جعفری در نشست خبری نخستین جشنواره‌پویاگران‌انقلاب اسلامی خبر داد
رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج گفت: ما در این جشنواره اکران پویانمایی فاخر سینمای ایران را داریم که در سه روز پایانی 28، 29، 30 دی ماه در 4 سانس اکران می شود و رایگان هم خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۷۷۲۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج نشست خبری "نخستین جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی" صبح امروز با حضور مهدی جعفری رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج و مجتبی دیانتی دبیر جشنواره و جمعی از اهالی رسانه در پاتوق خبر برگزار شد.

مهدی جعفری رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج در این نشست با بیان موضوعات جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوعات این جشنواره شامل حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، تجمیع سرمایه در خدمت کار واقعی یا تجمیع سرمایه در بانک برای پولسازی، خودکفایی، کارگروهی، کار صادق و کار کاذب (با نگاهی به سوداگری، دلالی و سود بی زحمت)، محصول بی کیفیت حاصل کم فروشی، کار بی کیفیت حاصل تنبلی و کم کاری ، رسانه های مدرن و اخلال در کار ، تجمل گرایی، مصرف کالای خارجی، تنوع طلبی و تنوع گرایی در مصرف است.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از موضوعات این جشنواره برشمرد و افزود: توجه به فضایل اخلاقی و دینی در زندگی ، الگوهای اخلاقی و آرمانی ، حجاب و عفاف ، احترام به والدین ، انضباط اجتماعی ، حقوق شهروندی از محورای مهم سبک زندگی در این جشنواره است. موضوع بعدی انقلاب اسلامی است که در ذیل آن بازخوانی وقایع انقلاب در دهه 50 ، تبیین امامت و ولایت فقیه ، استکبار ستیزی ، جنایات آل سعود (با نگاه ویژه به مسئله یمن ، سوریه و فاجعه منا)و مقابله با تهدیدات نرم و سایر موضوعات صورت می گیرد.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج ادامه داد: معرفی شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، مدافعان حرم و سایر موضوعات مرتبط با دفاع و مقاومت اسلامی و کارکردهای بسیج در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقشار مختلف جامعه از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی یادآور شد: این جشنواره یک بخش ویژه ای هم دارد که به شهدای مدافع حرم مربوط می شود کسانی که در حوزه پویانمایی فعالیتی دارند آثارشان به قضاوت و داوری گذاشته می شود.

جعفری این جشنواره را به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم کرد و گفت: حوزه اول این جشنواره تولیدات پویانمایی (انیمیشن) است که دبیر آن آقای مجتبی دیانتی هستند و بخش دیگر بازی های رایانه ای ویژه تلفن های همراه و موشن گرافیک و نرم افزارهای موبایل است.در این جشنواره دو اتفاق مهم رخ خواهد داد. ما در این جشنواره اکران پویانمایی فاخر سینمای ایران را داریم که در سه روز پایانی 28، 29، 30 دی ماه در 4 سانس اکران می شودو رایگان هم خواهد بود. در این بخش به انتخاب خود مخاطبان به بهترین پویانمایی سینمایی جوایزی داده می شود که داوران آن مردم هستند. یک رویداد رقابتی 72 ساعته با موضوع اقتصاد مقاومتی، آثار کارگروهی در سالن مشخصی تولید می شود.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج بیان داشت: به دلیل گستردگی محصولات و وزن بالایی که شعبات مراکز حوزه انیمیشن دارند آن را به دو بخش ویژه مراکز هنرهای رقومی بسیج و بخشی به صورت مستقل تقسیم کرده ایم تا آثار به به رقابت گذاشته شوند. در حوزه انیمیشن نیز به بهترین انیمیشن جشنواره، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد. در بخش رایانه ای نیز همه آثار را بهصورت یکجا و مستقل با موضوعاتی که ذکر شد داریم و به بهترین های این بخش نیز جوایزی تعلق خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: افرادی که می خواهند آثار خود را به جشنواره بدهند تا 17 دی ماه فرصت ارسال آثار دارند و از 28 دی ماه عملاً جشنواره آغاز و انیمیشن های سینمایی اکران می شوند که تا 30 هم ادامه دارد. یکم بهمن ماه مراسم اختتامیه این جشنواره است که همزمان با اختتامیه چند مرکز رقومی تازه تأسیس نیز افتتاح خواهد شد. این مراکز در بیرجند، رشت، کرمانشاه، تبریز، محلات، اراک، قم و ارومیه افتتاح می شوند.

جعفری اضافه کرد: در این جشنواره از دو محصول رقومی نیز رونمایی خواهد شد؛ اولین محصول بزرگترین بازی آنلاین "سرزمین من"ویژه تلفن همراه و دومین محصول نرم افزار تعاملی انقلاب عشق است که روایتگر تحرکات انقلابی از 15 خرداد ماه 42 تا 22 بهمن ماه 57 می باشد که کاربر خود را در تمام این وقایع می بیند، یعنی در حقیقت جایگزین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی دانش آموزان است.

وی با اشاره به محل اکران آثار جشنواره گفت: اکران فیلم ها در سالن سینمایی بصیرت در محل لانه جاسوسی سابق است که از صبح 28 دی ماه آغاز می شود و بلیط های آن هم در اختیار اقشار مختلف قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج با اشاره به تفاوت جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی با دیگر جشنواره ها افزود: ویژگی خاص این جشنواره این است که برای اولین بار تنها جشنواره تخصصی در حوزه گرافیکی، آثار همه حوزه ها را به صورت یکجا منتشر می کند فرآیند رویداد بازی در 72 ساعت به عنوان بخشی جدا از مزیت های آن است.

جعفری با بیان اینکه این جشنواره قرار است به صورت سالانه برگزار شود تصریح کرد: داوران این جشنواره از شناخته شدگان و افرادی هستند که رزومه و پرونده درخشانی دارند.

مجتبی دیانتی دبیر جشنواره در ادامه این نشست خبری گفت: هیئت داوران در بخش پویانمایی و بازی های رایانه ای شناخته شده و جزء صاحبنظران این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه شعار این جشنواره در تمامی برنامه ها پویاگران انقلاب اسلامی است گفت: هدف از این جشنوراه گردهمایی فعالان این عرصه، شکوفایی استعدادها و اهمیت کارکرد رسانه در حوزه معرفی مبانی انقلاب اسلامی است. تشکیل مراکز هنرهای رقومی به اشتراک گذاشتن آثار ارزشی و جشنواره نیز محل بزرگتری برای تجربیات علمی و گرافیکی است. در این جشنواره فعالان این حوزه شناسایی می شوند برخی از مراکز که دچار ضعف بوده اند حمایت خواهند شد. علاوه بر حمایت های مالی ، یکی دیگر از بسته های حمایتی جشنواره برای برگزیدگان، تحت پوشش قرار دادن سخت افزا های این حوزه است.




ارسال نظرات