امسال 20 تن انگور در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت شد که این رقم در سال گذشته 15 تن در هر هکتار بود.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۶۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی خرمدره گفت: دولت قیمت مشوق صادراتی برای هر کیلوگرم کشمش تیز آبی را 2 هزار ریال ( 200 تومان) اعلام کرده که تاکداران در بازه زمانی یک ماه می توانند از آن استفاده کنند.

علیرضا اسداللهی افزود: بر این اساس جهاد کشاورزی شهرستان لیستی تهیه کرده است که در صورت مفاهمه بین فروشنده و صادر کننده بهای قیمت مشوق صادراتی برای فروشنده لحاظ می شود.

وی اظهارداشت: : پس از انجام مفاهمه، جهاد کشاورزی وارد عمل می شود و تایید نهایی را انجام می دهد.

اسداللهی بیان کرد: امسال 20 تن انگور در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت شد که این رقم در سال گذشته 15 تن در هر هکتار بود و در سال های گذشته نیز حتی رکورد برداشت 25 تن در هر هکتار به ثبت رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خرمدره ادامه داد: امسال هفت هزار تن کشمش تیزآبی در این شهرستان تولید شد و این نوع محصول علاوه بر تامین مصارف مورد نیاز شهرستان های استان زنجان، به استان هایی مانند قزوین، البرز و تهران، از طریق استقرار شرکت صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی نیز صادر می شود.

به گفته این مسئول، تاکنون 48 رقم انگور در این شهرستان شناسایی شده که این موضوع بیانگر ظرفیت و کشت بالای این نوع محصول در خرمدره است.

ارسال نظرات