مهدی خزایی گفت: پس از فتنه 88 اعمال تحریم‌ها علیه ایران شدت بیشتری گرفت. دشمن در طی فتنه 88 متوجه شد امیدهایی در داخل کشور وجود دارد از این‌رو تحریم اقتصادی را در پیش گرفت.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۸۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷

مهدی خزایی دانشجوی دکترای دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خسارات اقتصادی ناشی از فتنه 88 اظهار داشت: مبحث خسارت‌های اقتصادی فتنه 88  را می‌توان از بعد تحریم‌های اقتصادی ایجاد شده مورد بررسی قرار داد. این در حالی است که در اندیشه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌‌ای مقابله با دشمن در جهت خنثی سازی عملکرد دشمن و چگونگی مقابله راهبردی با دشمن اشاراتی شده است؛ برای اینکه بتوانید دشمن را خلع سلاح کنید باید ابهت ساخته شده دشمن را از بین ببریم. باید امید دشمن برای نابودی نظام جمهوری اسلامی را از بین برد.

خزایی بیان داشت: نکته مهم دیگر امید دشمن است که به فتنه گره خورده است میبینیم بعد از فتنه 88 اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری  اسلامی ایران شدت بیشتری گرفت. دشمن در طی فتنه 88 متوجه شد امیدهایی در داخل کشور وجود دارد و برای اینکه بتواند امیدهای مخالف  نظام را  تقویت و هدایت کند رویه تحریم اقتصادی را در پیش گرفت، امید دشمن نسبت به شرایط داخلی کشورمان، نشات گرفته از اختلافات ایجاد شده در جامعه بود و دشمنان درصد برآمدند که موج بد گمانی و  عدم وحدت در داخل ایران را تقویت کنند. فتنه 88 برای دشمنان دستاویزی بود تا خود را در برابر نظام قرار دهند آنچه در عمل فتنه گران مشاهده شد نشان دهنده این بود که می‌خواستند مردم را علیه نظام قرار داده تا از این طریق منافع خارجی‌ها و بیگانگان نظام را تامین کنند.

خزایی بیان داشت: فتنه 88 در راستای این بود تا مردم سالاری دینی و امنیت و آبروی ملت ایران که در دنیا مطرح شده است  را زیر سوال ببرند. لذا آمریکا تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه ایران را در دستور کار خود قرار داد ؛ تهدیدات اقتصادی آمریکا بعد از فتنه 88 علیه کشورمان تصویب شد و  به نوعی نتیجه‌ امیدی بود که  فتنه گران برای دشمنان ایجاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه اینکه تحریم اقتصادی نتیجه فتنه 88  اثبات شدنی است افزود: همانطور که در مقدمه عرض شد تحریم های اقتصادی نتیجه فتنه 88 است نه نتیجه برنامه و فعالیت هسته ای کشورمان. رهبری معظم هم تاکید داشتند که فعالیت هسته ای کشورمان بهانه‌ای بیش برای تحریم‌ها نیست  از اینرو عامل اصلی تحریم‌های اقتصادی فتنه 88 بود.

خزایی گفت: از جمله ادعاهایی که اثبات شدنی است این است که آمریکا خواستار راهبرد مقابله با کشورمان  بوده که درصدد بود از طریق فتنه 88 کشورمان را زمین‌گیر کرده و از بین ببرد ولی با مقاومت مردم و رهبری مواجه شدند. از اینرو اهدافی که از فتنه 88 در نظر داشته‌اند رو به اضمحلال رفت در واقع تغییر راهبردی فتنه 88 برای این بوده است که از اوضاع داخلی ایران خبرهایی را بدست آورند و توان مقاومت را کاهش دهند .

وی در ادامه گفت: یکی از معاونین سیاسی آمریکا در زمان فتنه 88 اعلام کرد که نظام ایران شکننده شده و میر حسین موسوی هم تایید کرده که نظام ایران در بحران به سر می‌برد و باید راهبرد تحریم‌های اقتصادی را اکتشاف و بکار گرفته شود.تحریم‌هایی که بعد از فتنه 88 ایجاد شد به این دلیل بوده که  قصد داشتند از طریق تحریم اقتصادی، فشار اقتصادی مضاعفی به مردم و زندگی روزمره مردم وارد کنند. ولی با عدم اقبال مردم مواجه شد. از طریق فتنه 88 و تحریم اقتصادی، فساد اقتصادی بیشتری ایجاد کنند.

خزایی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد هستند تا دستاودهای مختلف اقتصادی نظام را برای مردم کمرنگ جلوه دهند افزود: اشاعه دروغ‌هایی همچون اینکه در نظام دستاوردی وجود ندارد و مردم در معرض مهلکه و خطر اقتصادی هستند و یا اینکه مردم  تمایل دارند به سمت مخالفان و فتنه گران 88 سوق پیدا کنند رواج یافته است. اما تحریم‌های اقتصادی برای این بوده است تا فتنه گران 88 تقویت مالی شوند.  به عنوان شاهد جان بولتون نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل  مطرح کرد که فتنه گران در طی فتنه 88 موجب شدند تا تحریم‌هایی  که دو سال در ایران بایکوت شده بود بعد از فتنه 88  مجدد بررسی و به کار گرفته شود.

این تحلیگر اقتصادی خاطر نشان کرد: شاهد دیگری که می‎توان ارائه داد این است که محمد علی ابطحی بعد از فتنه 88 مصاحبه‌ای داشت و در آن اعتراف کرد که خط دهی به آمریکا از سوی فتنه گران بوده است . و از این طریق مذاکرات  به سمتی برده شود که مورد پسند آمریکاییان است.نکته بعدی در تحلیلی که در مجله تایم اشاره کرده آن است که مخالفان نظام همان اهل فتنه هستند که از طریق تحریم‌ها می توانند فربه و  تقویت شوند این نشان دهنده این است که تحریم‌های اقتصادی بعد از فتنه نتیجه خود فتنه بوده است.

خزایی خاطر نشان کرد: تحریم‌های اقتصادی در زمانی علیه ما می‌تواند تصویب شود که اجماع جهانی علیه کشورمان باشد؛ فتنه 88 عاملی شد تا برخی کشورهای خارجی برداشت اشتباهی از کشورمان مبنی بر اینکه بین مردم و نظام فاصله ایجاد شده  داشته باشند . اینگونه القا شد که نظام بدون پشتوانه است و مردم درصدد همکاری با آمریکا  هستند همکاری کنند لذا فتنه 88  و تحریم‌های اقتصادی نوعی اجماع سایر کشورها علیه کشورمان بوده است.

دانشجوی دکترای دانشگاه امام صادق (ع) تاکید کرد: در اواخر سال  88 ، مخملباف  نماینده میرحسین موسوی به آمریکا  سفر می‌کند و می گوید اگر آمریکا علیه ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران  تحریم اقتصادی ایجاد کند کند ما هم حمایت خواهیم کرد که خیلی واضح و روشن نشان دهنده این است که عامل اصلی تحریم ها فتنه 88 است.

خزایی در خاتمه افزود: مطالبی که ارائه شد دال بر این قضیه است که قبل از فتنه بحث تحریم‌ها روی میز کار آمریکاییان نبوده و  بعد از فتنه مورد پردازش قرار گرفته است. چراکه درصدد بودند تا پس از  9 دی  فتنه‌ای را در 22 بهمن یا چهارشنبه آخر سال  همچون قائله 88 راه اندازی کنند ولی پس از اینکه دیدند شکست خوردند برای اینکه بتوانند منافع مالی مخالفان نظام را تقویت کنند تحریم ها را ایجاد کرده تا از این طریق بتوانند مخالفان نظام را افزایش دهند. از اینرو مسائل و مشکلات اقتصادی مردم روز به روز افزایش یافته و عاملی شود برای اینکه دشمنان نظام فتنه اقتصادی را راه اندازی کنند؛ قبل از اینکه تحریم های یکجانبه را برنامه ریزی کنند قصد تصویب قطعنامه  1929 آمریکا در 25 خرداد 89  را داشته‌اند و تا قبل از این، بحث‌های هسته ای  ایران در رسانه های آمریکایی مانوری نداشته ولی قبل و بعد از فتنه 88 برنامه هسته‌ای  به طور واضح و فراوان در رسانه‌های آمریکایی مطرح بوده است تا بهانه ای شود برای اینکه  بتوانند اجماع سازی علیه ایران و تحریم های یکجانبه ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات