در کار خیر و کمک به ایتام و محرومان منتی نیست، از همین رو باید از این فرصت‌های موجود برای ارائه بهترین نوع خدمت به خانواده ها بهره برد.
کد خبر: ۸۷۹۷۷۶۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران استان در شهرستان ابهربر استفاده از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف درراستای توانمندسازی خانواده ها تاکید کرد و گفت: برنامه های فرهنگی امداد در قالب مهارت های زندگی به ترویج سبک زندگی دینی واسلامی وارتقاءسطح امید به زندگی اجرایی می شود

هدایت صفری با اشاره به اینکه افزایش نشاط و بالا بردن قدرت تاب آوری در گروههای همگن برای رسیدن به توانمندی خانواده ها از مهم‌ترین اهداف این نهاد در حوزه فرهنگ سازی است، تصریح کرد: احداث مجتمع های اقتصادی و خدماتی جزو برنامه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و برای رسیدن به اهداف توانمندسازی اجرا می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات حمایتی به مددجویان باید متناسب با شرایط مددجویان منطقه و محله با رویکرد ابتکاری انجام شود نه انفعالی، افزود: در احداث مجتمع‌های اقتصادی صرفه و صلاح اقتصادی مددجویان از جمله نوع شغل، محل مورد نظر، تنوع طرحها و متناسب بودن طرحها با نیاز منطقه بامطالعه جامع و با تدبیر لحاظ شود.

صفری با تاکید بر استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها و همچنین مراکز نیکوکاری به عنوان پیشخوان خدمات امداد، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از چهره های بانفوذ و برجسته محله با شبکه سازی اصولی و منطقی نسبت به انجام امور فقرزدایی در محلات فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه فراوانی در محلات وجود دارد که باید با یک کار علمی و همه جانبه و استفاده از شبکه هاو مجامع و تشکل ها از این ظرفیت ها بهره برداری شود، گفت: خوشبختانه ظرفیت شهرستان ابهر نیز در این بخش‌ها بالا بوده و در عملکرد استان وکارکرد آن نقش تعیین کننده ای میتواند داشته باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه باید با پیگیری مناسب کارها و بهره گیری از ظرفیت های موجود این شهرستان از جمله زکات و کارهای خیرخواهانه و نیکوکارانه مشکلات مددجویان مرتفع شود، گفت: در این راه بهره گیری از ظرفیت طرحهایی مانند صدقات، مراکز نیکوکاری، احسان دانش آموزی، اکرام و محسنین و.... بسیار مهم است.

صفری با تاکید بر داشتن یک مفاهمه مشترک نسبت به امر خدمت‌رسانی گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، فرماندار، بخشدار و مسئولان محلی دراجرای موفق طرح مفتاح الجنه تاثیر بسزایی داشته و ثمرات فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مشارکت و اشتغال که از بخش‌های مهم کمیته امداد است با اعتماد سازی و ایجاد مشارکت همگانی پیشبرد امور بهتر خواهد شد، گفت: امروز باید در کمیته امداد مدیریت و نگاه درآمدی حاکم باشد نه مدیریت هزینه ای.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جلسات مشترک با همکاران گفت: ارائه نکات تحلیلی و ارزیابی دراین جلسات اطلاع از کار یکدیگر، هم آوایی و همدلی و انسجام نسبت به تحقق تعهدات از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در این بخش است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه توسعه متوازن مستلزم کارکردن سیستمی و تبادل افکار و تعامل دوجانبه ممکن می‌شود، افزود: دراین راه تقسیم کار مناسب و مدیریت اصولی و هدفمند مشکلات با استفاده از ظرفیت تمامی مجموعه منجر به موفقیت خواهد شد.

صفری با بیان اینکه کار کمیته امداد کار مدیریتی و بصورت تیمی باروحیه جهادی است و نتیجه آن رفع مشکلات خانواده های نیازمند است، گفت: در کار خیر و کمک به ایتام و محرومان منتی نیست، از همین رو باید از این فرصت‌های موجود برای ارائه بهترین نوع خدمت به خانواده ها بهره برد.

وی با تاکید برداشتن روحیه بسجی و هم ا‌فزایی در امور برای ارائه خدمات گفت: برنامه ریزی مناسب موجب داشتن شناخت کافی از کار و و تصمیم گیری و تصمیم سازی برای رفع فقر از خانواده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر همگرایی درعمل ،هم آوایی دراقدام و همراستایی دراهداف تصریح نمود:بااین نگاه و رویکرد رسیدن به اهداف توانمندسازی محقق خواهدشد

انتهای پیام/

ارسال نظرات