استاندار زنجان:

راه‌اندازی اورژانس هوایی هدیه نظام و دولت به مردم استان بود

راه‌اندازی اورژانس هوایی از مطالبات مردم و هدیه نظام و دولت به مردم استان زنجان بود.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۳۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم افتتاح و بهره برداری از اورژانس هوایی استان زنجان راه‌اندازی اورژانس هوایی را یکی از مطالبات دیرینه مردم استان زنجان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این مرکز علاوه بر امدادرسانی سریع بویژه در مناطق صعب‌العبور استان، امکان ارائه خدمات در موارد خاص به سایر استان‌های شمالغرب کشور نیز فراهم شده است.

اسداله درویش با بیان این مطلب که اجرای طرح تحول نظام سلامت جامعه تنها به ارائه خدمات درمانی منحصر نمی‌شود، افزود: استقرار پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و امداد هوایی که امروز در استان زنجان به بهره برداری رسید نیز در اجرای طرح تحول سلامت نقش اساسی دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بهره برداری از اورژانس هوایی استان‌های زنجان، البرز، فارس و یزد بصورت همزمان و با تامین یک فروند هلی کوپتر امداد‌رسان انجام می‌شود، افزود: با این اقدام تعداد استان‌های برخوردار کشور از امداد پزشکی هوایی به 25 استان افزایش می یابد.

وی همچنین فعالیت 48 پایگاه فوریت‌های پزشکی استان در قالب 15 پایگاه شهری و 33 پایگاه جاده ای را که 15 مورد آن در زمان حضور دکتر هاشمی بعنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده از دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: در تکمیل تجهیزات و نیازمندی‌های پایگاه فوریت‌های پزشکی زنجان، 96 دستگاه آمبولانس فعالت دارند که 32 دستگاه طی دو سال اخیر به ناوگان اورژانس استان افزوده شده است.

درویش امیری ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرای کامل طرح تحول سلامت در کشور را از فعالیت‌های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید و وزارت دکتر هاشمی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به معنای دفاع از جان مردم در مقابل حوادث و سوانح می باشد.

مقام عالی استان اظهار داشت: استقرار اوژانس هوایی در زنجان هدیه نظام جمهوری اسلامی، دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت به مردم این استان بود.

ارسال نظرات