مروری بر فعالیت‌های یک شرکت صهیونیستی؛
انحصار بذرهای استراتژیک تراریخته در دست شرکت آمریکایی «مونسانتو» قرار دارد؛ این کمپانی و شرکت‌های اقماری آن بخش اعظم تولید بذرهای ژنتیکی دنیا را در اختیار دارند.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۰۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محصولات تراریخته یا تغییر ژن یافته، محصولاتی هستند که کار‌شناسان با دستکاری که روی ژنتیک آن انجام می‌دهند، یک خصوصیت ویژه را در محصول ایجاد یا یک خصوصیت را حذف می‌کنند.

خطر مسئله تراریخته‌ها آنجا بیشتر احساس می‌شود که ابداع‌کنندگان و تاجران این فناوری را بشناسیم، روشن است که این فناوری با سرمایه‌گذاری کلان صهیونیست‌ها و برای اهدافی خاص ابداع شده است؛ بخش اعظم تجارت تراریخته در دنیا، در اختیار کمپانی‌های یهودی «راکفلر» و «مونسانتو» است.


کمپانی مونسانتو (Monsanto)

مونسانتو در اصل نام یک خانواده یهودی آمریکایی است، صاحبان این کمپانی، خانواده مونسانتو، از بدنام‌ترین خانواده‌های یهودی صهیونیست در طول تاریخ به‌شمار می‌روند؛ این خانواده از قرن‌ها قبل به مشاغلی چون برده‌داری و تجارت انسان اشتغال داشته‌اند.

کمپانی مونسانتو، بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رسمی مواد سمی و بمبهای شیمیایی و اتمی طی قرن بیستم میلادی به‌شمار می‌رود.

این کمپانی طی دهه ۱۹۲۰، صنعت شیمیایی خود را گسترش داد، همچنین مونسانتو طی جنگ دوم جهانی، در تحقیقاتی درباره اورانیوم در «پروژه منهتن» مشارکت داشت، که نهایتاً منجر به ساخت بمب اتمی شد.

مونسانتو تا اواخر دهه ۸۰ میلادی در پروژه‌های مرتبط با بمب اتمی به دولت آمریکا کمک می‌کرد. همچنین «عامل نارنجی»، «ددت» و «پی‌سی‌بی» از جمله تولیدات مضر مونسانتو هستند، اعمال ضد انسانی این کمپانی بزرگ سبب شده که جنبش‌های اجتماعی متعددی در کشورهای جهان علیه این کمپانی شکل بگیرد

آنچه در پی می‌آید، معرفی برخی محصولات این کمپانی ضد بشری است.


عامل نارنجی

عامل نارنجی‌‌ همان جنگ‌افزار شیمیایی‌ای است که ارتش امریکا در خلال جنگ ویتنام برای از بین بردن جنگل‌ها و پناهگاههای ویت‌کنگ‌ها از آن استفاده کرد.

این ماده علاوه بر از بین بردن جنگلهای انبوه استوایی، آثار مرگبار فراوانی بر سلامت مردم ویتنام برجای گذاشت که در نسلهای بعدی مردم این کشور نیز دیده می‌شود.

صلیب سرخ اعلام کرد حدود ۴۰۰ هزار نفر به‌دلیل تماس با عامل نارنجی کشته یا فلج شدند؛ همچنین ۵۰۰ هزار کودک ناقص‌الخلقه در اثر این عامل به دنیا آمدند.

 تأثیرات این گاز بر سربازان امریکایی نیز قابل توجه است. مونسانتو، در سال ۱۹۸۷ محکوم به پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار به سربازان آمریکایی شد که در معرض عامل نارنجی قرار گرفته بودند.


ددت

این ماده به‌عنوان مهم‌ترین آفت‌کش طی چند دهه در سطح گسترده‌ای در جهان مورد استفاده قرار گرفت؛ اما به‌تدریج آثار مخرب این سم در طبیعت آشکار شد؛ اولین نشانه‌ها، شامل تأثیرات منفی این سم بر پرندگان بود.

در ‌‌نهایت مشخص شد ددت روی سیستم عصبی جانداران تأثیر می‌گذارد، فعالیت‌های عادی عصبی را مختل می‌کند و باعث تخلیه پیاپی سیستم عصبی می‌شود؛ که درصورت استمرار می‌تواند منجر به مرگ شود. استفاده از این سم عاقبت بعد از مدت‌ها تأثیر مخرب بر محیط‌زیست و سلامت انسان‌ها، کاملاً ممنوع شد.


پی‌سی‌بی

تولید بی‌فنیلهای‌ پلی‌کلربنه معروف به PCBs در سال ۱۹۲۹ آغاز شد، آزمایش‌های مختلف روی گونه‌های مختلف نشان داد که این ترکیبات روی سیستم ایمنی، تولید مثل، اعصاب و نیز میزان ترشح غدد درون‌ریز بدن حیوانات و انسان تأثیر منفی می‌گذارد؛ ضمن اینکه این مواد سبب بروز انواع سرطان‌ها در این موجودات شد.

اثرات این ترکیبات شامل بروز انواع سرطانهای صفرا، کبد و مغز در افرادی است که در معرض این ماده شیمیایی قرار داشته‌اند.

در پروسه شیردهی بخش عمده‌ای از ترکیبات PCBs از بدن مادران دفع می‌شود؛ مادران شیر‌ده ماهانه حدود ۰. ۸ میلی‌گرم PCBs از طریق شیر از بدن دفع می‌کنند؛ به این ترتیب در نوزادانی که مادران آن‌ها در زمان بارداری در معرض آلودگی به PCBs قرار گرفتند علائمی نظیر، هیپرپلازی لثه، مخاطی شدن پوست، آسیب استخوان‌ها و تولد زود‌رس مشاهده شد؛ ضمن اینکه رشد کند مغزی و تغییرات رفتاری نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که شیر آن‌ها دارای ترکیبات PCBs بود از دیگر عوارض این سموم بوده است.


مقاله واشنگتن پست از مخفی کاری مونسانتو

در سال ۲۰۰۲، واشنگتن پست مقاله‌ای تحت عنوان «مونسانتو طی چند دهه‌ آلودگی پی‌سی‌بی را مخفی کرد، اما کسی آگاه نشد» منتشر کرد.

مونسانتو به مدت ۵۰ سال پی‌بی‌سی تولید می‌کرد که اکنون در بافت‌ها و خون میلیون‌ها انسان و حیوان در کره زمین وجود دارد، اسناد داخلی مونسانتو نشان می‌دهد که مسئولان این شرکت از خطرات پی‌بی‌سی‌ها آگاهی داشتند.

آقای کن کوک عضو کارگروه محیط زیست آمریکا می‌گوید براساس اسناد مونسانتو این شرکت همه واقعیت را از‌‌ همان دقیقه اول می‌دانست، نهایتا در سال ۱۹۹۷ پس از ۴ دهه، با اثبات سرطان‌زایی و اشکالات زیست محیطی تولید این مواد سمی ممنوع اعلام شود.


نمایندگی‌های مونسانتو در شصت و یک کشور جهان!

مونسانتو هم‌اکنون در شصت و یک کشور جهان نمایندگی دارد. درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۱ با ۲۰ هزار نفر پرسنل بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار بوده است؛ این شرکت بدنام، برای پیشبرد اهداف تجاری خود از هیچ فسادی فروگذار نکرده است.

برای نمونه یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های رشاء و ارتشاء بین‌المللی تاریخ مربوط به این شرکت است؛ ششم ژانویه سال ۲۰۰۵ دادگاههای آمریکا در پرونده‌ای علیه مونسانتو، این شرکت را محکوم کردند؛ این کمپانی برای دستیابی به کشتزار‌ها و منسوجات پنبه و بازار کشور اندونزی، به صد و چهل کارمند عالی‌رتبه و دون‌پایه اندونزی رشوه پرداخته بود؛ که پرداخت این رشوه‌ها در دادگاه به اثبات رسید.


مونسانتو؛ مهم‌ترین شرکت تولید بذرهای دستکاری ژنتیک در جهان

کمپانی چندملیتی مونسانتو، مهم‌ترین شرکت تولید بذرهای دستکاری ژنتیک در جهان است. یکی از متخصصین حوزه زیست فناوری می‌‌گوید: «واقعیت جهانی درمورد محصولات دستکاری شده ژنتیکی این است که با گذشت بیش از ۲۰ سال از تولید تجاری این محصولات، انحصار بذرهای استراتژیک تراریخته همچنان در دست شرکت بزرگ آمریکایی «مونسانتو» قرار دارد؛ این کمپانی و شرکتهای اقماری آن بخش اعظم تولید بذرهای ژنتیکی دنیا را در اختیار دارد.

ارسال نظرات