فیلم کوتاه لحظه ای درنگ در سپاه شبستر اکران شد

فیلم کوتاه «لحظه ای درنگ» که به همت کانون بسیج هنرمندان با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در خصوص آسیب های فضای مجازی و ماهواره تولید شده، با حضور هنرمندان بسیجی و پایوران سپاه شبستر رونمایی و اکران شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۱۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شبستر در آیین اکران فیلم لحظه ای درنگ، با بیان اینکه این فیلم در مدت شش ماه ساخته شده، گفت: فیلم کوتاه لحظه ای درنگ انعکاسی از آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی و ماهواره هاست که به شکل گیری روابط پنهانی با اقتباس از فرهنگ ماهواره اشاره کرده و در مورد تخریب و متلاشی کردن بنیان های اصیل خانواده هشدار می دهد.

رضار جبی تقویت و تعمیق هنر انقلابی و تعمیق و گسترش باورهای اعتقادی و دینی را با استفاده از زبان هنر در جامعه ضروری خواند و افزود: منظور از هنر؛ هنر تراز انقلاب بوده و ساحت هنر یک ساحت قدسی، معنوی و موهبتی الهی و جریان ساز و رایحه بخش تمدن بشری است.

وی با بیان اینکه ساحت هنر درکشور نیازمند یک انفلاب و نهضت نرم افزاری است، تاکید کرد: مشکلاتی که درحوزه فعالیتهای هنری در جامعه وجود دارد، غالبا مشکلات نرم افزاری و فکری است بنابراین تقویت باور و اعتقاد و ایمان به هنر تزاز انقلاب اسلامیبرای غلبه بر تهدیدهای نرم از سوی متولیان فرهنگ و هنر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رجبی قابلیت و توانمندی های بسیج هنرمندان در شاخه های مختلف فیلم وتئاتر، عکاسی، ادبیات داستانی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، رسانه و مطبوعات را بسیار مثبت ارزیابی و بیان کرد: با تعامل و همکاری پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج می توانیم دررشته های مختلف هنری اثرات فاخر و موثری را تولید کرده و به جامعه عرضه کنیم.

وی مدیریت ضعیف و ناکارآمد متولیان فرهنگی و هنری در شبستر را به عنوان یکی از مشکلات جدی برنامه های هنری شهرستان دانست و برتغییر روند موجود تاکید کرد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شبستر اظهار داشت: برخی از مسئولان هنری شهرستان به فرایند و روشهای فعالیتهای هنری آشنا نبوده، بنابارین عدم باور و اعتقاد آن ها به استعدادها و قابلیت های عرصه هنر به خصوص در حوزه جوانان و نوجوانان و مدیریت ضعیف و ناکارآمد و نگاه بسته آن ها به خلاقیت و توانمندیهای موجود مشکلات جدی را درفرایند رشد استعدادها و فعالیتهای هنری در این شهرستان به وجود آورده است .

رجبی افزود: درشرایط فعلی که دشمنان انقلاب اسلامی با تهدیدهای نرم در میدان کارزار فرهنگی ظاهر شده اند، دیگر با زبان گفتگو و سخنرانی نمی توان به مصاف دشمن رفت بنابراین باید با زبان هنر، فرهنگ اسلام ناب را به جامعه معرفی کنیم و البته این یک ضرورت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر نیز در سخنانی با قدردانی از همه عوامل و دستاندرکاران تولید فیلم کوتاه لحظه ای درنگ، گفت: هنر عشق و فهم و درک راز و رمز و اسرار هستی است که خداوند متعال آن را به انسانهای عاشق هدیه می دهد، بنابراین با باور به توانمندی ها و ظرفیت هایهنرناب اسلامی می توانیم تحولات شگرفی را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام توفیق راد ادامه داد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، هر هنرمندی به تنهایییک دنیاست، بنابراین با الهام از فرمایش های رهبری می توانیماین دنیای شگفت انگیز را کشف و از خلاقیت ها و توانمندی های هنرمندان درجهت ترویج و توسعه هنر تراز انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی برای مبارزه با تهدیدهای نرم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مهم اینست که هنر در خدمت بسیج و ارزش های انقلاب اسلامی قرار گیرد و این آرزوی فرهنگ ناب اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار