مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در شمالغرب کشور خواستار تشکیل ستادهای فعال به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی براي مردم مظلوم سوريه در استان زنجان شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۰۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در شمالغرب کشور در نشست مشترک ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه استان زنجان از جمع‌آوری کمک‌های مردمی از استان‌های شمالغرب کشور نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد و گفت:

سردار محسن ایران‌زاد با اشاره به وضعیت تاسف بار مردم آواره و مظلوم سوریه و حلب و بیان مشکلات مردم منطقه، اظهار داشت: از مجموع 3 میلیون نفر جمعیت حلب هم‌ اکنون تنها 450 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و بیش از 2 میلیون و 550 هزار نفر آواره و مجبور به ترک محل زندگي خود شده اند.

وی تعداد آوارگان سوریه را 10 میلیون نفر از مجموع 23 میلیون نفر جمعیت این کشور برشمرد و گفت: این آوارگان بی‌دفاع در این فصل سرد مجبور به زندگی در مناطقی فاقد بهداشت و امکانات رفاهی هستند و برای کمک به این مظلومان باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

اين سردار دفاع مقدس ایران را قوی‌ترین و مقتدرترین کشور در منطقه و نیروهای سپاه را چهره‌های محبوب در میان مردم کشورهای سوریه و عراق دانست و خاطرنشان کرد: باید با ابزارهای مناسب و ارتباطات گسترده، عظمت مقاومت در مقابل گروهک‌های تکفیری و داعش به مردم اطلاع رسانی شود و در این راستا مصلی‌های نماز جمعه و روحانیون از ظرفیت‌ و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

وی گسترش "فرهنگ مقاومت" در کشور و نشان دادن عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان را ضروری خواند و یادآور شد: با استفاده از صداوسیما، فضای مجازی و بویژه ارتباط چهره‌ به چهره با مردم باید همه افراد جامعه را با فرهنگ مقاومت آشنا نمود.

مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت شمالغرب کشور با بیان کمک‌ها و حمایت‌های گسترده کشورهای غربی، امریکا و عربستان سعودی از گروهک‌های تکفیری منطقه، به موضوع حمایت همه جانبه کشورهای غربی و عربی در موضوع كناره گيري رئیس جمهور قانونی سوریه و واگذاری قدرت به دولت انتقالی در این کشور اشاره نمود و افزود: در آن شرایط جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی مقام معظم رهبری تنها کشوری بود که از بشار اسد بعنوان رئیس جمهور قانونی سوریه دفاع نمود و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و محبوبیت آن در میان مردم مظلوم را نشان داد.

سردار ایران‌زاد به اقدامات و نقش موثر سردار قاسم سلیمانی در آزادسازی شرق حلب که موجب شکست جریانات ضداسلام در منطقه و تحقیر دشمنان و سردمداران آنان گرديده، اشاره نمود و گفت: رشادت‌ها، پیروزی ها و اقتدار نظامی این سرداران در منطقه، قدرت سپاه اسلام به فرماندهی مقام معظم رهبری را به جهانیان نشان داده و امروز نیروهای اسلام نقش تعیین کننده و سرنوشت‌سازی در خاورمیانه دارند.

فرمانده دفاع مقدس در این نشست زنجان را دیار غواصان دریادل و سرداران شهیدی همچون ناصر اشتری، قامت بیات و شهید رستمخانی و شهید دکتر مجید شهریاری توصیف نمود و اظهار داشت: زنجان به دلیل شهدای غواص خود در 8 سال دفاع مقدس شناخته شده بود و هم ا‌کنون نیز با شهامت‌ها و تلاش‌های افرادی همچون سردار محمد اوصانلو در دفاع از حریم عصمت و طهارت و در آزادسازی حلب نقش موثری داشته است.

مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت شمالغرب کشور از فرمانداران، مدیران، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه شهرستان‌های استان زنجان خواست تا با برقراری ارتباط موثر با مردم و با استفاده از ظرفیت معتمدین مناطق و پایگاه‌های مقاومت بسيج در تشریح وضعیت موجود و بیان ضرورت دریافت کمک‌های مردمی تلاش موثری داشته باشند.

ارسال نظرات