خبرهای داغ:
حجت الاسلام آقامیری:

حزب الله و حزب شیطان هیچگاه به تفاهم و صلح نخواهند رسید

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین آقامیری در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم عبدالحسین یوسفیان در جمع مردم برخوار گفت: برخی تصور می کنند می توان طوری صحبت کرد که به کسی بر نخورد و ناراحت نشود.
کد خبر: ۸۷۹۷۷۱۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ این پژوهشگر حوزوی و مشاور مذهبی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که ایشان فرموده اند: هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد و در پاسخ علت این سخن پیامبر، اظهار کرد: چون ما حرف حق را می زنیم که باطل حیات خود را در نفی و رد آن حق می داند؛ بنا بر این زدن حرف حق سخت است.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید: برخی مردم دستشان را در دست امامان و پیشوایان می گذارند و آن امامان، آن ها را به طرف ما هدایت می کنند که خداوند این افراد را حزب الله خطاب می کند، این گروه کسانی هستند که دم از حق زدند و در مقابل باطل ایستادگی کردند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه گروهی هم هستند که مردم را به جهنم و آتش دعوت می کنند و قرآن آن ها را حزب شیطان می نامد، خاطرنشان کرد: هیچ گاه حزب الله و حزب شیطان به تفاهم و صلح نخواهند رسید. «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّهً یَدْعُونَ إِلَی النَّارِ وَ یَوْمَ الْقِیامَهِ لا یُنْصَرُونَ» (قصص، ۴۱)، وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُونَ (سجده/ ۲۴).

آقامیری عنوان کرد: اگر قرار باشد حق به گونه ای رفتار کند که باطل به او تعرض نکند (قرآن در این رابطه می فرماید: «وادعوا لو تدهنوا و یدهنون…»)، باید در اصول نرمش نشان دهد یعنی حقی که از حق فقط ظاهر آن باقی بماند و در باطن همراه باطل است.

این سخنران کشوری گفت: در یمن، سوریه، عراق مسلمان کشی می کنند و شیعه و سنی برایشان فرقی نمی کند، اما دشمنان با عربستان رفاقت می کنند و جریان های آدم کش وهابیت را که از اسلام فقط ظاهر آن را دارند و نماز می خوانند و کلیددار کعبه اند و خادم الحرمین هستند را حمایت می کنند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که امروز بعضی در شبکه های مجازی اسلام را دین جنگ طلب و خشونت طلب ترویج و داعش را به عنوان نماد مسلمان معرفی می کنند، تاکید کرد: غیر ممکن است که کسی دم از حق بزند و باطل او را تحسین کند.

آقامیری افزود: ۲۵ سال خانه نشین شدن حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام توسط جامعه ی مسلمان فاسق به این خاطر بود که علی علیه السلام، رشوه و باج به ابلیس و دشمنان خدا نمی دهد و در مقابل باطل می ایستد و عدل را برپا می کند که قبول این حاکم برای اهل باطل غیرممکن است.

این کارشناس مذهبی در ادامه با طرح این دو سوال که دشمنان اسلام چرا و چگونه انسانیت انسان ها را به بردگی می برند و چرا برای جهالت انسان ها هزینه می کنند؟ اظهار کرد: سخت ترین هزینه ها را در این استقامت علیه باطل، بهترین بندگان خدا دادند؛ همانطور که در زیارت عاشورا می خوانیم «مصیبه ما اعظمها»؛ امام حسین (ع) بیشترین هزینه را برای باقی ماندن حق پرداخت کرد تا ما یاد بگیریم در راه حق ایستادگی کنیم حتی با هزینه کردن جان و مال و ناموس خود.

وی پس از طرح این سوال که مگر انقلاب اسلامی چه اتفاقی در عالم رقم زده و خواهد زد که مردم باید از زمان اخراج شاه از ایران تا کنون هزینه پرداخت کنند؟ اذعان کرد: مستشار آمریکایی مستقر در عراق بعد از آزادسازی خرمشهر گفت: دیگر نمی توان انقلاب اسلامی ایران را با جنگ سخت و نظامی از بین برد و ما باید کاری کنیم که انقلاب اسلامی از درون نابود شود.

این پژوهشگر ضمن این سوال که چرا ۵۰ کشور دنیا دست به دست هم داده اند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند؟ ایران و انقلاب اسلامی چه مشکلی دارد که باید حذف شود؟ خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قرار است کار ناتمام پیامبران و دغدغه ۱۱ امام را پیگیری کند تا به نتیجه برسد و آن حاکمیت ولایت الهی در عالم است؛ به طوری که همه مردم در پرتو خداوند زندگی کنند و جامعه ای شکل بگیرد که فقر در آن وجود ندارد، عدل فراگیر است و به کسی ظلم نمی شود.

آقامیری در پایان یادآور شد: برای این انقلاب ۲۳ هزار شهید هزینه شد تا درخت پایداری و مقاومت استوار بماند.

در این مراسم جمعی از همرزمان شهید عبدالحسین یوسفیان، خانواده های معزز شهدا، ائمه جمعه شهرستان، مدیر آموزش و پرورش برخوار و دیگر مسئولان شهرستان حضور داشتند و برنامه هایی مانند مداحی حاج محمد یزدخواستی و روایتگری جانباز مدافع حرم شهید زنده امیرحسین حاجی نصیری و اجرای گروه تواشیح رهروان ولایت از شهر دستگرد برگزار شد.

ارسال نظرات