خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی، خبر داد: ساختمان و وسایل منازل مسکونی حدود 66 هزار خانوار شهری و روستایی تحت حمایت این نهاد در استان به طور رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۸۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خالد سیار، افزود: این طرح شامل بیمه در مقابل حوادثی از جمله آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

وی میزان خسارت پرداختی به ازای هر ساختمان برای خانوار شهری را ۳۵ میلیون تومان و برای خانوار روستایی ۲۰ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: خسارت اسباب منزل نیز در شهرها ۱۵ میلیون و در روستاها ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سیار با بیان اینکه از تاریخ عقد قرارداد تاکنون هشت پرونده حوادث به بیمه ارسال شده، اظهار داشت: امسال در این قالب این بیمه، مددجویانی که بر اثر سانحه دچار نقص عضو دائم کلی و جزیی ناشی از حوادث مشمول بیمه شوند تا سقف ۱۵ میلیون تومان از بیمه خسارت دریافت می کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در صورت وقوع حادثه، پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض و برای اسکان موقت به مددجویان داده می‌شود، بیان داشت: یکی از مسیرهای توانمندسازی و تامین آتیه مددجویان گسترش چتر بیمه ای آن هاست.

وی با بیان اینکه منزل مددجویانی که در منازل استیجاری به سر می‌برند نیز بیمه می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 30 پرونده خانوار دچار حادثه شامل 21 خانوار روستایی و 9 خانوار شهری به بیمه ارسال شد که آنها توانستند خسارت های خود را دریافت کنند.

سیار تاکید کرد: از پرونده های ارسالی به بیمه، 25 مورد آتش‌سوزی و بقیه به علت تخریب سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه بوده است.

وی ادامه داد: نشت گاز با 15 پرونده بیشترین نوع حادثه را در بین حوادث به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات