خبرهای داغ:
اردوی جهادی نزد دانشجویان از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که نیروی جوان و طالب علم از جرگه نفس خارج شده و جوانی خود را با هدف عشق الهی در کمک به نیازمندان عرضه می کند.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۵۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در اول مهر ماه که همه دانش آموزان و دانشجویان در تکاپوی شروع سال تحصیلی جدید می باشند عده ای از دانشجویان خود ساخته بار سفر بسته و به روستاهای محروم سفر می کنند تا پرده ی نگرانی از چشمان کشاورزی کنار زنند که واهمهی خراب شدن سقف خانه اش را در زمستان بر اثر برف و باران دارد.

به ترمیم جاده هایی می پردازد که بر اثر سرما و گرما دچار مشکل شده اند تا دیگر در زمستان مشکلی برای رفت و آمد نباشد اما نمی دانند جاده ای که می سازنند راه به سوی خدا دارد و پلی است برای دیدار خدا، به تکمیل و تعمیر مدارس می پردازند و با زیبا سازی آن لبخند را به لبان دانش آموزان هدیه می کنند و غبار نگرانی آتش گرفتن بخاری یا تحمل سرمای کلاس را از دل آن ها می زدایند.

اردوی جهادی نزد دانشجویان از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که نیروی جوان و طالب علم از جرگه نفس خارج شده و جوانی خود را با هدف عشق الهی در کمک به نیازمندان عرضه می کند.

تاکید مقام معظم رهبری نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی

تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی در حالی است که این اردوهای جهادی مجموعه ای از فعالیت های خودجوش است که توسط دانشجویان،طلاب، دانش آموزان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود که هر کدام بنابر ظرفیت و توانایی های موجود انواع خدمات از جمله پروژه های عمرانی، پزشکی، درمانی، و .. را در کنار فعالیت های فرهنگی ارائه می دهند.


سازندگی مهم ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی است

درواقع مهم ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی سازندگی است .آغاز این سازندگی ساختن خود می باشد. به عبارتی اولین هدف ادوهای جهادی خودسازی است، همچنین نباید از یاد برد که توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه محروم جزء رسالت های تعیین شده بر دوش جهاد گران است.

اردوی جهادی 3 روزه تکمیل کننده اردوهای جهادی 10 روزه

اردوهای جهادی سنت حسنه ای است که از سالیان گذشته پایه گذاری شده است و هرساله عده ای زیادی از دانشجویان به روستاهای محروم جهت کمک به محرومین اعزام می شوند این اردو ها در قالب اردو های ده روزه، سه روزه و یک روزه می باشد که اردو های سه روزه تکمیل کننده فعالیت های اردوهای ده روزه است.

اعزام 60 نفر از دانشجویان خراسان جنوبی از آغاز سال تحصیلی به اردوهای جهادی سه روزه

علی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از بیرجند،عنوان کرد: از شروع سال تحصیلی 95 تاکنون تعداد 60 نفر ازدانشجویان در قالب اردوهای سه روزه به روستاهای محروم اعزام شدند که متشکل از 2 گروه خواهرو یک گروه برادر می باشد.


وی افزود: از سه گروه اعزام شده، گروه جهادی برادران دانشگاه پیام نور نهبندان به روستای سیدال شهرستان نهبندان جهت فعالیت های عمرانی به مردم مناطق محروم اعزام شدند.

قاسمی ادامه داد: عمده فعالیت گروه جهادی خواهران پیام نور بیرجند که در مهرماه 95 به روستای دهنو از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند اعزام شده بودند بر پایه ی فعالیت های فرهنگی و آموزشی بود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اضافه کرد: گروه جهادی خواهران دانشگاه آزاد بیرجند در آبان ماه امسال به روستای کسراب سربیشه اعزام شدند و در قالب فعالیت های پزشکی،فرهنگی، آموزشی به مردم این روستا خدمت رسانی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها