صورت عدم موفقیت، با استحاله و تغییر ماهیت دینی و انقلابی، تغییر رفتار در مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و جمهوری اسلامی ایران را به مدار سلطه برگردانند.

فراهانی با اشاره به راهبرد نظام سلطه برای دستیابی به اهدافش گفت: نظام سلطه زمانی که راهبرد تغییر رژیم را بی‌فایده دید به راهبرد برجام هسته‌ای روی آورد و از آمادگی برای معامله بزرگ با ایران سخن گفت که بعد از برجام نحوه مواجه نظام استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران به شکل دیگری رقم خورد و سیاست تشدید تحریم‌های اقتصادی با هدف ایجاد شکاف عمیق بین مردم و حاکمیت را در رأس سیاست‌های راهبردی خود قرار داد.

وی افزود: از طرفی دیگر عناصر فعال میدانی و رسانه‌ای فتنه‌گران در کشورهای غربی از جمله منافقین توسط استکبار تقویت شد و در نهایت با بهانه‌جویی به دنبال استمرار مذاکرات با هماهنگی بعضی از عوامل داخلی برجام‌های هفت‌گانه‌ای از جمله برجام هسته‌ای، برجام موشکی، برجام منطقه‌ای(محور مقاومت)، برجام بازگشت فراری‌های ضد انقلاب، برجام آزادی سران فتنه، برجام ورود به احکام فقهی و در نهایت برجام اختیارات رهبری را طراحی نمودند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اولین لطمه مذاکرات فرسایشی، لطمه به اقتصاد ملی است که منجر به فرسایش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گردد.

فراهانی با اشاره به جریان فتنه 88 گفت: گرچه فتنه سال 88 با دعوت سران فتنه به اردوکشی خیابانی کلید خورد و بیگانگان در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها و انگلیس خبیث و برخی دولت‌های منطقه‌ای در دامن زدن به فتنه فعال شدند. دشمن با طمع به شکاف‌های داخلی سیاسی و اجتماعی پس از آن به سیاست تشدید فشار و تحریم روی آورد. و وارد مرحله جدیدی از تقابل با جمهوری اسلامی ایران شد که می‌توان از آن به سیاست فرسایش اقتدار ملی و بازگشت مجدد به خطر براندازی یاد کرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی انقلاب اسلامی افزود: از یک سو جبهه طویل دشمنان انقلاب که شامل استکبار، قدرت طلبان و جنایتکاران سراسر عالم هستند و ابزار اصلی این جبهه نفوذ فکری، سیاسی و تغییر باورها و رفتارهای انقلابی مردم و مسئولان است. البته این جبهه به قدری نامتقارن است که مقام معظم رهبری مقایسه جنگ احزاب را درباره این جبهه دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دیگر اعضای جبهه دشمنان انقلاب اسلامی گفت: از دیگر سو نیز صف جاماندگان از قطار انقلاب که به واسطه دلبستگی به دنیا و خستگی از راه مبارزه و ترس از هیمنه دشمن به دنبال تحریف مکتب امام راحل و راه اصیل انقلاب هستند.

فراهانی ادامه داد: بزرگترین چالش پیش‌روی انقلاب اسلامی مساله خالص سازی عناصر انقلابی است. مشکل اصلی، انقلابیونی هستند که با دلبستگی کامل به غرب سعی در انحراف مسیر مستقیم ملت ایران دارند؛ نزاع عملی بر سر درستی یا نادرستی شعار «مرگ بر آمریکا» نماد این چالش است.

وی با اشاره به فرصت‌های حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرصت‌های حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است از جمله پایداری در اصول انقلاب و دفاع از محور مقاومت، انفعال بلوک عربی، آمریکایی و عبری در منطقه، آزادسازی حلب و تقویت روحیه رزمندگان محور مقاومت، تضعیف و انفعال در جبهه معارضان داعشی، ایجاد اختلاف در حامیان تروریست‎‌ها(حلقه آمریکا، ترکیه و عربستان) همچنین پیروزی حلب در افکار عمومی به عنوان پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران قلمداد شده و جاذبه انقلاب اسلامی را افزایش داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حدیثی از پیامبر سالام(ص) درخصوص فتنه‌های آخر زمان گفت: پیامبر اسلام(ص) «مژده می‌دهد که از فتنه در آخر زمان ناراحت نباشید چون موجب رسوایی منافقین و نابودی آنان است» یکی از ویژگی‌های فتنه‌ها در آخر زمان این است که فتنه‌ها عمرشان کوتاه است و ما در فتنه 88 دیدم که عمر فتنه کوتاه بود.

فراهانی با طرح این سوال که چرا عمر فتنه‌ها کوتاه است؟ گفت: چراکه شرایط و موقعیت‌ها فرق کرده، بصیرت مردم بالا رفته در جبهه کفر بن بست ایجاد شده است از سوی دیگر امکانات مؤمنین برای مقاومت بیشتر شده و وحدت مظلومین جهان نیز سرعت یافته است.

وی با تاکید بر گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: 9 دی روز تجلی بصیرت است چراکه قبل از 9 دی 88 مردم بصیرت داشتند اما نمود عینی و تجلی این بصیرت در 9 دی مشاهده شد و سخنرانی مقام رهبری در خطبه‌های نماز جمعه نقطه آغازین تجلی بصیرت شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حماسه 9 دی‌ماه اوج تاثیرگذاری تفکر حسینی در سخت‌ترین مقطع حیات انقلاب اسلامی بود. 9 دی ظرفیت عظیم مدیریت کارآمد ولایت فقیه را به اثبات رساند و در واقع میخ آخر را بر تابوت فتنه و فتنه گران کوبید.

فراهانی وظیفه نیروهای انقلابی را حفظ حافظه تاریخی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر می‌گوئیم تاریخ تکرار می شود به این علت است که بروز این حوادث تقویت کننده حافظه تاریخی ملت ایران است. اگر حافظه تاریخی اعراب و مسلمانان حفظ می‌شد امیرالمومنان علی(ع) به عنوان جانشین به حق پیامبر اسلام(ص) 25 سال خانه نشین نمی‌شد.

وی حفظ حافظه تاریخی ملت را از ضرورت‌های گرامیداشت حماسه 9 دی عنوان کرد و گفت: در خصوص بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برجام و مذاکرات هم، بایستی حافظه تاریخی ملت ایران حفظ شود و بدانیم که اگر 9 دی را گرامی نداریم جریان باطل طمع می کند. با گرامیداشت این حماسه فتنه گران و یزیدیان عقب نشینی می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اقداماتی که بایستی برای تداوم گفتمان انقلاب اسلامی صورت گیرد، گفت: گفتمان دهه چهارم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان گفتمان انقلابی‌گری مطرح گردیده می بایست در همه سطوح و اقشار مختلف مردم جمهوری اسلامی ایران تبیین گردد. چراکه گفتمان انقلابی گری به دنبال پیاده کردن اهداف و آرمان‌های امام راحل و انقلاب است و در کل می توان گفت این گفتمان گفتمان سلامت و خدمت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات